Akut, fodervärd eller omplaceringshem sökes!
Har fått tillbaka en av mina avelshonor eftersom hon inte riktigt sköter lådan under löpperioderna samt INTE kommer överens med andra katter. Just nu vistas hon i vårt lilla gästrum, hon sköter lådan perfekt här men har långtråkigt. Vill flytta snarast till någon som har tid och inte har andra katter. Med eller utan fodervärdsavtal, bara hon får ett eget hem!
Hon är brunsköldpaddsmaskad och 1år gammal, hade en kull i december som jag är helnöjd med, har 2xCAC på utställning, av 2 möjliga. För bilder, maila mig!
maila: martina@calistas.se
ring: 0651-430 26 eller 070-256 91 37

Lycka till med att hitta ett bra hem åt henne, hon är jättevacker!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Precis som Anne säger, lycka till hon är mycket tjusig!
Tusen tack för era kommentarer!
Kan uppdatera med att min hona, Ginza, smet in till Chilli för ett par dagar sedan och tro det eller ej. De fann varann direkt och har hur kul som helst, fattar ingenting? Ginza är en 2 årig fertil hona, visst, dumsnäll, men ändå. De tidigare katter Chilli har träffat har hon inte varit snäll emot, även om det varit ungkatter eller kastrerade hanar… Hon har varit REJÄLT på krigsstigen!
Nu har de två fullt upp med att leka. Vi har öppnat dörren till gästrummet och utökat Chillis område till hela nedre våningen. Inget kissande någon annanstans än i lådan, duktig flicka!
Är det vanligt att fertila honor springer runt och revirmarkerar? Vad har ni för erfarenhet. Försvinner det om man steriliserar eller har det blivit en vana som satt sig i ryggmärgen. Det är surt när de börjar kissa överallt, för alla inblandade. Jag hade Chilli hemma när hon hade kattungar i vintras. Då skötte hon lådan hela tiden, inte en miss. Men enligt fodervärden hade hon aldrig gått på lådan…. Man vet inte vad man ska tro?
Mina hanar har alltid skött sig bra, men honorna… Har nämligen en till hona hos fodervärd som ligger pyrt till. Hon revirkissar mitt framför ögonen på matte när hon löper!
Tips på vad man kan göra???
Sätter in en till bild på Chilli också!
Jag håller tummarna för Chilli! Det är sååå synd att hon och Enya inte alls kom bra överens…. För hon är verkligen en Supermysig kattfröken!!
//Johanna & Enya
Ja, det hade ju varit perfekt om mor och dotter hade fungerat ihop. Chilli verkar välja sina offer med omsorg så gissa om jag blev paff när hon och Ginza blev bästisar på direkten. Inte ett fräs från någon av dem…
Ja, hon är verkligen en goskatt i övrigt så jag hoppas att hon hittar det rätta hemmet snart. Hade behållt henne själv tror jag om det inte vore för att hon antagligen inte accepterar vår Nakenkatt "Diva" som just nu är på date uppe i Malå, dessutom vill jag behålla en nakenfis från den blivande kullen. Kan ju inte ha hur många katter som hellst, eller…
En till bild också!

Jag vet inte hur vanligt eller ovanligt det är att en löphona revirmarkerar, men vi har haft en sån av fyra möjliga. Hon började inte på en gång när hon började löpa utan det kom smygande ju äldre hon blev. Till slut fick vi plasta allt mjukt varje gång hon skulle löpa, inte en rolig sits och vi tog en kull och därefter kastrerade vi henne. Tråkigt eftersom hon var så himla duktig mamma, men kisseriet vid löpning och bråket hemma mellan de fertila honorna fick fälla avgörandet. Nu som kastrerad har hon aldrig missat lådan, tror faktiskt hon är den som är mest noggrann nu för tiden. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Idril revirmarkerar ibland när hon löper eller när Bellini löper… så visst händer det. Annars sköter hon sig exemplariskt med lådan.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Jättefin tjej!
Hoppas du hittar ett bra hem till henne, jag har ju två katter redan, och min birma har ju påvisat att hon vill vara ensam katt, men måste nu drass med en liten lekfull sak runt benen, så själv kan jag inte ta emot en katt till just nu.
Ang. revirmarkerar så började Sheeta (hon är en devon rex) löpa i vintras och löper varannan vecka. Hon revirmarkerar/kissar bara rakt ut om man klappar eller bara pratar med henne.
Hon har blivit bättre på att inte göra det, men i början var det väldigt jobbigt!
Hej!
Tack för alla inlägg och goda ord. Nu har Chilli hittat ett nytt hem!