Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 566 ggr
Spotless
0

Är det möjligt?

Tänk att det kan kännas tomt med fyra kattungar hemma! Fyra av de åtta i T-kullen har ju hunnit lämna boet, två flyttar efter midsommar vilket gör att de snart bara är två kvar här hemma hos Thomas. Men är det möjligt att det kan kännas tomt med "bara" fyra cornish-bebisar i hemmet? De är ju inte direkt stillsamma av sig. Tosca jagar muspekaren i skrivande stund och Tretjak kör specialaren - klättra uppför böckerna i bokhyllan - tidigare tog han vägen över datorskärmen för att komma allra högst upp i bokhyllan. Tummelisa och Tant Brun tar en tupplur i bädden bredvid datorn.

Här kommer i alla fall lite bilder på underverken som bor kvar i skrivande stund.

Alla fyra

en till

två sötfröknar, Tummelisa och Tosca

Tummelisa igen

MonicaLagerquist
0

Klart att det blir tomt när halva barnaskaran har flyttat hemifrån.

Stolt ägare till tre La permer

MyTwiggs
0

Ja du… Jag kan inte tänka mig in i att det kan kännas tomt, men… hmmm… Vem skulle inte sakna dedär ljuvliga små liven!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Spotless
0

Mera Tummelisa!

prickig katt!

Allra sötaste lilla Tummelisa letar efter ett eget hem, med en matte och/eller husse (familj) som kan ge henne all kärlek och omvårdnad hon behöver och förtjänar. Hon var tidigt bokad till Norge, men av olika anledningar kändes det inte helt rätt att låta henne bli norska. Därför letar jag nu efter rätt hem till henne!

Tummelisa till höger

hon har en liiiten vit halvmåne precis ovanför nosspegeln, mycket sött!

sitter fint

MyTwiggs
0

# 3 Snyggsnygga spottar på Tummelisa! Wow!

www.mytwiggs.com

Spotless
0

Tretjak, enda killen kvar här hemma (Thomas undantagen).

Han har redan övat in förförarblicken

Tretjak kommer, efter midsommar, att bli sambo med Malin J här på forumet, husse Sebastian och lilla svartvita Chèrie (S*Änglatassens Princess Tussie).

Spotless
0

Älskade, sööööta Tant Brun, världens finaste lilla Tant!

Tant Brun, som kommer att få heta Elsa i nya hemmet.

Hon flyttar också efter midsommar, men hon kommer att bo näääära! Nya matte och husse bor med vita kusinen Mary vid Filmstaden här i Solna.

Spotless
0

Tosca som för det mesta blir suddig på bild, det eller så ser hon helt crazy ut!

Rexjen
0

Åh vad vackra de kvarvarande sötnosarna är! Klart det känns tomt! Vi tyckter att nu när Mindy och anti-Jonas numera Norton hade åkt och vi hade "bara" 11 katter kvar så blev det tomt. Räcka ut tungan

Spotless
0

#1 och #8 eller hur!? Så tycker folk att man är "knäpp" som känner så. Skrattande

#4 hon är den prickigaste cornish jag sett! Eller i alla fall där hon inte är vit då rå… ;)

KaCee
0

Vilka godingar… att det känns tomt med fyra crx-bäbbar har jag lite svårt att förstå men jag har ju haft 4 bebbar som mest hemma. Flört

MyTwiggs
0

# 9 Såg nu att hon är så till den milda graden prickig att hon har prickiga prickar! Hon är helt fantastisk!

www.mytwiggs.com

lockar
0

Tummelisa skulle gärna få flytta hit. vilken prickig fin tjej

[Wiveka]
0

#3 behöver inte en fodervärd kanske……….Kyss

chikan
0

Nej men neeeej! Varför är Tummelisa till salu igen? Sötaste sötaste sötaste lilla katten. Inte inte bra.

Fritz
0

#3 Gud vad prickig hon är!

flis
0

Vilken fin skara. Tummelisa måste väl många stå i kö för att få, så söt som hon är.

Lullan1
0

Förstår att det känns tomt, och ännu värre blir det ju när resten flyttar Ledsen

Natali
0

Ja, vet hur det är. Hade ju två kullar med sammanlagt 10 cornishar. Det var inte utan att det kändes lite tomt när jag hux flux bara hade tre kvar. Trots att jag då hade fyra vuxna också. Man vänjer sig lätt.

Fina är dom i alla fall!

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Spotless
0

#10 det är läskigt tomt! När man ska räkna ihop dem fattas ju ett antal… det är så illa att jag måste dubbelkolla, många gånger, om de verkligen inte är fler. Skrattande

#11 jepp, den prickigaste katten jag känner! Skrattande

#12 Kyss ska jag posta henne nu direkt? Flört

#13 njae, det är ju inte aktuellt. Sparar ju både Toulouse och Tosca inför framtiden.

#14 KyssKyssKyss och hon som inte ens är det minsta röd! Det kan vara jag som är larvig, men magkänslan var inte så som den skulle inför den här Norge-flytten, hellre avboka då och fortsätta leta rätt hem.

#15 mm, hon är ingen Spotless-katt hon inte. Flört

#16 inte just nu, men rätt hem kommer att dyka upp. Hon är ljuvlig!

#17 tänk om en vecka när de bara är två kvar… FörvånadLedsen Fast jag vet ju hur efterlängtade de är av nya hemmen och hur älskade de kommer att bli.

#18 det bor ju fyra vuxna katter hemma hos Thomas utöver bebisarna, så visst finns det kissar att pyssla med. Plus att jag har mina galningar hemma också, men det en skum känsla när man kan räkna in bebisarna på ena handens fingrar från att de varit så många.

Tack ska ni ha allihop, ni är otroligt gulliga och peppande, blir glad av att läsa era glada tillrop!

majsan
0

JAG älskar tummelisa..villka spottar. hon är ljuvlig..Kyss

Anna77
0

Så fina bilder det var på de söta katterna!

AnneAlva
0

Rätt hem dyker upp snart, det är jag säker på, hur skulle det inte kunna göra det när hon är så sabla söt?! Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
0

Åååå! *vill ha Tummelisaaaa*

Hihi! Tänk vad många katter man skulle ha om man vore sån… Jag som sitter här och är sååå nöjd med den lilla familj jag har.. ändå kan jag bli så förtjust i andras "barn". Hihi!

www.mytwiggs.com

Spotless
0

#20 Tack! Kyss Misstänker starkt att hon har dubbla anlag, det lär kanske utvisa sig i framtiden.

#21 Kyss

#23 klart att du är nöjd med dina, och din lilla familj är väl snart på gång att utökas ändå!? Men det hindrar ju inte att man "faller" för andra katter, det händer ju jämt och ständigt. Glad

Tack för peppningen Anne S, känner mig lugn över att rätt hem dyker upp.

chikan
0

#19 nej jag vet! Inte minstaste lilla röda gnutta, men helt otroligt bedövande söt ändå. Men jag gillar ju inte baaaara röda katter. Jag gillar bara röda katter mest för det mesta! Men jag tror nog att Tummelisa skulle smälta in bra i den röd-creme-vita röran där hemma. OskyldigKyss

Aje-T
0

Åhhh, stackars stackars dig som har så få katter att pussa på Flört

Maria-O
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tummelisa skulle passa SÅ BRA med Tummeliten här hos mig, jag bara vet det! :) Men det är ju självklart när de är kullsyskon också :P

Har du många som är intresserade eller hur går det? Jag skulle hemskt gärna köpa henne om jag fick för dig :D

smirik
0

Vilket gäng!!! Kyss

Tummelisa kommer hitta helt rätt familj, hon smälter ju hjärtan. Förövrigt tycker jag det så bra att du inte chanser när det inte känns helt rätt, instinkter är bra att gå på Glad

Spotless
0

#28  TACK!!! För mig känns det självklart att inte chansa när magkänslan inte är den rätta, men tack ändå för att du "stöttar"!
#27 men Maria! Ingen skulle vara gladare än jag om Tummelisa och Tummeliten blev sambos, det trodde jag att du visste!? Fast vad skulle Tobias säga? *hehe* Men det är faktiskt lugnare med två små, särskilt på morgonen när husse packar väskan för att gå till jobbet. ;)
#26 Generad Förvånad eller hur!!!??? Skrattande

#25 äh, det är klart att du inte bara gillar röda katter och självklart skulle hon smälta in hur bra som helst med dina snygga grabbar. ;)

Maria-O
0

Säg bara till om det är något, jag "tar" henne gärna hem till mig :D Och jag vet att det skulle bli lugnare, det är ju så förutsägbart! Tror nog Tobias bara skulle bli lyckligare om morgnarna, haha :D Slippa brottas med en pigg och lekfull katt som bara har husse att leka med på morgonen när ingen är vaken…

Som sagt, hör av dig! Du vet hur pigg och glad jag är på att ha två katter här hemma och inget skulle vara bättre än två syskon tillsammans :)

Aje-T
0

Men, vilken underbar tur för alla!!

Lullan1
0

Underbart! Hoppas att det löser sig till det bästa!

MyTwiggs
0

Hallegoss! Det låter som att Tummelisa har ett säkert kort om ingen annan nappar! (hmmm… Om ingen annan nappar? jag har ju nappat för länge sen, men det går ju inte…)

www.mytwiggs.com