Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 613 ggr
Aje-T
0

Den ultimata selen

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

efter att ha provat en drös selar tror jag att jag hittat den ultimata selen. Karin får ju hemska hostattacker när hon springer och jag inte hinner med. Den hät selen sitter dock helt perfekt, med tyngdpunkt på bröstet istället för att halsen utsätts för tryck. Helt suveränt…..

medde
0

Var hittade du den?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lullan1
0

Vad fin!

smurfan-13
0

En sån modell har jag till min lilla hund, men mina katter är alldeles för små för att selen ska sitta bra på dem!

amateuse
0

Mitt problem är tvärtom och jag tycker det verkar som att den här selen är så också… liksom lite för kort mellan halshållaren och livhållaren. bandet är alltid för kort där emellan så att livbandet skaver mot frambenens baksida och hämmar skutt och fria rörelser. Han går lite skumt när han har på sig min sele..

Spotless
0

Vad fin hon är lilla Karin i sin nya väst! Härligt att du hittat en modell som passar henne.

[Silkwaves]
0

Söta Karin. Du måste ha en hel samling kattselar vid det här laget Flört Har jag också fast bara den gamal vanliga modellen - fast olika färger . Jaa Pip då har ju en hundsele .. vad det nu kan bero på GeneradGlad

Aje-T
0

Ja, jag har fullt med selar nu och snart får Mauritz en egen av den här senaste typen. Jag beställer dem från http://www.swecat.com/v4/category.php/48

den sitter jättebra på bägge katterna och Karin som ju är van promenerar så glatt i den. Mauritz blir lite stel, men han trillar inte omkull ialla fall som i den gamla vanliga selen…Skrattande

AbigailGabble
0

Jag tar upp den här tråden igen: Hur tusan får du igenom katternas huvud genom selen? Våra två tvärvägrar! Alla klor spretar och det slingras nåt kopiöst. Vi köpte en liknande sele till Anthon häromdagen, men vi kan nog glömma att få på den. Hade den haft ett spänne där uppe hade det varit en annan sak - modellen verkar ju jättebra i övrigt.

aggeelin
0

Är också intresserad av hur selen sätts på. Charlie har provat några gånger men som #8 säger så "ramlar" han omkring med selen på. Den sitter inte bra på. PÅ Maxen sitter den bra (annan sele för större katt)

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

acas
0

#8 & #9 GapflabbFlört så har vi väl alla kämpat med våra katter och lyft upp våra "ramlade" katter med likstela ben….

Selarna på bilderna ser väldigt bra ut, själv tycker jag att våra katter är så små att selarna har en tendens att vara för stora, Det gäller ju dock om sanningen ska fram inte riktigt alla mina flickor…. Hmmm men jag har haft problem med min "ÅL" = (läs Oriental) som slingrar sig ur allt i seleväg. Nu har även jag funnit en som faktiskt är helt ok. Raffig oxå dessutom, mer som en närbrynja!! HIHI. Köpt på Arken Butik och är för Kaniner & marsvin. Alltså lite mindre! Så håll för ögonen om Ni inte klarar av en Oriental på Cornish sidorna.

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

aggeelin
0

#10 Den selen ser också bra ut. Behöver ju något bra till den vinglande C (du kan läsa i hans dagbok om hans första gång ute… det går nog bra att åka till stugan men… ).

Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

Aje-T
0

#8 och #9 tricket är att man hukar sig bakom katten som då stoppas av benen på mig samt att man snabbt drar selen över huvudet. Sen är det bara att lirka in vänster framben och spänna magremmen på höger sida. Mina vande sig riktigt snabbt och jag tycker selarna funkar alldeles perfekt, de sitter superbra, med tryckpunkten på bröstkorgen.