Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettfodervärd-finnes-sökes
Läst 404 ggr
Herbalhim
0

Vad innebär fodervärd?

Vad innebär igentligen fodervärd?
Jag vet på ett ungefär men är lite osäker.

Lullan1
0

Det skiljer sig mellan de olika uppfödarna, det bästa du kan göra är att kontakta någon (gärna i närheten av dig) så du får komma och hälsa på och ta en liten pratstund. Det är jätteviktigt att uppfödare-fodervärd kommer bra överrens och har samma värderingar.

[Silkwaves]
0

Precis som Lullan skriver kan ett fodervärdsavtal se ut på olika sätt. Det absolut viktigaste är att att det finns ett förtroende i botten och att det skrivs ett kontrakt där fodervärd och kattuppfödere diskuterar igenom vad som gäller och vad som kan hända och hur man i så fall löser det. På min websida www.silkwaves.net finns en del information om hur jag ser på fodervärdskap. Andra uppfödare kan ha andra värderingar och villkor. Det finns egentligen inget rätt och fel bara det finns ett tydligt kontrakt och katterna aldrig aldrig kommer i kläm.

AnneAlva
0

Jag tycker du har fått två bra svar från Lullan och Anki.H, för det finns väl knappt 2 fodervärdsavtal som ser likadana ut. Huvudsaken är ju som tidigare nämnt förtroende, det är A och O eftersom det handlar om ett ofta ganska långvarigt samarbete. Som blivande fodervärd är det jätteviktigt att få alla skyldigheter och rättigheter klart för sig innan man beslutar sig så mitt råd är att ta dig tid att hitta rätt. Lycka till!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex