Nya äventyr hos Mauritz
Jag blev så förvånad över att Mauritz gömde sig under sängen när jag kom hem, men det visade sig snart att det var en pytteliten skogsmus som han jagade runt efter. Karin gick bara efter och satte sig och nosade lite på den sötnosen. Mauritz åkte snabbt ut på inneraltanen och jag försökte fånga musen med Karins benägna bistånd som kreatursfösare.
Pust, efter en lite stund lyckades vi fösa ut den på altanen så den räddades!
Mauritz är jättesur nu och jagar Karin eftersom hon var en så'n förrädare……
Stackars Mauritz, snuvad på lilla musen! Du får väl ge honom nåt annat att tugga på?

Det konstigaste är att han inte lyckats fånga den. Han kanske är lika djurvänlig som Karin, hon verkar inte vilja göra varken ekorrar, fåglar eller möss något ont. Hon vill bara leka med dem.
Knaskatter? 

Haha, stackars Karin som får ta hela skulden för musberövandet.
Men det var väl tur att hon var en så duktig kreatursfösare så att den lilla musen klarade sig!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Heh knaskatter är de nog…. Det påminnde mig om, när jag sov först natten i stugan nu på våren. Plötsligt vaknas jag av att hela kören rusar på mig och därifrån under sängen - efter en mus - som sen jagades hit och dit en halv timme, före den antagligen slapp ut. Med i jakten var två x CRX, 1X DRX och en liten dvärgspitz…. Den yngsta (devon) förblev i sin sovkoja som åskodare - förstod ingenting om saken…

Bra jobbat Aje! Karin är det ordning och reda på, men den där Mauritz… var kommer han i från!?
Jäkla odåga alltså! ;) Tror nog att han bara hade sitt lilla roliga med den lilla musen, hade han fått hållas hade han säkert fått fatt i den till slut.
#4 rolig historia, kan se det framför mig!
Vi har också skogsmöss på landet, de stjäl Elsas grisöron och hennes hundgodis. Inte populärt!
Oj då … Jag som var så stolt över att Sture tillsammans med Saga min äldsta faraohund, tillsammans tog 21!!! möss under de två vintrar jag bodde med familjen på ett bruk i Dalarna.. ville inte ha hela huset invarderat av möss och det var hur många som hellst, vi bodde i en Kmärkt 1600 tals länga och fick inte täta eller renovera med moderna amterial 
Hade jag släppt ut dem så hade de bara kommit in igen - och mössen tog de på natten när vi sov.. sedan när man gick upp på morgonen så låg "trofén" vid sängen och Saga och Sture var jättestolta av sin bedrift..
jag är inte så hemsk som detta kanske låter…

#4 jisses vilket jaktlag!!
#5 hihi, ja jag undrar just hur den odågan kom hit…
#6 jag är mest rädd för att de ska skada musen, jag vill inte stå inför faktum att JAG måste ha ihjäl den lille stackaren. Jag är sååå himla blödig…
…men har Mauritz haft skojigt igen
Tycker du och Karin var tuffa som tog hand om den lille stackars musen!