Toulouse flyttar in!
Söndagen den 8 juni levererade jag Toulouse till sitt nya hem, han bor numera som foderkatt hos Magnus och Nelson.
Nelson som är född 051201 har bott som ensamkatt med Magnus sedan han flyttade från mig. Vi var alla lite spända på hur han skulle uppfatta situationen med en ny liten katt i hemmet. Som bilderna visar gick introduktionen mycket bra. Över förväntan faktiskt då Nelson redan efter någon timme inbjöd till lek, han slängde sig platt ner på sidan för att sedan skutta iväg och tydligt visa att han ville bli jagad. Världens bästa (om än lite runda) Nelson!!!
Bilderna har Maria, Magnus syster och Tummelitens matte, tagit. Tack än en gång Maria och tack Magnus!
När vi kom stod Magnus och Nelson och spejade i fönstret…
Väl inne möttes vi av en nyfiken men lite skeptisk Nelson.
Toulouse är kvar i väskan och Nelson är nyyyfiiiken.

Toulouse som är en kavat liten pys talade om att nu är jag här!
Men, vad är nu detta? Vad är det där för en lattjo liten pryl?
Här måste det väl ändå vara säkert att nosa lite?

Toulouse hittade snabbt både sina egna och Nelsons pälsmöss!
Nelson undersöker Toulouses medhavda leksaker… luktar skumt det här!
Toulouse visar att han är liten och inte ett dugg farlig. Jag lägger mig!

Toulouse var över allt! Nelson hade fullt upp.
i sängen…
Här har Nelson slängt sig ner och inbjuder till lek. Vi provboxas lite!

Gissa om Nelson fick huvudbry när den fräcka lilla slyngeln klättrade upp och lade sig i favoritbädden?
Är det sant, jag måste kolla närmare…
Du är inte lite fräck du, att du bara vågar!

Kolla spretöronen, liiite olustigt var det nog i alla fall?
Äh, jag ligger rätt bra här! Oroa dig inte matte!
När jag gick hade han slocknat! En tuff dag för en modig liten grabb.
Fy, vad det gjorde ont i hjärtat att gå ifrån honom, det är faktiskt värre än när de hämtas av nya husse/matte! Men jag vet ju att han är efterlängtad och kommer att bli lika älskad som Nelson. Att Nelson nu fått en liten kompis är också något som känns underbart.

I tisdags såg det ut så här…
…och så här!!!
I onsdags lyckades Magnus knäppa denna bild. Kraaam!
Jag har tur jag som får så täta uppdateringar om hur mina små har det i nya hemmen! 

Åh, vilka härliga bilder. Toulouse är ju bara för fin och Nelson är en fining han också, de passar bra ihop!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Men snutte! Så fint så man blir rörd.

Härlig bildserie! 

#7 jepp, de passar bra ihop. Och Toulouse har lovat att hjälpa Nelson med ett fitness-program nu till sommaren.
#8 inte utan att jag själv blev rejält rörd när jag såg hur fin Nelson var med den lille skitungen!
#9 jag är som sagt lyckligt lottad som får så fina bilder av mina kattungars nya familjer.
Åh, en sån underbar berättelse med tillhörande bilder! 

….Angela…Angela…jag är omvänd….
..vilka foton..vilka killar…vad rörd man blir…
mysig bildserie, kul att det fungerar så kanonbra!Härligt att höra!

#12 visste väl det! Och det är bara min förtjänst!!! 
#11 tack vännen! Minns så väl när Findus flyttade hem till er och att jag fick bilder redan från andra dagen då han och Doris låg tillsammans (tror att det var i en elementsäng), sådant värmer ett gammalt vällingmattehjärta! Tycker du fortfarande att Nelson är lik Findus? Eller det är han ju, men Nelson ser nästan flickaktigt söt ut ibland (hoppas att inte Magnus ser det här…
då får jag "stryk"
) I vilket fall som helst så både är och ser han snäll ut! 

Åhhhh….lilla sötgrodan med rosa marsipangosnos..
(hade alla det??)
Och vad rörande att se det första mötet med Nelson..han verkar vara en lika snäll kastrat som min Buffy…(han var såå snäll mot Mischa direkt..)
Tycker som betraktare att det är mest rörande just att Nelson är så gullig mot den nya lille…han var nog efterlängtad!!
Toulose kommer säker tas väl om hand av Nelson-och hans människa/or..
Men söööt! Sambon var tvärsäker på att det var Puck och Jade på bilderna. O.o Nu är ju förvisso Jade bara grå och vit, men bra lika var de. Nelson och Puck var förvirrande lika! Bara nosfläcken som saknas ju! (Måste gå och pussa på min älsklingsflicka bara för det.)
//Ylva-Li
|| Studio Li (foto) ||

Tillfällig sinnersförvirring pga solen bara.Sätt dig ner och ta ett djupt andetag så går anfallet över.
Tack Angela för alla fina bilderna.
Stolt ägare till tre La permer

#16 sju av åtta har rosa nos. Tummelisa *pekar* är den enda av dem som har färg på/runt nospartiet, hon har den fina tegelfärgade nosen som en mönstrad katt har. Också mycket pussvänlig, kan jag intyga!
Du ska veta att jag var rejält rörd över underbara Nelson i söndags, några gånger var det när att tårarna kom. 
#17 pussa på söt-Pucken från mig också är du snäll!
#18 nähe du Monica, jag tror faktiskt att Ann-Marie är omvänd… på riktigt! Och bara tack vare mig.
Delar så gärna med mig av bilder på trevliga grabbar och fortsätter korståget, snart är du också ett fan av vitfläck! 

#19….ja den är ju lika söt och gosig som Mischas var..(är - nu Mis..)Samma tegelfärg..
Jag älskar ju ganska många färger och mönster får jag väl *harkel* tillägga..

(men ..rosa marsipan- nosar är favvosar!!
..men färger/mönster…ojoj - kommer ej hinna med alla jag vill ha..
Vilken härlig bildserie! Förstår att det tog emot att släppa den lille godingen ifrån sig!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Vilken härlig värme som ligger i denna tråd..jag blir alldeles rörd.
Och så ljuvliga katter!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vilka härliga bilder!! Ja, man vet aldrig, det kanske blir en med vitt här ox, AM-H och Spotless…….Det är farligt att träffa alla dina härliga katter, Angela!!
Vilken fantastisk bildserie. Det ser verkligen ut att ha hittat varandra! Förstår att det kändes jobbigt att lämna Toulouse, men vad fint han fått det. Skrattade gott åt bilden där Nelson tittar på Toulouse som intagit kattbädden ;-)

Vilka fina bilder
förstår att det är jobbigt att lämna Toulouse han är en jättesöt kille.Han ser ut att trivas bra med nya kompisen.
Och visst är det roligt att bli uppdaterad med en massa bilder på kattungar och vuxna katter som bor hos sina mattar och hussar.Jag själv blir sååå glad när jag får bilder på mina älsklingar som flyttat.
Hundar har ägare.Katter har betjänter...
Änglatassen's Cornish Rex

#20 ja, lika söt! Visst är det härligt att våra rexar får ha vilken färg de vill, vi har ju i princip inga begränsningar och en hel massa kombinationer att älska.
#21 tack! Det var väl inte direkt svårt att släppa honom ifrån sig, och det har jag ju int egjort helt och hållet heller. Men det var svårt att gå ifrån honom! Jag kände mig som en skurk, en blödig sådan och det gjorde ont i hjärtat.
#22 det känns lite extra gott att höra sådant från dig Eine! Tusen tack!
#23 nähe???
Ja, där ser man, man ska aldrig säga aldrig… Och jag tycker ju att alla mina katter är toppen och mycket, mycket trevliga. Men i kommande kullen ska du inte få något vitt, så det så!
#24 ja där var han bekymrad. Att en så liten skit kunde vara så fräck… Får rapporter av Magnus dagligen och det går inte en dag utan att de "fajtas" lite om hemmets bästa plats, dvs. den där bädden som står sååå bra i solen och bredvid datorn.
#25 Toulouse har det jättebra med Nelson och Magnus, det vet jag! Att få så pass täta uppdateringar och fina bilder är guld värt. Det och att kunna hålla en forsatt vettig kontakt med nya hemmen är en förutsättning för att jag ska vilja hålla på med uppfödning.

Jättefina bilder! Skönt att det fungerade bra med Nelson. Jag hoppas att det kommer att gå lika bra med Chérie och Tretjak. Men det gör det säkert..åh va det kommer att bli bus! 

#27 det kommer att gå jättebra med Chérie och Tretjak. Fast jag tror att Nelson har lite mer värdighet (ännu så länge) än vad er yrhätta verkar ha. 

Lyckliga Nelson som fått en så fin personlig tränare!