La -Perm
Ingen som har en La-perm här?
(Hoppas inte ni tycker tråden är felplacerad, detta var det ända rexforumet jag hittade)

Inte ännu men förhoppningsvis föds min i dagarna.
Stolt ägare till tre La permer

Jag har inga egna och vet ingen här som har, men om du går in på www.rexunited.com så hittar du några som har rasen i alla fall. Klicka på La Perm så kan du sen välja uppfödare, kattungar m,m i kolumnen till vänster. Titta gärna in här igen och se, det kan ju vara någon som ser din fråga som har rasen.
Är du intresserad av att köpa en eller "bara" veta mer om rasen?
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

La Perm kommer jag nog ochså att skaffa även om en annan ras kommer att komma emellan innan….
Ah.. från vilken uppfödare?

Det blir en katt från S*Kodoku´s .
# 2
Jag har en egen, och ville mest hitta fler som har en likadan=)

Då måste du berätta om din och visa bilder.
# 4
Ah..ok
Vet du vad föräldrarna heter?

Men Monica då, vad spännande. Ja #8 Berätta gärna mer och visa bild. Jag tycker de verkar mysiga.
#7 och 9
Hehe, ja han är helt underbar.
Det finns ingen härligare katt, så är det bara.
Jag skall lägga in lite fler bilder så fort jag hinner.

Fick just ett telefonsamtal Nu kommer dom.
Åh så spännande!

#11 Så precis, håll oss underättade är du snäll.
#10 Såg nu i ditt fotoalbum, han är ju jättesöt. Ser fram emot fler bilder.

Vad heter han?
Trassel

Har han inget "söndagsnamn"
Stamnamn menar du?

Jo.
Jo, självklart har han det, men han heter "Trassel" Hans stamnamn anväder vi aldrig.
Han går inte avel längre, han är kastrat numera och vi har honom bara som sällskapsmisse.

Är hans stamnamn hemligt?
Va?! Nej, absolut inte.
Perm-a-nentt Cool Cornelius heter han=)

Okej.Jag misstänkte att det var han.
Monica.L, du får inte skrämma nytillkomna så där! Så att de tror att vi är farliga här på forumet. 
Rauija_fundersam: Många på det här forumet tycker att det är intressant att veta katternas bakgrund (dvs vilken uppfödare de kommer ifrån), eftersom det är många som håller på med avel och utställning. Själv håller jag inte på med varken det ena eller andra, men har utvecklat en sorts nyfikenhet ändå efter att ha hängt här ett tag! 
Asså?
Ja, han finns med på kort lite överallt=)
Vet jag vem du är?
Jag blev absolut inte skärmd. Jag fattade faktiskt inte att hon ville veta vad han hette, jag trodde bara hon undrade om han hade tavla.
Jag har nog själv frågat någon om nemnet på deras katters föräldrar, så jag är oxå nyfiken.
Men där ser ni hur trög jag kan vara=)
Han är från Perm-a-nent iaf=)

Nej jag vet nog inte vem du är men katten känner jag igen eftersom att den kommer från Ellinor.
Jag hoppas att jag inte skrämde dig.Eftersom att jag kommer att föda upp LaPerm framöver så är jag ju självklart intresserad av andra LaPermer det finns ju inte så många i Sverige ännu fast de ökar snabbt nu.
Hehe nejdå, jag blev absolut inte skrämd=)
Jag fattade lite trögt bara, det var inte meningen att verka "hemlighetsfull"
Det är så sällan någon är intresserad av kattens stamtavla.
HUndarna däremot=)
Kul att du ska starta uppfödning.
När blir detta?
Importer bara, eller lite svenskt blod med?

Jag har haft CRX uppfödning i ett antal år.Min äldsta katt är drygt sju och jag har just nu min femte kull.
Jag föder upp under stamnamnet S*Blå Katten.
Som sagt blir det något bra hos Roger och Gittan nu så kommer den att flytta hit sen får vi väl se framöver.Jag tror på att skynda långsamt och har inte speciellt bråttom.
Tanken är väl att ställa ut på SVERAK och lobba för rasen.Om sen min blivande katt passar för avel blir det en kull framöver passar den inte så har jag en kastrat att ställa ut.
Hmm. Från den kullen som är nu då eller?
I så fall blir min farfar till din=)
Blåkatten.. då vet jag vem du är.
Vi har nog träffats på en utställning.. tror jag.
Jag har iaf hört om dig.
Men det e klart i kattvärlden har man hört talas om alla=)

Det blir från denna kull eller nästa beroende på vad det blir.
Jag ställer ju en del så det är möjligt att vi har träffats på någon utställning.
Hoppas att du inte har blivit allt för avskräckt av det som du hört om mig.
Avskräckt?
Vad tror du folk säger om dig eg=)

Ja du Jag är den enda CRX uppfödare som blivit anmäld till ARN för att en kattunge från mig hade taskig päls som liten.En katt som bodde hos mig dog på en utställning tex.Det finns nog många som snackar en hel del.
Hahaha, folk är helt otroliga.
Om man skall tro på allt skitsnack så har min Trassel både FIP och hjärtfel
Jag har!!! Hämtar hem en ny liten en i morgon också…

vilken skön kille du har Rauija…ser ut som ett rex lejon - underbar
Monica, ingen säger något ont om dig, inte så jag hör det i alla fall! Och om någon skulle säga ngt så får de svar på tal, det kan jag lova.Kram
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack.Det värmer.Nu är det snart ett år sen Aro dog coh det känns forfarande lika tomt.Stackars Akira får ständigt och jämt finna sig i all bli jämförd med och kallad vid Aros namn.Han har det inte lätt Akira.
Ligger det bilder i ditt album *rotar runt*
Vart är din ifrån?
Tack!
Han är som en liten hund.
Och massa "trix" kan han med.
Jag kan inte fatta hur jag klarade mig utan rexar, och specillt Permar.

Måste passa på och fråga om La permen och cornishen är lika i sättet?
Jag har visserligen en devon (som ska vara lika cornishen ju ;) ) och är helt frälst, men skulle gärna ha en m lite längre päls i framtiden.
Om du frågar mig är dom inte direkt lika.
La permen är inte alls lika "egensinnig" som Cornishen är.
Om man jämför mina två så är Cornishen inte lika kontaktsökande och mycket "tjurigare"
Det verkar också vara den almänna uppfattning.
Men det finns säkert någon som inte hålller med=)
#41 Hahahah!
"cornishen inte lika kontaktsökande" Det var det roligast jag hört idag. Hihihi! MIna smågrisar är KLISTRADE på mig. Jämt. Varje sekund jag är hemma har jag katterna runt fötterna, på axlarna, i knät, på datorn, under täcket, på matbordet, i handfatet, bakom duschdraperiet…
Det måste vara din cornish som är lite annorlund! 

#42 säger det samma!

#40 Jag har ochså en "tjurig" cornish här hemma som inte alls vill vara med på samma villkor som de andra 2. Jag brukar skylla på att hon är halvamerikan och sköldpaddsfärgad…men det är en av de andra ochså..så jag vet inte om det beror på det.
Så det finns cornish som inte är enligt standarden: kontaktsökande o sociala..men så är väl vissa människor ochså 
#42 och 43
Vist är dom social och gosiga.
Men inte om jag jämför med min La perm kille.

Hur är de aktivitetsmässigt? Lekfulla? Busiga? Pratiga?
Jag blev varnad för att devonen kunde vara väldigt busig och det fanns uppfödare som inte ville sälja till mig då jag bodde i en etta. Men min kille (som var vildast i kullen) har kännts ganska så lugn och beskedlig om man jämför med min huskatt som nog var tre år innan hon ens började fundera på att lugna ner sig. Idag är hon 9 år och busigare än devonen som är 14 månader ;) Så jag vart nästan lite "besviken" på hur lugn han är :P Gillar ju aktiva busfrön som vill leka timtal med en!
Min är lite busig.
Han leker med fötterna, om man räd dem under täcket.
Och han är lätt att "få igång"
Sen lekar han ju med våra hundar med=)
Och han har sina "race" ibland. Men han är ju inte vild precis.
Han är lite lagom busig.
Mest av allt är han gosig=)

#41 du skrev: "La permen är inte alls lika "egensinnig" som Cornishen är.
Om man jämför mina två så är Cornishen inte lika kontaktsökande och mycket "tjurigare""
Och fast jag skulle använda lite andra ord, förstår jag dig helt. 
Själv har jag två cornishar och två devons. Och båda raserna är mycket sociala, vil vara med i allt. Men i varje fall gör mina cornishar det mera "på sina egna vilkor". Som om de hela tiden hadde lite kontroll över sig - och situationen.
Båda devons är mera "öppna". Dom busar och härjar - men sen när de slappnar av, är de faktiskt mycket mjukare.
En cornisuppfödare formulerade det en gång: "devons måste ha en ragdoll-gen, som cornishar inte har
"
Som om cornishn skulle hela tiden vara mera medveten om både omgivningen och sitt eget kropp. Jag blr varje dag fascinerad när jag tittar deras lite olika sätt att reagera på allt.
(för båda raser och varje individ).
Vad roligt att få läsa lite om La-Perm, visste knappt att rasen fanns här i Sverige! Hoppas få se många bilder här framöver 

Imorgon får jag nya bilder på den kullen där jag ska välja kattunge så då lovar jag att visa upp lite bilder.Ska även försöka uppdatera min hemsida med lite allmän LaPerm info vad det lider.

Hehehe Eine, absolut, ut med alla konstiga katter härifrån 

Okej lovar att inte visa några mer bilder.Ber så mycket om ursäkt.

#53 MÄNGDER med bilder vill jag se!
(fast jag har å andra sidan inte ens en cornish utan bara devon o hänger här ändå :P )

Hörru Monica.L! Försök inte ens tänka att låta bli att visa bilder!

Förstår du inte, att de bara försöker värnja sig mot frestelser.
Men vi andra är lite hårdare och tar gärna emot fina bilder - vi vet hur man stålsätter sig… (fast den bilden på RU var bara för bedårande.
)

#56 Spännande. Har du bilder på ditt nyförvärv?
Vi är lite rasistiska.Eller?