Godmorgon 17/6-08 Islands nationaldag!
Godmorgon på er alla!
I dag är sista dagen i stan på ett tag för oss, först lite olika besök inne vid Östermalmstorg, sen bär det av till landet, för resten av sommaren (minst) för katterna, och för en vecka för mig (till att börja med).
Tog en ny bild i går, på hemmets lille sötbebis Cello 16,5v (som får behålla sitt namn efter mycket funderande)
God morgon!
Idag ska jag ha min mamma på besök.
Myra och jag ska börja diskutera "bodelning". Hon flyttar i slutet av månaden…
Ha en bra dag!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Godmorgon.
Själv vet ja ginte riktigt vad jag skall hitta på. Skall äta frukost i alla fall. Det är en underbart klar blå himmel ute. Så en promenad blir det i alla fall.
Funderar på att försöka kolla avgasröret i bilen. Det blir "resonans" mellan 2000 och 3000 varv. Så irriterande om jag skall åka upp till mor på midsommar. Så ska se om jag kan svetsa det.
Hoppas ni får en lika solig dag.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God morgon.
Igår kastrerade vi lilla Enya å jisses vad snabbt hon piggna till sig. Vi hade henne instängd ett par timmar i sovrummet så hon skulle få sova ruset av sig sen smet hon ut när vi öppna dörren och gick raka vägen till leklådan och drog fram fjädervippan 
Ville ju att hon skulle ta det lite lugnt men det ville inte hon. Hoppade rätt upp på klätterställningen och ner igen utan problem. Det är väl bra att hon är pigg men blir orolig för att hon ska göra sig illa. Didi var vissen ett par dagar iallafall när hon kastrerades.
Är det åldern som gör det kanske? Lillan är ju bara 10 månader och Didi var ju nästan 1½.
Idag ska jag åka på jakt efter babyskydd (till bilen) Det börjar närma sig nedkomst här, 18 dagar nu. Om jag har en lydig bebis i magen förstås 
Ha en bra dag allihopa!
Idag blir det leverans av den första kattungen. Cindy flyttar och kommer att lämna ett hål i våra hjärtan. Vi tröstar oss med att hon kommer till ett underbart hem och får en snäll cornishkompis.
Vemodigt ändå att småttingarna som vi har haft under vårt beskydd så länge flyttar ifrån oss. Max och Terri flyttar på fredag. Dom två sista killarna, Dave och Tony får vi behålla några veckor till. Det blir nog en lagom avvänjningstakt för mamma Phoebe.
Bifogar en bild på Cindy.
#4: Å, fina Cindy!
Det kanske blir en lagom avvänjningstakt för matte och husse med? 
Jag ska försöka hämta mig från en natt med dålig sömn, och pyssla lite på balkongen innan jag cyklar iväg till jobbet. Det är tur att jag har fria tider, och en chef som åtminstone ibland är rätt snäll.
Kanske tar jag en sväng till Ikea också, jag får se. Måste lämna tillbaka en lampa. Tyvärr blir det alltid så dyrt när man "bara ska lämna tillbaka en lampa" på Ikea. Visst är det märkligt?