lite färghjälp

Det ser ut som en blåspotted(tigré)vit, 2 svartspotted(tigré) vita och en helvit eller maskad.Vilka färger har föräldrarna? Är ngn helvit?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

pappan är chokladmaskad tror jag…(goldens ex ex)
mamman är blåspotted-vit
så nej ingen är helvit..
vad är koderna för dessa färger

vill tillägga att de mörkare är randiga under svansen….

Vad är det för kön på dem? De är jättesöta oavsett vilken färg de har… Grattis!

10# som det ser ut så är det bara hanar..
den ljusa kan vara en hona har inte den där påsen därbak alla pratar om..
men tycker det är nästan lika långt emellan.. skulle behöva ngn som kom och kolla både det och färgen..känner mig tafatt

Goldens Ex EX är brunmaskad.
Stolt ägare till tre La permer

Gå in på det fina färgruppsalbumet, där hittar du både koder och bilder på väldigt många färger.
Då har du en maskad unge!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#11 Vill du så kan jag komma förbi, vi bor ju i samma stad!

#8 Golden´s Ex Ex, det är ju en av Tjorvens söner! Visst?

#8 det vet jag inte.. men är han säkert ni har säkert mera koll här inne än hans ägare..
jag känner dem därförjag lånade han..
vi kikade mest bara på inavelsgrad och så…
jättefina bebisar blev det ialf

En bild då hon var 12 veckor gammal.
Celesta är nu 14veckor gammal och har flyttat till Åland.
Celesta har inte vitfläck, men det är det ju ganska troligt att din hona har.
Vill du se fler bilder på Celesta, hur hon såg ut i olika åldrar så finns det mängder på min hemsida www.avots.net

Grattis Sissi till bebisarna! Ser att du har fått mycket färghjälp, så jag låter bli att skriva samma sak som ovan. Kul att det blev en maskad också!

ok..trodde bara att det var maskat..men behöver nog lite mer hjälp då ja ska regga dem…

sen samma om de är spottet eller tigre…. för de varierar ju i färg hela tiden

De är jättesöta, gillar verkligen tittut-bilden. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Hum, det var lite svårt att se på dessa bilderna.
Här är en bild på Gråis 3 veckor han är reggad ns092133. Gråis 4 veckor

han är inte alls sådär grå,,han är endast creme/ljus
Hmmm.. Han ser lite väl kall ut för att vara creme va? Eller är det bara bildkvalitén som är dålig?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ja röd eller crememaskad är den inte så vitt jag kan se. mönstrad däremot, men det är lite svårt att se på bilderna vad för färgtemperatur den har i masken. Kan du inte försöka ta bilder i mer ljus?
www.mytwiggs.com

pappan är brunmaskad
mamman blåspotted
den de två som är lika den ena ser spottet ut o den andra tigre..
Hahaha! Ursäkta mig… Jag förstod inte riktigt… Vem är lik vem och vilka är lika varandra? Det var väldigt roligt
Ungen är säkert blåspotted(tigré)maskad
www.mytwiggs.com

#42 är lika varandra

Jag är ingen expert på diluterade färger, men jag skulle gissa på blåaugotimaskad ev med vitfläck, tycket mig skymta en vitfläck på hans baktass på en av bilderna.

och vad är det för nr man skriver då…

CRX a 09 21 33

de ja har som är svart tiggre/spotted..hur skriver ja dem.. med vitt.. så ja inte skriveri fel ordning

CRX n 09 23/24

Spotted CRX n 03 24
Tigre CRX n 03 23
man skriver först raskoden sen färgen sen siffrorna i storleksordning med de lägsta först.
Du har alla färgkoder dels på SVERAKs hemsida och på katternas stamtavlorna.

bicolor 03 25-50 % vitt
09 är när katten mindre vitt än 50%.

60# jo de är ju rätt så mkt vita..
då skriver jag så på stamtavlan de ena av dem har kvar sina prickar iof lite randigt med.. o den ena har ränderna
den grå i kullen har inte så starka prickar men han är nog spotted för han har en ring som en femma under magen med prickar ialf
lite svårt sånt här med färg man vill ju inte sätta fel färg på dem om gnn tex vill ställa ut hoppas ni klarar med att man frågar lite..heheheh

Å vilka sötnosar de har blivit! Ja. Det var de förstås redan från början, men nu kan man ju verkligen se hur de ser ut. Innan var de ju mest söta små korvar. Hihi.
ja… de har verkligen vuxit upp och blivit ursöta 

ja de växer och är helgalna.. man märker att man har katt i huset så att säga.. de drar sig upp på precis allt.. men det är roligt.. o ingen köpare har ja på dem men det kommer väl hoppas jag

Vilka söta små krulltottar! Har du kommit tillrätta med vilken färg maskade har än?
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.