Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettkattmat-sand-och-tillbehör-böcker
Läst 964 ggr
MyTwiggs
2008-06-05 11:48
0

tröj-sele

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vart köper man dedär fantastiskt bra selarna i form av små västar som jag sett att så många har? Det måste ju bara vara bekvämare för katterna än de med smala remmar….

Här är en bild på Elvis som har en vanlig kittensele…. en sådan där klassiker.. Men hon gillar den inte så mycket…

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

geiputaus
2008-06-05 11:50
0

Ååh, vi vill också veta vart man får tag på en sån!!! :D

svea1
2008-06-05 12:02
0

Jag har två till salu om någon är intresserade. De är köpta på en butik i Halmstad som säljer djurtillbehör.

De har blivit för små till mina katter.

En röd och en blå.

Det står inte vilken storlek det är men de är 36 cm runt magen (katten får ej vara mer än ca 33cm runt magen/vid frambenen för att den ska kunna knäppas ordentligt) och 26 cm runt halsen och passar en nätt och smal katt, inte bjässar som mina på 4-5 kg.

Buffy-co
2008-06-05 12:10
0

Många här köpte väst-selarna genom La_joz..
Men de finns i vissa affärer..har själv haft svårt att hitta dom i Sthlm men vet att de ska finnas i en zoo-affär vid Ikea i Skärholmen..
Jag har sett att liknande finns som hundselar på nätet -men har ej kol på var tyvärr..Man får söka på hundselar..

geiputaus
2008-06-05 12:14
0

hihi Winnie har också en sån! såndär cat kitty cat…och det får oss typiskt nog att tänka på "cat im a kitty cat, and I dance dance dance" varenda gång vi är ute med Winnie ;)

Herre min je! Lär er å nynna på den ni ;)

MyTwiggs
2008-06-05 12:27
0

#4 Ve dig! Nu får du mig att fastna på youtube igen! Dendär musikvideon är sååå rolig och vi brukar ochså sjunga på den när vi är ute med elvira.. Haha! Vilket sammanträffande!

www.mytwiggs.com

chikan
2008-06-05 12:53
0

Jag har också en väst till salu som blivit för liten. Så det är bara mini-små cornishar som passar i den. Fuffens hade den när han var liten valp, men nu har han fått ta över Hugins istället. För Hugin VÄGRAR ha på sig väst. Det är illa nog med ormselet, någon väst kommer inte över Hugins kropp.

MyTwiggs
2008-06-05 14:23
0

# 6 Ja.. Elvira är mini-liten… hon borde kunna ha en väst då…

www.mytwiggs.com

A-M.H
2008-06-05 16:07
0

#6…ha ha ha..kan inte annat än skratta åt Hugin…

…jag köpten en röd XL åt Cigge förra året…ha ha ha..den har han aldrig kunnat ha…av nån anledning….nej den katten är inte tjock…men stor kille..lilla Snorkan Alma har haft den…men den passar bäst och accepterades utan nåt som helst krångel av Gunvald…han är en högbent men mkt "smäcker" pojke….d.v.s de är små i storlekarna….så smallstorleken är nog väääääldigt small…Förvånad

Aje-T
2008-06-05 17:32
0

Jag har också en så'n väst men har hittat en ännu bättre variant på http://www.swecat.com/v4/category.php/48 en puppia S passar till båda mina ganska stora cornishar, uberbra…

LinusCRX
2008-06-05 18:04
0

#9 Aha - de är läckra tycker jag! Du menar alltså att storlek S skulle passa baddarna här också.

Hanna-H
2008-06-05 20:53
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Men allvarligt Twiggie, det kan väl inte vara svårt för dig att sno ihop en själv? Cool T o m jag har ju gjort en sån, på den tiden vi hade skäggagam (en inte så stor, alltså).

Buffy-co
2008-06-06 03:05
0

Just..det var dom jag sett…man minns ej var man sett allt på nätet..
En sådan rooosa blir det nog åt Buffy…Han gillar ju sin flytväst så en västsele borde gå hem.

MyTwiggs
2008-06-06 16:39
0

# 11 Det kanske du har rätt i… Nu har jag redan bokat in mig på två selar… men vem vet.. jag kanske blir inspirerad och börjar göra sådana selar… hmmm

www.mytwiggs.com