Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 341 ggr
PetrasLova
0

omega till katt?

Hur många här ger sina katter tillskott av omega?

MyTwiggs
0

Jag ger mina katter oljor i barfen

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

cherish
0

Här hemma är det Chinchin och rexarna som får - Chinchin är helt galen i sin omegakapsel - vrålar när hon hör burken ruskas om och kommer som ett skott. Hon tuggar upp den och innehållet så det sprutar om det! :D Phoebe och Kossan hjälps åt att dela på sina, Phoebe tuggar hål på kapslarna och så kan de båda äta. Men huuu så de luktar makrill efteråt!

Lilla Meja tuggar oxå på sin kapsel - det är som tuggummi, mamma, säger hon och vill sen ha en puss. *urk* Själv åker mina ner med lite juice …..

Kan berätta att Wiggo var galen i sin kapsel oxå, men det glömde jag kanske berätta ….?!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

aggeelin
0

#2 Vad är det för kapslar de får?

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

flis
0

Det undrar jag också.

Lullan1
0

Nej, varför ska man ge det? Och vad är det för sorts tillskott som inte finns i maten?

Rexjen
0

Det är omega-3-kapslar. Jag tror de ger dem som godis, alltid bra med lite extra omega-3. Cherish Chinchin som älskar kapslarna är 16 år och pälsen verkligen skiner om henne, man kan inte tro att hon är en som gammal dam som hon är

Lullan1
0

Så det är inte ett speciellt tillskott för katter, utan sånt som vi köper på hälsokostaffären?

Buffy-co
0

Jag ger ju Buffy Orijen och det innehåller redan Omega 3 i naturlig form -se utdrag ur innehållsförteckningen:

"**Vildfångad kanadasik och lax (Chinook) ger en rik källa av färsk oprocessad Omega-3 essentiell fettsyra (såsom DHA och EPA) för att ge smidig hud och glänsande päls, din katts yttre symbol för hälsa och vitalitet."
**
Så jag tror att tillskott då är helt onödigt-men heller inte skadligt..

(De flesta bra foder från djuraffärer tror jag annars innehållet ett tillskott av Omega 3-iallafall på hundsidan..Det är ju inte alltid fisk i fodren-som tur är då en del ej tål det..)

Rexjen
0

#7 Japp det är vanliga människo-omega3kapslar.Räcka ut tungan

Leffe
0

Jag gav mina katter något som hette laxolja eller något sådant som var för katterna och innehöll Omega3. Första gången tyckte de om det sedan ville de inte ha det något mer

Lullan1
0

#9 Ok tack för dina svar Glad

Jag har ju sälolja här hemma på kapsel, det innehåller omega 3 och omega 6 om jag inte minns fel… Ska jag prova att lägga en på golvet kanske och se om någon av katterna är intresserad?