Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: avel-genetik-och-uppfödning
Läst 825 ggr
MyTwiggs
0

Hona som kommit av sig i löpet...

Igår anlände en hona till Fritzen. Hon var ganska upprörd och så (lite "omständig" parningsresa), men visst märktes det att hon höglöpte alltid. Fritz var snäll och beskedlig, men hon ilsknade till och vi flyttade på henne till ett annat rum i några timmar. Där inne var hon skrikig och la sig på golvet med rumpan i vädret, så när hon var lugn fick hon gå tillbaka till parningsrummet och Fritz var i badrummet en stund, så att hon fick utforska "sitt" revir. Sen tog jag in Fritz igen. Så fort hon fick syn på honom var hon dock ilsken igen. Jag var uppe halva natten och försökte agera fredsmäklare, och när jag däckade var de i alla fall inte ovänner. Jag tvivlad dock på om hon kommer att komma igång i löpet igen. Hon låter inte Fritz komma i närheten trots att han är så artig. Det syns ju på honom att han är sugen, men han blir bara avvisad. Något tips på vad jag kan göra? Är det kanske ingen idé att satsa på parning det här löpet? Nu ligger hon under en soffa, och det känns inte schysst mot någon av katterna att det ska vara så.

Ska jag flytta på honom igen och avvakta om hon kommer igång? Vad skulle ni ha gjort?

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

majsan
0

Jag hade en hona en gång på parning över hela julhelgen och hanen hade aldrig parat förr.( hanen var förresten din Nappis bror).

Hanen var döcool och inväntade att den fräsande och mycket sura honan skulle ge med sig.. Tillslut så tröttnade killen och hoppade fram,tog sonika henne i nacken och sk våldtog henne. Efter det så var det tvärtom mellan dem.. Hon var hur villig som helst tills han den stackarn inte orkade mer.. Jag har aldrig själv haft en hona som sagt "oh nej. ta inte på mig.. då jag antar att mina tjejer är lite väl villiga. Kommer ni märka när Nappis ska ha kul med Allanballan, Men nu är ju denna donna vi talar om ovan på nytt ställe och allt känns otäckt. Dock låter det mer fräs och spott än vad som skulle vara farligt.. men jag tror inte att du ska bekymra dig.. Ha dem tillsammans så att de kan dra sig undan själva och när tiden är inne så kommer de nog att snuska sigRäcka ut tungan En parning är ju ett ganska känsligt läge för båda katterna och man ska nog i största mån inte lägga sig i för mycket.. Lycka till och ring om det är något..

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

# 1 Du är då alltid så bra att ha du! Nu var Tjejen framme från sitt gömställe när jag kom in. Hon satt och tittade på Fritz, men när han brummade lite så fräste hon. Jag tror att hon kommer att ge med sig tillslut. Hoppas på det. Hon verkar inte helt ointresserad faktiskt…. Bara lite osäker.

Haha! Vi får väl se vad Allanballan ska säga om en lättfotad Nappis i framtiden… Nu är de i alla fall vänner på en väldigt oskyldig nivå.

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Nu passar det i galoshen!

Jag hörde ett välkänt läte och gläntade på dörren, och gissa vad jag såg…: Två katter som sitter och slickar sig. ett svart och ett vitt bakben upp i vädret!

www.mytwiggs.com

majsan
0

Se där -- då är bebisar gjorda.. OCH det kortet på nappis med tassen i vädred..Skulle det vara en pik att hon är lättfotat ellerRäcka ut tunganhmm villket hon är  men det talar vi tyst om..Hemlis

MyTwiggs
0

# 4 Javisst!

Hihi.. kolla in Allanballans blick på kortet då :) Börjar han tänka i de banorna? Vi talar tyst om Nappis lättsinnighet… Schhh!

www.mytwiggs.com

Hanna-H
0

Oh, vad glad jag blir att höra att det gått vägen! Skrattande

MyTwiggs
0

# 6 Ja, nu har jag inte hört mer där inifrån, men jag har varit ute en stund.. Inte slåss de i alla fall :)

www.mytwiggs.com

MyTwiggs
0

Det vrålar till där inifrån då och då, med ett par timmars mellanrum. Jag vill inte störa de två för mycket, så jag går bara in med mat och rensar i lådan. Honan har inte ätit så mycket, men det kan man ju ha en viss förståelse för.

Jag hoppas att det är para sig de gör och inget annat…

www.mytwiggs.com

[Wiveka]
0

När Anthea var hos Qat så åt hon ingenting på 5 dagar(gick ner 1,5hg) och Angela var riktigt orolig, men det blev ju en parning som tog (vi får se om ca 2 veckor). Och Anthea var riktigt "avig" mot Qat också………

MyTwiggs
0

# 9 Tack Wiveka! Det känns alltid bra att höra andra exempel. Jag gav henne lite extragod kattungemat, och det slank ner :)

www.mytwiggs.com