Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 491 ggr
MyTwiggs
0

Vart tog Ballan vägen?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God kväll mina vänner! Jag har lämnar Allanballan till Myra i den nya lägenheten idag. Behöver jag säga att det känns lite tomt utan Allanballan? Jag tycker mig se honom i ögonvrån hela tiden, men det är ju inte så sannolikt. Han låg och sov i mitt knä hela bussresan, den rackaren!

Tjejmaffian har ställt till med bus idag. Elvira och Nappsan hjälptes åt med att öppna en ny kattsandspåse och spred sedan ut kattsanden på köksgolvet. Troligen hade de jätteroligt!

Hmmm… De verkar inte ledsna över att Allan är borta, trots att Elvira och Allan har varit bästisar nästan hela sina liv. Nu ska jag ringa och höra hur det gått för Allan. Rapport kommer senare!

Bild på Nappis.. hon funderar nog på något, min lilla pussgurka!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Gissa vem som sitter och håller span från balkongen hela dagarna?

www.mytwiggs.com

Lullan1
0

Vad tråkigt att han har flyttat, men tjejerna verkar ju kunna roa sig på egen tass Glad

AnneAlva
0

Usch, jobbigt med kattflytt. :/ Men flickorna har ju varandra och Fritzen också vad det lider så det kommer nog att bli bra till slut ändå.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

smirik
0

Hoppas Allan får det bra i nya lägenheten och att hans kisse- & människokompisar inte kommer saknar honom allt för mycket.

MyTwiggs
0

Just nu är jag lite trött på den upproriska klanen här hemma… Jag skulle ha satsat på perser istället!

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#3 nej inte perser… så tråkiga soffkuddar och såååååååååååååååååååååååå mycket päls. Den ska kammas varje dag och sen ska de badas och fönas och kammas och borstas och så ska det vara barnpuder och så går de på lådan och har fått bajs i rena pälsen så är det bara att börja om igen…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

majsan
0

snacka om att Nappis är fotogenisk.. Hon blir alltid bra på kort eller så kanske hon är så snygg så det inte kan bli fel..USCH nu var jag sjävgodPenga mun

MyTwiggs
0

# 6 Ingen fara. Jag har haft Perser för sista gången.. Hihi (fast jag älskar rasen. Ska jag ha en sådan katt igen blir det en EXO.

Här är Gretis!

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

# 7 Haha! Jo.. Hon gör sig på bild, och det härliga är att hon är ännu vackrare live. Min storasyster frågade mig om Nappis var på riktigt när hon träffade bruden… Jag sa "Det är svårt att veta…" Ibland undrar jag.. av olika anledningar…

På ett kort av hundra samlar hon ihop allt det fula, för att göra sig av med det och kunna vara vacker på de 99 andra. Det är hennes knep!

www.mytwiggs.com

Buffy-co
0

Haha..ja detta med smeknamn är kul…Skrattande

Jag minns ju de gamla trådarna om det, så jag bifogar de här för dom som inte läst…många smeknamn blir det…Oskyldig

Tråd 1 Tråd 2 Tråd 3

Själv har jag väl lagt till ett smeknamn (minst..) Skrik-gubbe..-då han vill ut på tomten hela tiden vid sol och värme..han är inte van vid att bo på marken..
Annars är det väl mest de vanliga:
Buffy-muffy,
muffins
chokladmuffins(!!???!!)
gosenos
gullegris
De inleds oftast med "mattes lilla"..i "fånig" ton…….
GeneradGeneradGenerad

Lullan1
0

#9 Men hon är ju t o m söt på den bilden Kyss

MyTwiggs
0

# 11 Jag vet… hon är faktiskt fulsöt :)

www.mytwiggs.com

majsan
0

Hmmm Twiggy, jag är faktiskt läskunnig.. hihihi

MyTwiggs
0

# 13 äääär du? Skrattande

Men håll med om att hon är fulsöt på bilden!

www.mytwiggs.com