God morgon 18 Juni!
God morgon allihopa!
Idag ska jag ta en lugn dag. Jag har ont i huvudet och känner mig jättetrött, kanske någon bra bok kan passa…
Har någon ett bra boktips idag?

Här är en liten sötnos som vi räddade för några år sedan då vi hjälpte viltjouren med små fåglar! Nutte hette nötväckan!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Godmorgon.
Vi brukar ha en nötväcka vid fågelbordet. Vilket är ovanligt så här långt norrut. Så de tog till och med upp det i tidningen första gången jag såg den.
Här ska jag ta det lite lugnt så här på morgonen. Sen är det gräsklippning och ridning på schemat. Så packa inför resan i morgon. Skall upp till min mor över midsommar. Så får sonen träffa pappa. Ska försöka träffa några gamla bekanta. Åsså stanna till hos kissan78 så klart. Hon har ju lite vinster som hon skall ha av mej, för 2 st månadens nakenkatt.
Ha en bra dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Boktips:
Mig äger ingen - Åsa Linderborg
Middlesex - Jeffrey Eugenides
Den vidunderliga kärlekens historia - Carl-Johan Vallgren
Berättelse om Pi - Yann Martel
Kafka på stranden - Haruki Murakami
Godmorgon alla förresten! Om jag är duktig och gör det jag ska idag (istället för att kika in på iFokus!), så kan jag troligtvis gå på semester redan imorgon (har massa flextid att ta ut). Håll tummarna för att jag är disciplinerad.
# 2 Tack för boktipsen och lycka till med diciplinen!
www.mytwiggs.com

Godmorgon!
Har handskats med en surmulen sambo nu på morgonen då de har röstat om FRA-lagen i riksdagen idag. Han går omkring och spottar och fräser och tycker politikerna är ena fega uslingar som inte vågar stå upp mot sitt parti (gissar att han företrädelsevis morrar på moderaterna). Jag tycker att han i sakfrågan har rätt, men orkar inte engagera mig i det, har andra saker som ligger mig närmre om hjärtat, men tycker det är bra att så många ändå gör det till sin sak för det är en viktig fråga. Kort sagt, jag tycker det är ett idiotiskt förslag och jag hoppas att det slopas!
#1 Lycka till med arbetsdisciplinen idag, du får se framåt på belöningen!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Godmorgon!
Jag hade fem stycken överlyckliga katter som sov i sängen i natt, de har ju inte fått sova där när vi har haft Lillan i sovrummet. Jag hade glömt hur trång det blev och hur lite täcke det blev över till mig… Ska göra ett ryck med husvagnsrenoveringen idag.
#0 Vad läser du för böcker? Jag läser nästan uteslutande fantasy och deckare, kan verkligen rekomendera Lian Hearn's serie Sagan om klanen Otori. Lite lätt fantasy.
# 5 Ja… de missarna kanske är lättade trots allt.. Lilla lillan!
Åhåå… kanske nåt att fråga efter på bibblan.. Jag läser lite varierat. Jag har varit lite för mycket för biografier och filosofi… Fast.. Lite fantasy skulle kanske lätta upp. Lästa American gods av neil gaiman för ett par år sedan, och sedan newerwere och good omen av samma föfattare… hade en fantasyperiod :P
www.mytwiggs.com
Boktips.. förvånande bra bok är Magdalena Graaf, Det ska bli ett sant nöje att döda dig! Läs!
Alla böcker av Denise Rudberg! WOW. Camilla Läckberg- superbra böcker!
Jag har tusen böcker (eller lite mer är det…) och älskar att läsa!
Idag lunch och shopping på stan med två tjejkompisar och syrran och hennes 15 åriga son. Thaimatbuffe…mums!
Väntar på att mäklaren ska höra av sig om vi får huset till det budet vi la eller inte! *NERVÖS!*
Ha en underbar dag alla. OCH en xtra hälsning till Lillan, vila i frid! Kram till Hanna_h.

Missade det där om böcker ju…Fantasy är det enda jag läser nu mera.
Mina favoritförfattare är bla David Eddings (En mängd olika serier även en del fristående böcker) och Robet Jordan (Bla hela serien- Sagan om drakens återkomst, en mängd böcker). Även Arthur C Clark med klassikerna 2001 ett rymdäventyr, om man vill gå in på scifi. Även Douglas Adams- Liftarens Guide till Galaxen (mycket bättre än filmen).
David Brown- Da vinci koden m.m. Nicholas Evans - I vargars närhet och även The Horse whisperer (brukar läsa på engelska).
Och så klart Sagan om Ringen triologin och även Harry potter böckerna.
Lycka till!
Dagens boktips från mig, om man inte har nåt emot att läsa på engelska: Losing Gemma, av Katy Gardner. Det var en sån där bok som biblioteket hade lagt fram på ett bord, och som jag bara ryckte åt mig i hast utan att veta nåt om den. Den var förvånansvärt bra, och handlar om två brittiska tjejer i 20-årsåldern som ska luffa i Indien. Bara en kommer hem. Förutom att den kan få vem som helst att bli paranoid så innehåller den otroligt bra person- och vänskapsbeskrivningar (inte så sockersöta, om man säger så).
Kanske att den finns på ett bibliotek nära dig?
I övrigt: Ha en skön dag, allihop!

Oj, inte visste jag att det var så många här som var fantasybitna, brukar alltid känna mig lite udda som bara läser fantasy (okej, inte bara, men nästan) men det finns tydligen fler.
Lite boktips från mig blir då George RR Martin - Sagan om Is och Eld samt allt du kan komma över av Robin Hobb. Inga snälla, "svart-vita" böcker men jag gillar när det inte bara är gott och ont och ingen gråzon.
eidt
Måste efter närmare eftertanke även lägga till Raymond E Feist/Janny Wurtz serie Imperiets Dotter, den är mycket bra!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#11 Ja Raymond E Feist och magikerns lärling serien var den jag saknade. Visst det var något jag ville komma i håg. Tack. Imperiets dotter är också bra. 
Har någon av er läst Döttrarnas rike(Yang Erche Namu)?Den längtar jag efter att få lägga vantarna på när jag hittar den!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#11 Jaaa Imperiets dotter är en underbar serie som jag har älskat i flera år nu! Jättebra boktips!
#13 Känner igen namnet… Vet du vad den handlar om? *nyfiken*
Hmmm… försökte redigera din text Mumsikoff, men det gick inte av någon konstig anledning. Här kommer texten iallafall:
#11 Jaaa Imperiets dotter är en underbar serie som jag har älskat i flera år nu! Jättebra boktips!
#13 Känner igen namnet… Vet du vad den handlar om? *nyfiken*
#4 Känner igen det där. En kollega höll på gormade om det i stort sätt hela dagen. Själv måste jag erkänna att jag vet för lite för att ta någon klar ställning. Får läsa på lite om förslaget först.
Boktips från mig är El Choco - kommer inte ihåg författaren, men det är en svensk - finns på topplistan just nu för pocketböcker. Se till att ha gott om tid för ni kommer inte vilja släppa den och häpna över det ni läser samt definitivt inte vilja åka till Bolivia….

Inte alltid lätt, jag provade inte ens denna gång. Jag har haft en jobbig dag men nu börjar jag kunna slappna av.
#1 Önskar jag kunde följa dig upp, min jobbiga dag är att mamma åkte upp med ambuss imorse och har opererats för hjärtat igen. Sist var för ett drygt år sedan. Hon fick en infarkt häromdagen så jag har väl egentligen haft några jobbiga dagar. Har fått rapport att hon mår bra nu i alla fall.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#17 Kram till dig!

#17 Åhh NEJ, Inte igen! Jag håller alla tummar och tår för er! Kramar! (Jag ringer efter vägen, när jag inte springer som en tätting och packar, klipper gräs, lagar gräsklipparen osv. *Suck*) Kramar!
#17 Ajdå. Tänker på dig min vän!! Kramar

#18, 19, 20 Tack för omtanken och kramar. Det värmde. Det känns inte kul att sitta här hemma men pappa följde i alla fall med upp och har rapporterat flera ggr idag och det lät som om allt gått bra. Nu väntar jag bara på att det skall gå några dagar och hon fortsätter må lika bra och piggna till igen.
Kram till er alla!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
#15 den handlar om ett matriarkat!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora