OT: Ost och kex!
Såhär till midsommar kanske det kan passa med lite ost och kextips, helt OT, men kan man utbyta boktips så… :
Vad har ni för favoriter?
Här blir det Rött Ecologica från Argentina
Ha en fantastisk midsommar, och glöm inte bort att ost och kex bara behåller sin tjusning vid en sansad konsumtion!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Dricker ju bara vitt…. Mår inte bra av rött, ytterst få röda som jag klarar.
Finns ett franskt vitt som heter Medinet som är väldigt gott, fast det måste man köpa i Tyskland. Ett annat gott franskt som finns här är San Cerre (tror det stavas så). Merlot är ganska gott och en del grekiska vita…
Fast nu i midsommar blir det Arbogaöl! 

#2 Waow! Det där är ett gott öl!
#2 Du med ditt flylande alkobröd!
www.mytwiggs.com
Här blir det nog rosé. Kan varmt rekommendera Jacobs Creek Shiraz. Inte så sött som en del roséviner kan bli.
Vittvin: Stoneleigh Chardonnay är riktigt gott
Rödvin som jag tycker bäst om, men har fått hjärnsläpp för jag kommer inte på någonting just nu… äääähh, återkommer.
Mmmm, jag var på "apoteket röda näsan" idag och inhandlade ett Rosé vin (spanskt) som jag inte provat innan, Perlerose. Sen blev det en 3L Opal Springs, rött från Australien och min egen favorit Guntrum Riesling, ett riktigt gott vitt sällskapsvin.

Jag dricker "nybörjarvin"
Black Tower är favoriten. Gillar inte rött.
Till sillen är det godast med öl.
Hm, uttrycket "ost och kex" för vin är helt obekant för mig! Aldrig hört förr och således inte fattat mycket av vad som skrivits i OT-trådarna här.
Jag tycker mycket om shiraz-druvan och Ecologia är en stadig favorit faktiskt. Jag har ingen vidare komplicerad smak. När det gäller vitt vin uppskattar jag torra diton och tycker att Gallo Colombard är en utmärkt klassiker. Rosévin går också hem här och bara för att jag är ung och i svängen så är Törley en favorit också när det gäller bubbel.
Nyss vann jag dock en "Delapierre" här på jobbet så den ska jag väl sänka imorrn. Något billigt bubbel gissar jag på.
jag gillar också det röda vinet Ecologica. Riktigt gott. Och inte sämre blir det av att det är ekologiskt också. Men nu till midsommar har vi handlat upp oss på en baginbox med rosé, jag och en tjejkompis. Jag hade aldrig druckit rosé förrän för en månad sedan - men nu är jag såld! Det är så himla gott på sommaren. Och kallt kan man dricka det också. Mmmm… Men sen till kvällens grillning blir det öl, öl öl. (eller möjligen rosé då också…)
](http://kattforum.se/images/smilies/eusa_wall.gif "Brick wall") Åh… jag som stod och höll i det där röda Ecologica idag… *suck* Vågade inte ta det ifall det inte var gott…
Men nu vet jag ju, efter era tips, att det är ett bra vin, så det ska jag handla nästa gång 

Vi är nykterister eller i alla fall så nära man kan bli utan att vara fanatisk. ett enkelt glas bubbel på nytt år blir det nog till per år. Så för oss blir det bouteille d'eau 

#8 jag har nu fatat att man blir lite i baksmällan av ost och kex. Men börjar lite fundera, var är kexen? Trodde att uttrycket skulle innehålla också något att knappra på. ;-) Alltid lär man sig något nytt!……. Ta det lungt och ha en fin midsommar!
Verkar vara ett gott vin, Ecologica, det ska jag prova. Vi dricker gärna röda viner med mycket smak. Provad sist en flaska El Pedrosal och dricker gärna Rioja viner, fast vi är tycker så mycket om Grekland… men det finns goda röda viner därifrån . Vitt blir det på sommaren och i fjällen som fördrink. Köper ibland något vi kallar "grisvin". Annars är det gott med mörkt öl, så mörkt det går att få.
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet
# 10 Ett mycket bra vin är det som jag varmt kan rekomendera dig till nästa gång!
Ibland kan man tänka tillbaka på tiderna då man med möda försökte vänja sig vid att dricka vin. Jag tyckte inte alls om vin. Jag drack bara solbackas körsbärsvin eller möjligen aurora svart vinbär. Fyyy tusingens vas sötsliskigt!
Jag skålar för Ecologica!
www.mytwiggs.com
Ecologica har jag också provat. Riktigt gott! Lite Castillero del Diablo blev det ikväll… inte så dumt det heller.
Vill man ha lite rosa bubbel kan jag rekommendera Rotary - bra pris och gott. Har man råd, så är Gula Änkan aldrig fel
, men då är den ju inte rosa förstås.

Jag föredrar rött framför vitt och är väldigt förtjust i rioja viner, en favorit är Marques de Arienzo, Gran Reserva… Reservan är även den helt ok.
Till ost och kex fick jag en ny favorit tidigare i år när jag hade besök av Katternas Matte. Hon hade med sig det sydafrikanska, vita, söta Noble Late Harvest. Otroligt gott till ost!
#16 Marques de Arienzo, Gran Reserva… den är god den…
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#17 Den är inte alls dum! = )

Jag bor ju granne med ett bryggeri som fått flera vinster som Sveriges bästa m,m så jag får väl tipsa om öl från Jämtlands Bryggeri, tex Presidenten, Heaven, Hell, Bärnsten m.flera (beroende på om man gillar ljust eller mörkt..).
Själv skall jag ta det lugnt, knapra på kexen och titta på väggarna till bryggeriet som expanderar år efter år.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Här är det bröllopsvinet Mauro som införskaffats i bag-in-box för att bjudas på hos mina föräldrar! Vi firar bröllopsdag idag (alltid på midsommarafton *ler* fast det är ju eg den 21 juni om vi ska gå på datumet) och jag fick en flaska Perlerose när jag fyllde år som jag faktiskt tänkte prova …
Ostar blir det med - brie som ska serveras med jordgubbar, Ädla och Blå-ädel från Skärvångens Mejeri som serveras med rönnbärsgelé - mmmmm!!! Säkert blir det även Kvibille Gräddädel och kexen - DET blir alldeles säkert Mörsjös tunnbrödschips!! Har ni aldrig testat dem förr (el gjort egna) så är det ett hett tips!!
Vi dricker sällan alkohol, nån öl lite då och då, men jag älskar whisky, ju rökigare desto bättre och Laphroaigh är min favvo. Men eftersom jag inte tål alkohol så blir det bara en skvätt på botten av whiskyn och kanske 1-2 glas av vin de gånger jag dricker. Gillar smaken men INTE ruset så vi handlar faktsikt alkofritt öl och vitt bubbel oftare! ;)
Ha en härlig midsommar! Och akta er för att äta för mycket kex som sagt … *harklar leende*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Ecologica finns i vitt också! Jättegott, torrt och friskt.Man kan lägga frysta jordgubbar i glaset om man vill göra ngt extra.Dels håller sig vinet svalt, dels blir gubbarna sååå goda.Fungerar även med Cava!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#21 Vilken bra idé. Vackert blir det också.
#20 Grattis på bröllopsdagen!
#20 Grattis i förskott!! Jag tror på kärleksförhållanden, att ingen ska behöva bytas ut så fort man tycker/ tänker olika, och att man ska vårda sina relationer varje dag.(Fast den insikten har jag dessvärre fått alldeles för sent i livet, efter att ha brutit upp ur en antal förhållanden.)

Jag gillar inte rödvin särskilt mycket, det är drickbart men inte njutbart om man frågar mig. Dock finns det ett mousserande rött vin från en lokal vingård i Italien som nog är det godaste jag druckit, vill tillbaka och köpa mer!
Dricker mest vitt och då gärna tyska, söta dessertviner, men i brist på sådana kan även en flaska Blue Nun från systemet duga bra. Tycker mycket om det vinet, bra "sällskapsvin".
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Marie och jag har mysigt och förtär ost och kex (redan… Ja, jag vet… ) Det får inte bli för illa!
www.mytwiggs.com
Det kan väl inte bli illa tillsammans med Mari?????Hon är så trevlig, jag misstänker att ni hade det bra!
# 26 Jajjemen! Vi har haft det jättemysigt! Tilda har också varit med och henne tror jag att jag behåller här! Tilda säger: Elvira har också vait med!
www.mytwiggs.com

Tack Twiggie för en fantastisk helg.. Nu sitter jag med dina sniglar och vänar på att de ska växa ..
Jag är lite bakis idag av all ost men ska skriva ut vår lilla hemlighet i morgon på min hemmis.. den kommer att bli så bra..
# 28 Tack detsamma för en fantastisk midsommar! Jag hade så trevligt och Nappis passar här som handen i handsken!
Imorgon dyker hemlisen upp på din hemsida, det är bra! Det kommer att bli bra!
Myra vill lägga in sitt ord: Sniglarna VAR hennes och nu är de DINA! Härligt va!
Jag själv har aldrig ägt en snigel och vet inte mycket om sniglar mer än att de är söta :) Pussa dem från mig!
www.mytwiggs.com

# 30 Han är inte dum den!
www.mytwiggs.com