Allan Ballan, Charlie Parlie osv
Det är roligt med katternas namn, hur det blir smeknamn av namnen. Här kallas katterna för Charlie Parlie och Maxen Paxen, MixMaxen. Vad kallas era!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Här kallar vi också Charlie för Charlie Parlie och Pullan för Pullan, Pullirullan, Pullirullgumman, Pumpan, myspumpan ja, kärt barn har många namn, Moi kallas också Moisan. Gråis går endast under namnet Gråis eller mysgubben.
Hihi! Kul tråd!
Det är inte hellt sällan man gör ett dubbelnamn som AllanBallan eller Crarlie Parlie…
Elvira kallas ofta för Biran… vet inte varför…
Allan kallas för Ballan, Balonzo… och tusen andra namn..
Sen är det Fritz.. Pitzie;Frissan, Frillan, Froiler, Brolier…
Och Nappis Pappiiis!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
#1 Märkligt det där med Charlie Parlie… ? Att de kallas för det båda två…

Vågar kanppt säga det men jag hade ju en gång en allan som var svart.. Han kallade jag för Allanballansvartskallan
Kallar mina för
Näsan- Näskatt, mammas älskling,Näskrull.
Puma - Pumakatt, bumsan, snuttan, skruttan, bumisen, pumisen, kakaotass och clownläpp
#4 Hörrö, det där är ingenting mot vad mina kissar här hemma kallas.
Nu är jag ju etniskt avvikande själv så det kanske är mer ok för mig att kalla Dexy för min lilla (n-e-g-e-r) eftersom han är brun, krullig och har en stor rumpa.
Annars kallas de bara fina saker som Rövslickaren (vilket alla är emellanåt, både bokstavligt och när de tigger mat), K*ks*garen (reserverat för killarna som kan göra vad många män säkert önskar att de kunde göra med sig själva…) eller Bulimikern (för vår hetsätande lille familjemedlem) 

Ja, det är inte politisk korrekthet till 100% här precis.
Sedan, särskilt när det är läggdags för människorna, händer det att katterna byter skepnad till sina superhjältealias. Det är när de springer på väggarna i stället för golven. Då är Dexy = Spexy, Boris = Bobo Bus och Tamsin = Tramsin. Mina katter har så många smeknamn att jag knappt ens vet vad de verkligen heter. Eller jo, Tamsin heter just Tamsin men Dex/Dexy/Dexter och Bo/Bobo/Boris vet jag inte riktigt vad de heter mest.
De får också namn efter vilka roller de har i familjen. Gubben, Farsan, Tjatgnat = Dexy. Lillan, Marodören, Vandalen, Soptunnan, Tjejen, Gumman, Morr, Terroristen = Tamsin och Bobo = Pricken, Pojken, Duktig, Tuffing. :)

Även här har älsklingarna många och fåniga namn.
Leo - Leo Leo eller Leo min Leo, Dodis, Dodisis, Mattes älsklingshjärta och Leo Bus
Chili - Silis, Siliiiiiiii (sagt med högt och långt utdraget i på slutet), Silisen, Chiligumman, Chili Knas och Vackra Chili
Mini - Minis, Minisen, Minimisen, MiniMe, SötMinis och Morrhoppan. Mini gick också under namnet Terroristen ett tag… det var när hon älskade att rumstera om i mina blomkrukor 

Kärt barn har många namn som Rexjen sa och katterna har ungefär femtioelva namn var, men vanligast är att de går under täcknamnen Isisfisis (=Isis), Tuss-tuss (=Thera), Kurakuren (=Kyra) och Nosinos (=Lethe)
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Mina två tjejer har såklart smeknamn de med…
Geisha: Fasan, Trasan, Transa, Gayfasa (typ Mofasa ;-)
Keiko: Kejkella, Gecko, Keiken
mm mm mm
Winnie får också kallas en hel del…
Winnie Pinni
Winnie the Poh
Winnie Winnie Wah Wah (!?)
Bebis och diverse andra pluttenuttnamn :P
Hunden åker också på smeknamn till höger och vänster. Falcon, Falle Balle (??!), Nakenfis, Skinnkorv, Falconen… å så klart de diverste pluttenuttnamnen som Winnie åker på :P
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
Jag har inte bara haft skumma smeknamn på mina katter. Jag har haft katter och andra djur som liksom döpts till halvfräcka namn redan från början, eftersom man vet att det ändå blir så.
(bli inte chockade av mängden djur nu, för de är jourdjur som vi haft boende hos oss i väntan på nya hem)
Katter: Satan (satispotatis), Bally, Moster Lins-gryta(bor kvar sedan 15 år tillbaka), Mortis… Det var kanske de konstigaste av kattnamnen..
Smådjur: Hamstern Fttnaaah!, Ruby-buby, kaninen Candy(hane), Sockernos, M-Beach, Jeiniff…Getabocken som bara fick en bokstav (I).
Alla våra hönor hade vanliga namn utom den största, hon hette "dendär lilla"
Oj.. orkar knappt tänka på alla djur.. Jag saknar dem för mycket. Det är nackdelen med att ha jourdjur.
www.mytwiggs.com
haha det är ju jag (sara med S) som mest sjunger nån slags roplåt till Winnie med "winnie winnie wah wah" haha eller winnie the pooop är också en favorit, falcon (en hund men endå) kallas oftast falcon balcon (alternativ balkong), falle balle, fäjling bäjling (en slags svengelsk version)
Håller med Twiggie, eftersom man börjar tänka på en massa djur man haft, en av våra jourdjur var katten Gudmar..som vi gladligen kallade för Gud …
What the bleep | Killing my darlings | Kimimilas
# 12 Nejmen Gud! Det är ju så man blir religiös!
www.mytwiggs.com
Jo, det är många jag minns… katten Måns mossa lummelund nilsson goseknopp - var kom alla de namnen ifrån… ?
Han var svart och vit och jag hade honom när jag var elva, om jag minns rätt dog han i kattsjuka för han hade inte vaccinerats eller kastrerats. Efter honom fick alla katter hos mina föräldrar genomgå detta!

För många år sedan så hade jag och min son Lucas pappa tre st klockgrodor.. väldigt vackra, gröna med svarta prickar..
Den ena hade bara tre ben så hon hette Sven Tora Tekla treben
en hette Sven Disa Dagmar Durkslag och hanen hette
Sven Greger Birger groda.. Min älskade Tarrantella som jag hade nio lyckliga år med hette Sven Jesus Olof den första fast det var en hona… kärt barn har många namn..