OT Nu har jag TIO katter!
Jag har arbetat i jourgruppen på Oskarshamns katthem i ca tre år och föröker hjälpa till litegrann med hittekatter. Bor i Mönsterås sen ett par månader tillbaka och det finns mycket hittekatter och katter som behöver hjälp här. Har redan tagit in fyra hittekatter, den ena bor kvar hos oss och de andra har fått egna permanent hem. Finns ju inget katthem och polisen hjälper inte till alls. (De skjuter bara katterna i så fall..)
Det sprider sig fort att man är kattvän och igår ringde mobilen och det var migrationsverket som hade en vildkatt som hade lagt ungar under en altan…de boende i huset är elaka mot katterna och har en helt annan syn på djur än vi i Sverige så katterna måste bort därifrån. Jag och min sambo åkte dit och fångade in dem och har de hemma nu. Var där från tre och sista katten blev infångad tolv på natten. *pust*
Efter många långa nervösa och varma timmar fick vi tag på alla sju katterna. Min sambo fick bryta upp lite av golvet på altanen för att få upp de sista kattungarna, de var utmattade av värmen den ena låg helt stilla på sidan, jag blev jätteorolig, trodde den var död, men när vi fick fram den så såg vi att den levde! Vad lättad jag blev!
Nu ligger de och snuttar på sin mamma och mår hur bra som helst och nu kan jag äntligen slappna av!
Visst är de söta!? *GLAD*

Jättesöta, härligt att det finns människor som du! Vad märkligt att hittekatterna både är maskade och blå…

#4 Sötis, ser blåbicolourmaskad ut.
#3 Tack Rexjen
gjorde bara min "plikt" som kattvän! Härligt att de är inne i tryggheten nu. Pappan var tydligen siames eller siameskorsning. Det fanns tydligen flera okastrerade katter som sprang i området. SKÄRPNING KATTFOLK! F*N kastrera era katter så inte fler hittekatter/vildkatter blir till. Finns ju redan 100 000 katter utan ett egen hem!
Men dessa ska jag se till att de får det bra och det känns skönt!
Ska vaccinera och avmaska och veterinärbesiktiga dem först. Ska sälja dem när de är 12 veckor.
Tre är redan tingade! så jätteskönt! Vem kan motstå dessa?

Jättesöta…
undrar bara hur du gör med dina andra katter??
Jag menar med smittorisken osv..
Och mamman som är vildkatt-hur reagerar hon?
Hon är väl inte van vid människor?
Den vita sötnosen - har hon något fel på höger öga?
Tycker det ser annorlunda ut..på ena bilden vindögt, men på sista ser pupillen större och rundare ut på höger än vänster-eller är det fotot som gör att det ser konstigt ut?
Skönt iallafall att ni fick bort dom därifrån….
Hoppas allt går bra,lycka till!!
#7 Jag har dem åtskilda, vi har ju en stor 4:a så de får vara ifred med. De ska självklart vaccineras och avmaskas direkt. Mamman är tam hon är matad av människorna i området i tre år bara det att hon har tydligen aldrig haft något eget hem utan sovit ute. 
Mamman är jättekelig och rumsren faktiskt, katter är rätt renliga djur, tom kattungarna går på kattlådan! Jätteskönt.
Kattungarna är halvsiames så de är lite vinögda, det är ju så charmigt! Går nog snabbt att få de sålda. Ska veterinärbesiktiga dem innan bara. Nä bilden blev nog lite missvisande på den ena vita. Sätter in en annan på honom. Osbourne heter han.

Men herrejösses vilken insats!!!
Jätte heja er Anna
och så söta de är…gullisarna…dumma människan som gör på detta viset och INTE tar ansvar för sina djur…
Tur att ni finns…

OK…ja jag har förstått att kattungar kan se lite konstiga ut på ögonen…undrade bara.
Han och de andra är verkligen ursöta!!
Vilken tur de har att ni har tagit hand om dom..det måste kännas skönt att rädda en hel liten kattfamilj!!
Hoppas att mamman också får ett eget hem sedan..
All heder åt er som hjälper dom!

Sötnosar. Bra gjort att ta hand om dem!
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

De är jättesöta och du gör ett toppenjobb!
Underbart att se att de får det så bra.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Vad söta de är och vad du är duktig
#14 Tack Leffe!!!

Vilken tur de har de här ungarna och deras mor! Det kan ju hända att mamma-katt haft ett hem en gång i tiden?
De är hur söta som helst hela högen och jag tror ärligt talat inte att någon av dem blir skelögd, många kattungar ser ut så där när de är små. Som sagt hur söta som helst och lyckliga som har dig och sambon som hjälper dem att få en bra start här i livet. Lycka till!
Men hur PJÖT får man va? (som någon nära vän skulle ha sagt)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

En stor eloge Anna!…#13 - jag förstår mycket bra att du är kär! Den lillusen hör till det sötaste jag har sett - fast h'n är maskad!..;-)

åh vad söta dem är, förstår du är kär Anna….Tycker det så fint av dig att du tar hand om dem.

Vilken hjälteinsats, mamma och sex små är ju mer än en famnfull om man säger så, gudasöta är de också!!
Hoppas allt går bra och jag håller tummarna för att alla ska hitta nya fina hem! Om jag kan hjälpa till med något så hör av dig! *kram*
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#8 Men Ååååhhh! SKICKA HIT!!
*suck*
Nu vart jag helt såld! Jag som sagt att jag inte ska ha några fler hitte/huskatter då jag är rädd att utveckla allergi. Men frågan är ju om man kommer kunna hålla det när det finns såna sötnosar som letar eget hem…
Hur gamla är de ungefär?

Asså nu har jag kikat på dem om och om igen…
Måste fråga om de maskade är bokade? Om inte, vad är det för kön på dem? Finns det fler bilder? Säljs de via katthemmet eller direkt från dig?
Vilka små sötnosar! Hoppas det går bra för dem och jättesnällt av dig som ger dem ett hem tills vidare! 
Men, hur söta får man vara……..

Anna, du är verkligen en ängel!
Vilka små älskvärda fluffbollar! Helt otroligt söta!
Anna, du är verkligen en ängel *kram*
Alla hemlösa katter är inte lika lyckligt lottade, men du gör verkligen en behjärtansvärd insats! Skönt att det finns sådana som du! Stor kram från mig till dig och sötnosarna!

ÅÅÅh vilka underbara små sötingar! Dem är helt underbart söta och vad roligt med en så färgglad kull med både maskat, blått o vitfläck :)
Hoppas du uppdaterar oss ofta med fler bilder :)

En stor eloge till dej. Vad svårt du kommer att få att lämna ifrån dej såna gosingar. Blir kul att se hur de kommer att se ut när de blir äldre.
tyvärr så verkar det som att människor aldrig lär sig av det dom ser och hör. Inför skatt på katter och större kontroll på dem som avlar på huskatter.Om det svider i pengapungen kanske en del tänker sig för.
Verkar som killen, den "vita" (vad heter färgen?) han är iaf såld. En av mina supervänner och hennes man ska köpa den, de bor i stooor villa på landet och de har en kisse redan. Han kommer få det jättebra!