fråga om utställning
Jag och min sambo är stolta ägare till ett riktigt litet charmtroll, Lovis. Vi har under en tid pratat om att ställa ut henne men då vi e totala nybörjare undrar vi lite över hur det går till rent praktiskt?
Vi undrar även om hon skulle passa på utställning? Har ingen aning om vad som anses "fint"! Vi vet bara att vi tycker att Lovis är finast i världen!
bifogar en liten bild som gärna får kommenteras..
Det är bara att testa och inte ta allt för allvarligt på det hela och komma ihåg att er fina kisse är precis samma underbara kisse oberoende av om hon vinner några priser eller ej.
och hon ser förresten helt underbart söt ut 
Vilken sötnos!!
Klart ni ska ställa ut!! Alla är nybörjare nån gång. Gå med i en kattklubb först, antingen Sverak eller IDP.
Sötnoskatt! Jag älskar van och svartpaddor… Kan inte bli vackrare färg!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ArtDeCo är en väldigt trevlig klubb.Har du inte vairt med i någon SVERAK anslutan klubb tidigare så har ADC ett intro medlemskap som är väldigt billigt.
Tyvärr är det lite dåligt med uppdateringar på vår hemsida just nu.
Stolt ägare till tre La permer

Jag kan bara rekommendera att ställa ut, det är hur kul som helst och antagligen stöter du ihop med en forummedlem som kan hjälpa er.
Är själv med i Top Cat Club, superkul träffar ordnar de så om ni bor i Stockholmstrakten så…..
Jag är med i Föreningen Storstockholmskatten. En klubb som bildades 2005.
Du hittar Hemsidorna till de flesta kattklubbar i Sverige (både IDP och SVERAK på vår Länksida här. Klicka på Länkar ovan

Hon är jättesöt, klart ni ska prova på att ställa ut! Sedan får ni väl utvärdera vad lillkissan och ni själva tyckte om det hela. Men som Anki säger, det viktigaste är att behålla perspektivet på vad som är det viktiga. Lycka till!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Art Deco är väl lika bra som vilken annan klubb som helst, det vikita är att hitta en klubb som passar just era behov så att säga. Själva är vi med i Uppsala Kattklubb och trivs väldigt bra än så länge :) Frågor ni kan ställa er själva är hur pass aktiv klubb vill ni ha? Hur stor del i klubben orkar ni ta själva? Hur mycket stöd behöver ni? Och eftersom ni är nybörjare så kan man också titta på vilka klubbar som har förmåner i form av introduktionsmedlemsakp och t.ex kurser för nybörjare ;)

Låter ju trevligt me lite kurser och träffar! Tyvärr var det dåligt med information på klubbarnas hemsidor. Tror nog att jag får maila någon på ArtDeCo… Tror ni man hinner bli "utställningsklar" till den 24 juli? Det var en utställning i min gamla hemkomun Vallentuna då
Någon som vet något om den? Är den stor/bra?

Visst hinner du bli utställningsklar Frågan är om det finns platser kvar.

Såg att det finns platser kvar.Betala in klubbavgiften till ArtDeCo och skicka anmälan dit så vidarebefodrar dom den till klubben som anordnar utställningen.Behöver du hjälp med att fylla i anmälningsblanketten hör av dig till mig eller någon annan i klubben.
Samtidigt betalar du in avgiften för utställnoingen.Behöver du hjälp med burskynke så finns det altid att låna om du inte vill sy eller köpa ett eget.