Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttävlingar
Läst 1367 ggr
Leffe
0

Månadens Cornish juli

Tema: "Cornish Rex och vatten"

Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - juli 2008 tema "Cornish Rex och vatten"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 juni. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.

Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish

Obs! Endast en bild per katt!

Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan 

Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ -  Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus

Fritz
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer Asti som har kommit på att vattenkranen i badrummet är jätterolig om det rinner vatten ur den…

Hon heter egentligen S*Duxford's Asti Cinzano och är 10,5 månad.

RacerDonnans
0

Äntligen! jag missade förra månadens Cornish och brukar fundera så länge att det inte blir någon inskickad bild. denna gång behöver jag inte fundera!!!

Jag bidrar med en bild på en badande Evita. Racer Donnans Evita brunmaskad tös på ca 5år.

Varför hon skall vinna? Bilden talar för sig själv. När kranen rinner och hon leker spelar inget annat någon roll. Inte ens när hon lyckas sätta sig på pluggen så vattnet fylls upp flyttar hon sig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Anna77
0

#1 och #2 fina bilder!

Leffe
0
Denna kommentar har tagits bort.
Lullan1
0

Jag bidrar med en bild på Doris som leker i handfatet!

Hon älskar att leka under kranen i lite ljummet vatten, men så händer det också ibland att hon halkar och druttar iGlad

Doris är 3,5 år och kastrerad, hon heter egentligen Sunsoakers Amina Angel.

Buffy-co
0

Ja…jag förstår att meningen är att katten ska leka med vatten men…bidrar ändå med en liten bild när Buffy smyger omkring ute vid havsbandet…den 7 juni i år..han var verkligen nyfiken på vattnet!
(dricker ofta ur kran-och tycker det är helt OK att duscha..Har dock inget foto på det..)

Här gjorde han en lite farlig passage-det syns kanske inte men..den var svår!Glad
Jag ville inte han skulle trilla i - vattnet var bara 13 grader ute i ytterskärgården-men han klarade det…och jag sprang ju efter honom på spaningsrundan..

Buffy heter S*Grabbarnas Donald och är en tjock kastrat (under nedgång)på snart 9 år..

Avots
0

En bild på S*Avots Cittra som i sitt nya hem går under namnet Diva. Hon är nästan 4 månader gammal och vit och blåögd.

Hon är en riktig vattenälskare, här badar hon i handfatet.

bilden är tagen av hennes nya ägare och jag lägger ut den här med deras tillstånd.

MyTwiggs
0

Jag har ju inga bilder som passar in! Jag får leta igenom bilderna tror jag…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

aggeelin
0

#9 - vilken härlig badbild, det är verkligen en vattenälskande katt på bilden!

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

mungojerrie
0

Peter, vars fulla namn är S*Weminas Peter Brown, är en 22 månaders röd cornish-kille som har mycket bestämda åsikter om hur vatten ska drickas. Problemet, för matte och husse, är att hans åsikter hela tiden ändras. Ibland vill han bara dricka ur badkarskranen, ibland bara ur fontänen, och ibland bara på något helt annat sätt. Bilden är från när han ca 5 månader gammal. Då ville han bara dricka ur dricksglas. Här tittar han extra djupt i glaset…Skrattande

Maria-O
0

Bilden föreställer min lillkille Tiger (S*Spotless Tummeliten) som alltid vill upp i handfatet så fort man sätter på vattnet. Här kikas det extra noggrannt på vattnet…

Hans färg är brunspotted bicolor och är en hane på exakt 16 veckor idag. Varför han ska bli månadens Cornish Rex är för att han är en sådan "poser", charmör och hittills den yngsta tävlande Glad

Han och jag har även inte varit med i någon tävling här ännu - beginners luck kanske? Cool

Leffe
0

Trevliga vatten(o)djur vi verkar ha

Rexmyntas
0

En bild på en törstig Mysan som just har blivit mamma.

Hennes namn är S*Rexmyntas My Fair Lady a 09 1 1/2 år gammal.

Varför? För att hon är värden underbaraste kattmamma.

www.rexmyntas.com

Rexmyntas
0

Här kommer en bild på Mysans törstiga mamma Tina. Hon dricker vatten i sin stora "vattensskål" på den innätade altanen hemma hos.

Hon heter i stamtavlan S*Jazz-Annas Devetina och är en svart kattdam på snart 6 år.

Varför ? För att hon är vår drottning här hemma och skänker oss en så stor glädje.

www.rexmyntas.com

Leffe
0

Tråden är nu låst och juryn ska få jobba

Inlägget är låst för nya kommentarer