Vad gör du på svenska nationaldagen?
I morgon är det Sveriges Nationaldag. Vad gör du på nationaldagen? Firar, inget speciellt, kollar något arrangemang? Ja, vad gör du?
Åker till Örebro och firar med två av mina väninnor på kvällen.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 Ha det så trevligt. Själv kommer jag nog sitta hemma med en eller kanske fler kalla öl

..jobbar natten till…alltså går på ikväll…sover väl en del av nationaldagen…hämtar hemlig "fripassagerare" som ska med och ställas ut i Örebro på lördagen..
Vi ska faktiskt fira ett par vänner som blev svenska medborgare förra året, och som därför är med på nån ceremoni i Slottsskogen här i Göteborg imorgon. Maken och jag står för picknick och bubbel efteråt - det ska bli väldigt najs! Sitter som bäst och funderar ut vad vi ska äta… (Blir väldigt hungrig av att läsa recept.)
Här blir det att packa grejer och stoppa in två vildar i bilen och dra iväg till kattmetropolen Örebro
Ska bli så otroligt spännande med NERK och jag är så himla nyfiken på Linus mamma, helsyster och halvbror för MariaW… det är ingen på rymmen va???? 
#3 Hemlig passagerare… har mina aningar, men det kan ju vara helt fel… 
Om det inte vill sig bättre så är jag sjuk på nationaldagen.. Nu har jag nära 40 graders feber och magsjuka, så jag hyser inte så stort hopp. Det spelar inte så stor roll så länge jag blir frisk till lördag kväll… och det tror jag jag kan ordna med viljestyrka.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Ska sola på dan och äta middag hos en kompis på kvällen. Tänkte åka till stan först men där lär det nog bli packat med människor så jag avstår.
Kommer spendera dagen på Ikea och avsluta med hotellvistelse med maken o kissarna! Ska bli så najsigt!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Ta det lugnt hemma med sambon. Gå ut en promenad, gå ner till parken bakom vårt hus där de har lite musik och aktiviteter. I övrigt slappa, som sagt.
På lördag får vi besök av vänner en stund. På söndag ska jag till Kungsbacka och lyssna på ett föredrag av en läkare, Bo Dettner. Det ska bli intressant.
Ska vara hemma och bygga växthus
Samt familjen kommer hit på nationaldagsfika, så lite fira blir det ju

Jag ska vika utställningsbekräftelser 

Ja, jag skall nog grilla korv. Hemma på gården med sonen och katterna.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag ska jobba, jättekul…
#5 nejdå inte rymmer mina katter
, de får snällt hålla sig inomhus inte ens kattgården får de vara i just nu, jag vill ju inte att de ska bli smutsiga till utställningen på söndag
, de är inte glada kan jag säga. Lycka till på Lördag så ses vi på söndag!
Jag skall åka ut till en klippa vid havet, njuta av en vacker västkustvy till frukost. lata mig under dagen och när jag kommer hem framåt em så skall jag klappa Mysans underbara bebismage förhoppningsvis får jag känna några små bebissparkar. Kan man ha det bättre på en nationaldag?
www.rexmyntas.com
Jag ska hjälpa min mor att flytta på förmiddagen och sen hoppas jag kunna åka ut och spela golf tillsammans med familjen!
Här blir det till att jobba. 

Jag har fått en blodpropp i ena benet och det värker som sjutton. Har varit hos läkaren idag och fått blodförtunnande tror jag att det var. Min vrist är jättetjock och het så för mig blir det sängliggande.. Blev det inte bättre så ville de att jag skulle till akuten i helgen men det kan jag inte för jag har kattungar sa jag.. Ni skulle se deras min

#17 Nämen OJ! Hoppas att medicinen hjälper!
#17 Men oj! Ta det på allvar. Åk till akuten om det inte blir bra. Det är inte att leka med. Krya på dig!

Jag hoppas på en lugnare dag är förra året.Då cyklade min man omkull så det blev ambulans till sjukhuset och han fick ligga inne i en dryg vecka .Blir vädret bra imorgon så far vi nog ut med båten och sen ska Stella och Q hämtas hem eftersom att dotter och svärson ska bort.
Kattutan men stolt Plåtis ägare

Jag och Mattias (min pojkvän) ska ut i skogen.
Nationaldagen…alltid har man ju något att fira.
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Jag och tjejerna åker nog in till Jamtli en sväng, eftersom maken åker med en vän till Örnsköldsvik för att segla med en 100 fotare över dagen. Önskar vi kunde fått följa, men Jamtli brukar ha ett underbart firande.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

# 22 Åh, jamtli! Det är grejer det!
Med Vänliga hälsningar
Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

#22 JA, men då kan ju jag o Milton hänga på!?? 
#21 Att man är ledig, det är väl mest det jag firar 

Är redan på plats i ytterskärgården dit vi seglat i dag..
Surfar på mobilt bredband-otroligt..
Så nationaldagen "firas" i båten eller på nån kobbe..grillad entrecote och klyftpot. och kanske lite vin…
Vi kanske svänger förbi Huvudskär som vi ligger nära..
Har ju flaggan uppe-på båten som vanligt..

Brukar varken fira nationaldag, midsommar eller annat "helgigt" faktiskt, och nu lär jag inte göra mycket alls mer än att ligga som en säl i soffan och svettas i gipset. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#24 Såklart ni kan!!! Det skulle vara kul.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#28 Jippi! Då får jag ändra mej och säga:
Jag och min son skall gå på Jamtli med goda vänner. =) Sen kanske vi ska grilla på gården.
Vi ska in till stan och fira lite
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Inte så kul att vara sjuk på nationaldagen, men man fick ju lite att göra i alla fall när… lillan… dök upp.
En sådan liten snutta kan blåsa bort vilka sjukdommar som hälst…
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com