Kiss i sängen-vem är skyldig?
Hjälp! Två gånger har någon kissat i sängen. I natt måste det t o m ha hänt medan vi sov i den!
Jag vet inte vem som är skyldig och då blir det ju svårare att komma tillrätta med problemet..
V har fyra katter två huskatter; 4 och 5 år gamla och har ALDRIG kissat inne tidigare. En av huskatterna har dock varit konstig hela våren. Surar och morrar på både katter och människor, gör ibland utfall mot de andra katterna och är allmänt orolig. Vi tror att han inte trivs med att vara innekatt och att dela hem med cornisharna så vi letar nytt hem till honom men det är ju inte så lätt..
Den andra huskatten är som vanligt så han tror jag är oskyldig, men man vet ju aldrig. Han har haft urinsten flera gånger och det kan ju ge problem med kisseriet..
Övriga misstänkta är 10 mån fertil cornishhona (p-piller, som vi ibland är lite försenade med att ge..) och en snart 5 mån cornishflicka. Kan det vara nykomlingen som är på väg att löpa snart? Tycker ändå att det är konstigt om cornishflickorna kissar i sängen precis där de alltid sover? Huskatterna sover aldrig i sängen.

Mitt tips är att det är någon av CRX-flickorna. Det är inte alls ovanligt att en hona som löper eller håller på att bli könsmogen kissar på fel ställen och gärna då i just sängar och soffor.
Håller med #1 Jag misstänker också starkt crx tjejerna. Inte för att de är cornishar utan för att de är fertila unga honor. Inte ovanligt alls tyvärr..
Det kan faktiskt vara vem som helst.Den yngsta bruttan kan försöka hävda sig, den lite sura kastraten kan protestera eller , ja vem vet som sagt. Du kan ju börja med att stänga ute 3 av 4 och låta det gå i tur och ordning. Kanske, om du har tur, gör den skyldige ifrån sig när det är dennes tur att vara i sängen. Lycka till, det är inget roligt bekymmer, med all extra tvätt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Tack för tipsen! Jag misstänker nog också främst nykomlingen. De andra tre nosade på "olyckan" och ryggade förskräckt tillbaka, medan hon krafsade lite bredvid precis som hon gör i lådan. Om det nu är hon som är den skyldiga så hjälper förhoppningsvis sterilisering? Hade eg inte velat det just nu, men det blir outhärdligt med kissandet.. 
Letar ändå hem till vår huskatt. Tror att han skulle må bättre om han slapp vara innekatt och dela hem med andra busiga katter. Nån intresserad? Bilder finns på min dotters sida www.freewebs.com/miniskatter/