Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 660 ggr
Leffe
0

God morgon 2008-06-26

God morgon. Sitter och lyssnar på Radio Vinyl. Verkar bli en solig dag. Kom på när jag vaknade att i går var det första dagen sedan min operation som jag inte låg något på sängen på hela dagen! Det går verkligen åt rätt håll - underbart

Sköt om er

Sewena
0

Solig dag o barnen är lediga från alla aktiviteter…skön start på sommarlovet..
Leffe, det låter ju jättebra att du inte behövde vila något på en hel dag, men ta en liten vilopaus för att låta kroppen vila. Min svärfar ska göra samma operation till hösten o får se om han återhämtar sig lika bra…

Alla ni andra får ochså ha en underbar dag…

aggeelin
0

Ha en härlig dag - solen skiner! Ska jobba hemma en stund sen ska jag träna och sen till jobbet. Bara nästa vecka kvar till semestern… nu börjar jag vänta och längta!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Daniella
0

God morgon!

Idag är det sol här med. Kul Leffe att det går åt rätt håll.

Det blir bara att ta det lungt idag.

Buffy-co
0

Gomorrn!
Hemma igen efter en jätteskön semester med mycket snorkling i kristallklara vatten runt bl.a öarna Paxi och Antipaxi…
Har har mycket foton som helst-nackdelen med digitalkamera..man "drunknar" i bilder…

Har läst lite här men var så trött de första dagarna pga dålig sömn efter flyg mitt i natten,hämtning av djuren osv, så jag har inte orkat skriva mycket..

#0 Jätteskönt att läsa här att op. gått så bra och att du är uppe på benen med stor framgång..Det måste kännas underbart, fastän jag förstår att träningen är jobbig!!
Ska andra höften också opereras sedan?

Katter fanns överallt i Grekland, som vanligt i varierande skick…de var dock så strykrädda pga att de tyvärr har usel syn på hund/katt där nere…
Många grek-katter är såå söta, de har ju ett speciellt drag fastän de är"gatukorsningar"…ser ofta ut som att de har oriental i sig…Såg dock en som påminde om skogis..
Kanske lägger ut några foton på några här sedan i övrigt..

Jag såg även många hundar, bl.a några unghundar i Amodia -kullsyskon- varav en i uselt skick,"skabbig"med kala fläckar samt haltande….mitt hjärta brast!
Även de vågade sig inte fram helt - dålig erfarenhet av människan som de ju har..GråterSkrikandes
De hade dock varandra och lekte glatt osv..jag försökte intala mig att de fick mat av någon i byn och förtränga det, då jag inte kunde göra något där och då…
Man känner sig sååå maktlös, jag mådde dåligt hela dagen-tänker på dom än.. 
VAD gör EU i djurskyddfrågan….?!?

Ha en bra dag allihopa!!Glad

Lullan1
0

#4 Välkommen hem! Jag ser framemot att få se lite härliga semesterbilder sen när du har "landat" i verkligheten Glad

Leffe
0

#1 Säg till din svärfar att när man vaknar upp efter operationen kan man ha ont , men samtidigt känner man i huvudet en lättnad och befrielse för den ständiga höftvärken är borta. Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare

#4 Välkommen hem. Väntar på bilder och lite berättelse

mumsikoff
0

Gomorron allesammans!Här har morgonen varit mindre trevlig… VAknade idag med svullna bukspottskörtlar och utslag över halva kroppen… Ser nuförtiden ut som en sköldpaddsfärgad människa i rött och hudfärgat… Det som är bra är ju att det inte kliar och inte är något annat än just färgförändringar, nu iaf…. Nån som varit med om det tidigare eller vet vad det kan vara? Utslagen syns inte på längre håll, utan är just som en väldigt ljus sköldpaddsteckning *ler*

Iaf, enda glada nyheten här är att en utav våra bebbar, 5 dagar gammal, har öppnat sitt ena öga för att kika på världen runtomkring sig :)

MyTwiggs
0

God dag, får jag väl säga!

Jag har varit och lämnar Allanballan idag och det gick så bra. Han verkade gilla lägenheten och den är jättefin med ett megastort fönster.

Katterna här hemma verkar inte sakna honom så mycket som jag gör. Jag undrar om de kommer att inse att han är utflyttad???

Fritz och hans lilla flicka kommer så bra överens att det är knappt att jag kan förstå det. Nu ligger de tillsammans och tar igen sig och bara myser. En sorg att behöva sära på de två imorgon, men de har nog gjort sitt som par nu tror jag.

#4 Hoppas att semesterbilder dyker upp snart!

# 7 Hmmm.. Låter mystiskt… Bukspottkörteln sitter i buken och kan knappast kännas vid palpering va? Skrattande Du har nog svullna lymfkörtlar, och då har du en infektion i kroppen. Hoppas att du mår bättre snart och att du blir av med dina mystiska symptom. Har du ringt din vårdcentral?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

mumsikoff
0

#8 hahah jistaness, tänkte på en sak och skrev en helt annan - så fel det kan bli hahah

Jag menade självklart halskörtlarna under hakan på halsen ;) Pratade med vårdcentralen vilka inte var särskilt hjälpsamma, de påpekade att det kan vara en allergisk reaktion och att jag borde avvakta. Sålänge jag kan böja huvudet och lägga hakan mot bröstet så har jag iag inte hjärnhinneinflamation, vilket var ju bra att veta ;)

MyTwiggs
0

# 9 Tänkte nästan det! Lymfkörtlarna är lite lättare att känna… Jag kunde knappast tänka mig att du gjort en allvarligare djupdykning bland dina inälvor för att du fått utslag på kroppen Skrattande

Vårdcentraler är ofta lite halvdanna att tass med tycker jag. Vi brukar kalla våran för cykelverksta´n!

www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#10 Cykelverksta´n så säger vi också! Inte nåt vidare förtroende för dessa cykelreparatörer…

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

MyTwiggs
0

# 11 Nej.. en av mina goda vänner fick hjälp för amöbor i tarmen när han hade en tumör i skallen… som tur är så klarade han sig i alla fall.

www.mytwiggs.com

Inlägget är låst för nya kommentarer