Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1375 ggr
mumsikoff
0

Skyldig till kattnappning....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår gjorde jag mig skyldig till kidnapnning… Eller snarare kattnappning av den lite snällare sorten - dvs bortförande av en kattunge till veterinären för vaccination och chipmärkning. Det var lilla Ferapontij som skulle få träffa veterinären igen för att få allt i ordning i tid inför utställningen i juli :) Grabben tyckte att det var liiiite läskigt under bilfärden, men väl på plats hos veterinären tog nyfikenheten överhand och han undersökte allt och gav ofta muntliga utlåtanden om vad han upptäckte. Passade på att ta några bilder på lillgrabben och tänkte dela med mig.

mumsikoff
0

Ferapontij är 11 veckor gammal och börjar äntligen sträcka ut sig och bli en riktig Cornish med allt som hör till :) Det avr så fint väder så vi passade på att fota lite utomhus också innan vi lämnade tillbaka gullet till hans fodermatte…

Kvadding
0

Åh ja tror jag är kääär! :D så fin!

mumsikoff
0

Ferapontij fick också för första gången träffa sin kommande fodermatte, Caroll, som han ska flytta till när han blir tillräckligt gammal… Har inga bilder på dem tillsammans, men lägger upp ett par till bilder på grabben :)

mumsikoff
0

Han fick lukta på lite blommor och bekanta sig med buskar och gräs… Han protesterade markant då jag försökte sätta ner han på marken, sötisen…

mumsikoff
0

När Ferapontij hörde en bil i fjärran fick han bråttom att slingra sig ur mitt grepp så gott det gick, men gav upp efter ett tag :)

mumsikoff
0

Han fick också prova på att sitta på vår bil och det var mycket behagligare än gräset på marken tyckte lillen <3

MyTwiggs
0

Lille Ferapontij! Tänk att det går så fort!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

smirik
0

Han är så fin pojken och man blir ju helt mjuk i hjärtat när man ser dem små fjun lockar han har i nacken Kyss

Lullan1
0

Vad söt han är! Kyss

AnneAlva
0

Sötgubben! Älskar hans morrhårskuddar, de är bara för söta! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LinusCRX
0

Åh han är så sötgullig den killen. Kyss Ska han ställas på Järva eller CCC?

mumsikoff
0

Tack allesammans, han är världens sötaste och otroligt bortskämd då han är ensam och första kattungen som fodermatte har uppfostrat så att säga :)

#8 JA, visst är fjunen gulliga? HAns päls kommer sakta men säkert och jag kan intyga att en och annan våg kan urskiljas på kroppen redan :)

#11 Båda :D Hoppas vi får träffa dig där också ;)

Rexjen
0

Vilken liten sötgris!Kyss

#12 KUL! Vi kommer också på både Järva och CCC med Norton (anti-Jonas) Kul att se lillkillen irl!

Några fler forumister som ska på Järva eller CCC?

[Wiveka]
0

Vilken snygging!!

mumsikoff
0

#13 Ojojoj, spännande! Då blir vi ju konkurrenter grrr *lömsk blick* hahah

Skickar med en bonusbild på grabben :)

Rexjen
0

#15 Hi hi, ja riktigt spännande!Räcka ut tungan Postar en bild på Norton som hans fodermatte har fotat i veckan då han roade sig med att leka den ultimata leksaken, nämligen jord.Flört Visst kan det bli en BIV-t då? Vi har Moi med oss också!Skrattande

Buffy-co
0

Ursöt röding!!KyssVäxer nog upp till en riktig snygging!!

Clee
0

Finfina rödisar i den här tråden! Ska bli jättekul att se dem på CCC - för jajamensan, jag åker upp ifrån Malmö till norra huvudsta'n! Skrattande

mumsikoff
0

#16 Ojoj, det blir en riktigt hård fajt mellan alla tre! Ska bli jättespännande att se avd domarna säger (domarfördelningen är inte ute ännu, eller?) Ställer ni båda dagarna båda utställningarna?

#18 Ojoj, det blir ju nästan mass-träff av rödingar på CCC :) Ska bli kul att träffas!

Kan säga att jag är mäkta nervös inför JKK då det är bara andra CRX-kattungen ur vår uppfödning som vi ställer ut och vi har heller aldrig ställt en så pass ung katt tidigare, vi har nästan alltid väntat till iaf 4 månaders ålder…. Men det ska bli otroligt intressant att se hur han sköter sig och hur det går i konkurransen mot RD-gängets snyggingar ;)

Rexjen
0

#18 SKOJ! Då får man se din fining irl också! och dig med hoppas jagFlört

#19 Vi ställer bara en av dagarna, lördag på Järva och söndag på CCC tror jag. Börjar bli lite slöRäcka ut tungan Hi hi, vi har inte heller ställt så här ung katt, så det blir väldigt spännande. Jag tror att det är vi som får passa oss mot din snygging!Glad

Aje-T
0

Å vad roligt det ska bli att få se era rödingar på Järva. Jag och Mauritz kommer på lördagen.

Anna77
0

Fina bilder på röda kissen mumsikoff! och även Norton var supersöt!

majsan
0

Han har en hääääärlig profil, men du vet  ju att jag gillar den typen.. Snygg kille..

LinusCRX
0

#12 Lyckliga jag som får träffa sötnosen och dig på Järva!!!! Glad

Spotless
0

Fina lille mannen! Vad skoj med så många bebisar och så många rödingar på JKK och CCC! Tosca och Toulouse debuterar den 26/7 på CCCs utställning.

#21 som vanligt har jag bara anmält till söndagen på JKK, men jag lovar att göra vad jag kan för att komma och kika på Mauritz på lördagen!