Semesterdags...
I morrn..(el.rättare sagt i dag..) bär det iväg till Grekland på segelsemester i en vecka..Sambon har en segelbåt där också..så nu blir det Medelhavet istället för Östersjön..
Här är en bild på mig i båten förra gången jag var nere..då han nyss köpt den-sunkiga segel…men de är bytta nu.
Ganska schysst natur eller hur?
Den Grekiska övärlden är ju också fin- älskar ju sthlms skärgård annars..(då kan man ju ha djuren med också!!)
Vi får se vart vinden bär - men vi planerar att från Preveza där båten ligger, segla upp mot Parga och Antipaxi(tror jag det heter..)
Där ska vara jättefint enl. sambon - sist jag var med seglade vi neråt till Lefkas mm..
Värst med utlandssemestrar är att lämna djuren
…särskilt hunden Smilla är svårt att lämna ifrån sig,vi lever så tight hon och jag..men hon har det kanonbra hos en kompis till mig med hundkompisar och många familjemedlemmar som gosar med henne..
Buffy har det superbra hos min gamla mamma..hon orkar än ha hand om honom så det känns skönt!Han mådde som en prins när jag ringde i kväll..
Nu…sova-har vimsat runt,planerat, vimsat runt och packat i dagar nu..
Men nu skönt att djuren är där de ska….med mat och allt som ska med!
Ha en bra midsommar allihop!

Hoppas du får en underbar semester. Seglats låter härligt, frihet ensamheten osv, men jag skulle bli sjösjuk. Glöm nu inte flytväst. Det ser ut att vara en stor båt säger jag som är en landkrabba.
Du.. Jag är iiiiinte avundsjuk på dig heller… Vi kan nog vara avis på varandra
Ha en underbar rera och hälsa Grekland!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Ha en underbar semester!!

Tack!!!
#1 Man känner ofta inte av vinden när man seglar..utom vid tex kryssning, annars "åker man ju med" vinden…vid bra sidovind el. bakifrån..
Men visst, om man har mycket lätt att bli sjösjuk så…Det kan ju gunga en del..
Sambon har dock stränga order om att "slösegla"-inte pressa båten så den lutar för mycket alltså..
Men de här stora "paddorna" till båtar går alltid högt i sjön - inte som vissa segelbåtar som nästan lägger sig ner på kant när de seglar snabbt….som många tuffa tävlingsseglare gillar..
*jag gillar inte*
Ja…haha jag är avundsjuk tillbaks!
Ska hälsa…
#3 Tack!!
#4 Vi får utbyta bilder! Jag vill se Grekland! Kan vi inte få åka på billig fotosemester? Hahaha!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jisses så härligt det ser ut! Ha en underbar seglats och midsommar där nere i paradiset Buffyco!!!!

Hoppas du får en underbar segelsemester med vackert väder, god mat och mycket avslappning!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Njut ordentligt av sol, hav och god mat.
Åh vad det låter mysigt att segla runt i Grekland! Hoppas på goda vindar åt rätt håll så ni kan slösegla hela vägen 
Låter underbart! Trevlig resa!

Kaló taxídi stin Elláda! (= lycklig resa till Grekland)!
Jag är avis på att du ska till Grekland - men inte på färdsättet! Jag är nog en ohjälplig landkrabba!
Hoppas att ni får det skönt och avkopplande och många fina minnen!