Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettutställningsresultat
Läst 759 ggr
LinusCRX
0

Resultat NERK 7-8 juni 2008

På begäran startar jag en tråd med resultat från NERK i helgen Skrattande

Linus 2x CAGPIB och Charlie 2 x Ex 3. Jättefina bedömningar har det fått. Är så nöjd!

Mindre nöjd med lokalen som inte hade någon ventilation så det blev fruktansvärt varmt med kattpink i luften och gnälliga katter. Tyckte så synd om katterna. Sedan kan jag inte förstå varför man måste spela musik högt i högtalarna under panelen. Katterna är/var tillräckligt stressade ändå.

MariaW har fina resultat att presentera, men jag låter henne göra det själv Flört

Jättekul att träffa forumister där! Hoppas alla kom bra hem.

Hanna-H
0

Pippi gjorde come back efter mer än 15 månader från utställningar och blev ÄNTLIGEN IC och dessutom BIV! Skrattande

Nisse var mycket omtyckt av Eric Reijers och blev Ex 2 av 3, vilket jag är mycket nöjd med eftersom Nisse just gått upp i klass 11 och var minstingen där.

MyTwiggs
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Utställningen var så trevlig och det var väldigt kul att träffa de jag träffade och snacka lite katt!

Elvira gillade all uppmärksamhet och tyckte att utställningen var spännande. Lena Chapman gillade Elvira mycket och gav henne Ex 1 och mycket fina kommentarer!  Jag är väldigt nöjd!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

AnnaS
0

Sissi fick CAC med nöd och näppe, hon protesterade kraftigt på domarbordet och även under nomineringarna. Det var alldeles för varmt och hon gillade det inte alls. Visst är hon lite fräsig vanligtvis, men inte SÅ fräsig.

Samma sak med Juppi, hon protesterade också en hel del men fick sitt CACIB. Hon brukar inte jubla på utställningar, men inte protestera så kraftigt.

Tråkigt att de inte vill visa upp hur goa och kelsjuka de är vanligtvis hemma Ledsen Vi får hoppas VÄKs utställning går bättre, för värmen var outhärdlig i Örebro.

Trollhassel
0

Lillprinsen Allan blen BIV och fick  EX 1 av Lena Chapman.

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Medea
0

Mini (S*Jazz-Annas Rosanna) blev Ex2 efter S*Kvasikattens Bernadette. Damen var inte alls på något bra humör, tror att det var en kombination av hormoner och värme. Dock slappnade hon av en hel del under sen eftermiddag, några timmar för sent… Fundersam Bedömningen hon fick av Marianne Roth var dock jättefin, så jag är nöjd iallafall!

Aje-T
0

Grattis till alla fina resultat!

Spotless
0

Grattis allihop! Trist att värmen påverkade katterna så.

[Wiveka]
0

Grattis allihop till fina resultat!!

RacerDonnans
0

Grattis till fina bedömningar och resultat under jobbiga förhållanden. Jag är imponerad att katterna fixade det överhuvudtaget på den beskrivning av förhållanden jag hört.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Eine
0

Jag är sååå nöjd. Lena tyckte min Mattie hade bästa öronställningen hon sett på CRX på lördagen(hos henne)…Sedan blev det inte mer än EX1, men vem kan klaga? Jag tyckte det var supertrevligt att träffa alla vänner, både gamla och nya.Det är varmt på sommaren, inte mycket att säga om det.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

[Silkwaves]
0

Grattis allihop och puss på alla kissar som hade lite jobbigt i värmen.

kissan78
0

Grattis alla!!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

MonicaLagerquist
0

Grattis till alla fina resultat.

Stolt ägare till tre La permer

AnneAlva
0

Grattis till de fina bedömningarna och resultaten, roligt att höra hur det gick för alla!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

A-M.H
0

..Gunvald….ja den killen han brydde sig varken om värme eller skrän…han äälskade alla….och skötte sig och fick så mycket beröm av andra katt ägare…..ja de drog efter andan när han steg ut från buren på sina lååånga ben…med svansen i topp…"modershjärtat" svällde…ska ni veta…Kyss

Lena Chapman gav honom hans första sverak-cert(CAP)..(har ju från IDP i maj)..skulle även nominerat honom..men tyvärr "råkade" veterinären raka honom lite på båda frambenen för några veckor sedan…hann inte hejda det….grrrrr…..så därför ville hon inte….ja ja..det är väl rätt men det känns lite trist….det är ju inte en "riktig" skavank….håret har ju snart vuxit ut…men en jättefin bedömning….och cert som sagt…

..det är väl skryt…men han är riktigt snygg den killen och en gosegris….

Tack förresten till alla trevliga deltagare för en rolig dag !!

geiputaus
0

Winnie fick EX1 av Jarmo. Han avslutade den muntliga bedömningen med: Alltå en mycket vacker katt! Ååååh va stolt man blir!!!!

MariaW
0

Sara tog sitt första CACIB sen tyckte domaren att hon var lite för grinig att hon inte fick tävla vidare. Wilma tog sitt andra CAP och blev även en NOMinerad och min "lilla" Björne tod sitt fösta CAP trots att domaren tyckte att han var lite knubbig så nu ska Björne börja banta så han kommer iform till nästa uställning.
Och slutligen blev Sara BIS avelshona, så jag är  supernöjd med gårdagens resultatGlad, Trevligt sällskap hade jag också det gjorde inte saken sämre, det var så kul att äntligen få se Linus igen (och matte såklart) han har blivit lite större sen sistKyss

#0 De ringde från strömsholm idag Greta mådde bra (opererad för livmodersinflamation) och fick åka hem idag så nu är hon hemma!! Skönt att man har försäkring operationen gick på drygt 26000:- och jag betalde 3100:-

geiputaus
0

Förresten…GRATTIS till alla :D

pallemaxwell
0

Stort grattis till alla Skrattande

flisan83
0

Lola fick sitt 2:a CACIB så nu måste vi ju åka till "utlandet"…

Trevlig utställning iaf!!

Hanna-H
0

#20 Håller tummarna för att det går bra för Lola när hon ska ut och jaga sin titel Skrattande

Lullan1
0

Grattis till er alla!

Buffy-co
0

GRATTIS allihopa…till fina resultat!!Skrattande

RacerDonnans
0

Vill gratta även er som skrivit efter att jag grattade första ggn och även jag önskar Lola lycka till i utlandet framöver.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

rexmamma
0

Grattis allihop till fina resultat Glad.

flisan83
0

Tack så mycket allihopa!

När man väl fått mersmak….Flört

[Silkwaves]
0

#26 Visst är det otäckt vanebildande  Glad

Grattis här med förreseten !

LinusCRX
0

#17 Åh vd skönt att höra! Tur att det finns försäkringar. Tack för en jättetrevlig dag!

LinusCRX
0

Nu finns resultaten på NERKs hemsida Skrattande

MonicaLagerquist
0

Är det någon som har en katalog som kan kolla i vilken grupp S*Hub Cats Meliss ställdes i .Hon var bara där på söndagen.

AnnaS
0

Grupp 8 enligt resultatlistan

MonicaLagerquist
0

Jo jag såg det och hon är ju en grupp 7.Hoppas att det står 7 på hennes bedömnings sedel.