Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1427 ggr
emiya
0

OT Midsommarfirande?

Vad ska ni hitta på i midsommarhelgen? Med eller utan missar? Med släkten eller hemma i soffan? Ute eller inne?

Själv åker jag och sambon till min syster och systerdöttrar i Småland. Grannen tittar till missarna. Vi får åka tidigt på fredag morgon för  sambon är just nu uppe i Söderhamn och är inte hemma förrän sent i morgon kväll.

Såg att vädret skulle vara något bättre i inlandet än här på västkusten, så vi sitter nog på altanen och avnjuter sill med tillbehör…. Gotland får visst bäst väder som vanligt!

geiputaus
0

Här blir det inte så mycket firande direkt. Zarah kommer att jobba hela midsommarhelgen och Sara kommer vara hemma och packa som en tok då vi flyttar nästa lördag och har inte kommit en tiondel så långt vi borde ha kommit :S

Hoppas ni alla får vackert väder och riktigt mycket myspys på midsommar!!

AnnaS
0

Jag ska åka till sommarstugan och göra I N G E N T I N G ! ! ! ! Det ska bli sååååååååååå skööööööööööööööööööööönt!!

Visserligen så har jag en del pappersarbete att göra för jobbet, men det svänger jag ihop ganska snabbt. Min konsultprofil som visar vad jag kan är ju plättlätt att skriva ihop snabbt FlörtRäcka ut tungan

geiputaus
0

#2 Låter ju inget annat än underbart :D

Anna77
0

Jag ska fira med pappa hans fru och dotter, farbror och hans fru min sambo och jag i en mysig stuga på landet. Tar med hunden eller Näsan vi får se. Ska fundera lite, Näsan är lättare att ta med hunden är lite voffig- Skrattande

AbigailGabble
0

Jag ska vara kvar i stan, och vara helt ensam hemma. Det ska bli såååå skönt! :-) Husse kommer hem från sitt jobb i utlandet sent på kvällen, och jag tänker ägna dagen åt att läsa damtidningar, pyssla på balkongen och kanske måla tånaglarna eller nåt annat frivolt. ;-)

Jag blev bjuden på fest, men tackade nej - så att ingen tycker synd om mig! Skrattande Och på lördag blir det midsommardagslunch hos mina föräldrar - så sill och nubbe kommer jag nog också att få.

MyTwiggs
0

Jag ska fira midsommar med Mari (majsan) med dotter Tilda, Nappis, Mina djur,… och familjen och lite vänner nere vid stranden om det blir fint väder, och i huset annars…

Vi ska kanske knalla in till Högsjö och kika på midsommarstången också, för det brukar vara fint!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Och jag ska träffa ett par väninnor och äta sill,färskpotatis och jordubbar.Och det blir inte ost och kex, men väl ost och knäckebröd..hrm

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Englatassens
0

Jag ska jobba!! E barnledig så jag kunde lika gärna jobba så "mina" vårdtagare oxå får komma ut å se lite midsommarfirande…. Sen blir d god mat med karln på kvällen!!

Önskar er alla en fin midsommar med mumsig mat å massor av familj å vänner!!Glad

Hanna-H
0

Vi ska vara i sommarstugan och trotsa knotten, min bror fyller även hälften av 42 på midsommarafton så honom ska vi fira.

Tyvärr känner jag mig lite krasslig idag, får nog göra ett raketartat tillfrisknande under dagen.

majsan
0

För mig och min dotter blir det S*Mytwiggs med sill, potatis och allt som hör där till ,bla kex och ost..

Önskar alla en skön midsommar..

A-M.H
0

….anestesi och operationsavdelningen blir min alla tre midsommarnätter, hemmet att sova i på dagarna, sambon med barn i Ludvika….vad kan en enkel kvinna mer begära…hmprf…LedsenRäcka ut tungan

[Wiveka]
0

Beredskap i dagarna tre.
Maken jobbar oxå. Sonen är i Gävle hos flickvännen och dottern är i skärgården hos mormor och morfar.

Kmedist
0

Jag ska vara ensam kvar i stan, med kattungar (och vuxna missar). Min man gick redan till sommarstugan i skärgården och lämnade mej hem. Inte illa, jag måste också jobba på kvällen, så…

3 dagar och så mycket att göra… Ska ordna hela hemmet, med ny bokhylla och kanske sy nya utställning gardiner?? Ha det bra alla!

AnneAlva
0

Ska ta det lugnt och absolut inte äta någon sill eftersom jag blir sjuk av fisk. Men det kan hända sig så att vi kanske grillar lite och myser med katterna. Glad

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LinusCRX
0

#11 & #12 men ni gör ett behjärtansvärt jobb! Extra kramar till er! Hoppas det blir en lugn helg för er.

Ja… vi ska nog bara slappa i helgen och gosa med grabbarna.

Lullan1
0

Här på Gotland är det faktiskt fint väder! Tro det eller ej, hoppas att det håller i sig tills i morgon!

Vi får "fastlandsfrämmande" och vi ska tillsammans åka ut till svärmor och fira sedvanlig midsommarafton med dans kring stången, sill, färskpotatis, nubbe och jordgubbar med grädde *slurrrp* Tror att det blir grillning på kvällen.

Hoppas att ni får en fin dag!

MyTwiggs
0

# 9 Fyller brorsan hälften av 42? Det var inte dåligt.. Det gör ju snart jag också… och myra fyller den andra hälften.Tur att man inte fyller samma dag som din bror, för då skulle vi ju fylla 63 hela bunten och bara ha två år kvar till pensionen!

www.mytwiggs.com

AnnaS
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är i stugan nu och fy 17 så skönt! All stress bara rann av och jag är så trött. Detta är verkligen mitt andningshål och ställe där jag laddar batterierna…

MyTwiggs
0

# 18 Ser mysigt ut! När jag städar brukar jag önska ner mitt hus till den storleken! Hihi!

Ha det skönt i stugan!

www.mytwiggs.com

kissan78
0

Vi ska fara på hembygdsföreningens midsommarfirande imorgon på dagen och sen kommer makens ena arbetskamrat m familj till oss o så blir det grillning (om vädret vill) o sen blir det Rockband!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

RacerDonnans
0

#18 Härligt! Förstår att du laddar batterierna, men jag skall inte klaga, jag bor ganska bra själv med våra två hus….

Vi firar midsommar här hemma. Först blir det firande med lekar och stång för barnen mitt i byn vid Pilgrimskällan, sen bär det av hemåt med vänner från byn, barnen får hoppa hoppborg medan vi umgås. Då får vi lite andrum.

Sen skall vi naturligtvis grilla.

Jag kommer även besöka min mamma på sjukhuset eftersom hon kommit tillbaka från Umeå och skall ligga i Östersund över helgen innan hon förhoppningsvis kan komma hem igen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

cherish
0

Här blir det stugan för oss med! Hela familjen (utom den utflyttade tonårssonen) åker iväg, inkl alla katter och hund. Har letat koppel i vild förtvivlan och räknar alla transportburar för att få ihop det. Vi brukar lämna Chinchin (huskatten) hemma med en kompis då hon avskyr att åka bil, kräks innan vi kommit ut ur villaområdet, så hon måste ha egen bur - de andra delar gärna. Ska iväg och handla det sista som mamma önskade sig.

Vi firar med min ena bror och hans familj, mina föräldrar samt vänner till dem. Om vädret håller i sig blir det traditionsenligt firande i byn med blomplockning, resning av stång och massa lekar för att sedan avslutas med lite grillning och sen - middagen i mammas hus. Har laddad med Mygga och Aloe vera samt även Xylocain till lilltjejen som alltid blir så illa myggbiten. Har även med allergimedicin ifall det blir riktigt illa samt Alvedon. Vi hoppas kunna gå och fiska gädda, aborre och öring i bäck och åmynning under helgen … om vädret tillåter förstås.

Älskar att vara i stugan, otroligt primitivt och helt kravlöst ….

Kram på er och ha en härlig midsommarhelg!

#1: Försök att andas lite oxå så ni inte tar ihjäl er inför flytten!

#20: Ha så trevligt med rocken!! ;)

#21: Hoppas din mamma kryar på sig så du får rå om henne lite!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

rexmamma
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ska ta det lugnt. en picknick vid hembygdsgården och sen invänta besökarna från grannlandet som ska ta med sig två av kattungarna hem till Norge imorgon. Vi hade gärna bjudit besökarna på dans kring midsommarstången, men dom dyker inte upp förrän vid 9-tiden ikväll och då är dansen säkert över för den här gången.

Sen är det bara två kattungar kvar här hemma ….Gråter. Vi glädjer oss åt att alla kattungarna får underbara hem, tro inte annat, men det är svårt att släppa taget.

Ha en underbar midsommar allihop!!

AnnaS
0

#19 Det är ganska stort ändå huset, 5 rum och kök och större än huset föräldrarna har hemma. Men inte lika stort som en herrgård visserligen…

Missarna är superglada över att vara här, Emma är ute på trappen och solar och Sissi springer fram och tillbaka på övervåningen och låter som en skenande buffelhjord :-)