God morgon 2008-06-03
God morgon. Sitter och väntar på femte perioden i Stanley Cup-finalen. Efter matchen är det sovtime.
Sköt om er
Godmorgon!
Jag har tagit en promenad i morgonsolen, åh det var skönt och uppfriskande! Det är sjukt varm i lägenheten så man försöker vädra när det är liten mindre pollen (zarah är jätte allergisk) så att man får in lite syre!
Värst är det i köket och ena sovrummer, så katten å hunden vistas mest i vardagsrummet å gästrummet/datarummet.Så som sagt så uppsakattas halvsju-på-morgonen-promenaderna med hunden (å ibland katten)!
Förresten hur får ni in de andra smileysarna (typ små katter åhundra, inte gulisarna) direkt i inlägget? Jag har prövat "dra in" den både igenom firefox å explorer (då vi har både och) men det blir bara fel….? 
Ha en fortsatt underbar dag, vi ska åka i väg å bada idag igen! Helt underbar liten sjö vit hittat!

God morgon!
Idag börjar en kampanj på jobbet som heter 48h och alla på kontoret ska ha GULA tröjor på sig i två dagar för att påminna kunderna. Min chef har varit lite för optimistisk och beställt en dam-tshirt i storlek MEDIUM till mig, jag ser inte klok ut och gult är absolut inte min färg… Tur att det bara är två timmar :-)
God morgon!
Jag har ont i huvet och är ganska förvirrad!
Hoppas att ni mår bättre!
Ha en bra dag allihopa!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Gomorron allesammans!
Här är det ett läkarbesök inplanerat nu på förmiddagen och sedan ska hela eftermiddagen ägnas åt städning då vi får besök från Australien som kommer imorgon och stannar i några få dagar hos oss :)
Här håller nedräkningen på för fullt - bara 2 dagar kvar tills skolan slutar! Längtar till på torsdag!
God morgon!Vaknade av misstag, av att telefonen ringde någonstans i fjärran. Nåja, kafffet är snart klart..
#2 är tröjan för liten så be att få en manstorlek, är den för stor så ta ett skärp i midjan. En scarf i någon av dina färger kan göra att du trivs bättre…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Nu e ja hemma igen och måste bara få skriva av mig lite… Det var fel på tvärbanan och jag fick promenera halva vägen till liljeholmen, vilket resulterade i att jag missade min buss. kvart över 10 ringer jag för att förvarna min läkare om att jag kommer vara ca 5-10 minuter sen pga detta, MEN det är upptaget. Fortsätter ringa och ringa men det är upptaget. kl 10.35 är jag påväg av tunnelbanan (mottagningen ligger precis vid stationen) då läkarn ringer, skäller ut mig för att jag är sen, påpekar att han har andra patienter inbokade och meddelar att han inte kan ta emot mig idag pga förseningen…. Jag ursäktar mig, men påpekar att hans telefon har varit upptagen hela tiden, så det fanns ingen möjlighet att rigna och förvarna, men detta ignorerar han totalt. Så, jag fick vända mig om och åka hela vägen tillbaka för att återkomma nästa tisdag…. grrr

#5 Njae, finns inga över, de beställde exakt antal till kontoret. Jag tror inte det finns några färger som matchar den här t-shirten
så jag får stå ut de här två dagarna.
En liten rättelse också, det är inte två timmar utan två dagar jag ska ha den här t-shirten..

#6 byt läkare!
#6 Instämmer med #8. Det finns många bra serciceinriktade läkare som dessutom fortfarande är människor. Kan tänka mig din läkare i talesättet. Operationen lyckades, men patienten dog

#9 #8 mmm om det bara hade varit någon idé, jag fyller 18 den 15:e juni och måste ändå då byta läkare från barnläkare till vanlig (och självklart börja betala)… Men tack för att jag lite meedhåll, var tvungen att skriva av mig ;)
till mumsikoff: tur att du hinner på ett till besök innan du måste börja betala som vi gamlingar ;)
Betyder Mumsikoff något? Det är ett så störtskönt namn tycker vi :)
God kväll. Vilket jobb med en massa djur på gården, men både kul och intressant. Nu finns här katter, hundar, får och hästar. Det är inte mycken tid över.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Nu blir jag nyfiken, GittanL: Har du gård?
Själv har jag haft en seg och tung dag, men nu är den snart över. Skönt!

Sitter på ett hotell i Örnsköldsvik och längtar hem. Min Filippa fyllde 6år idag. Pest att vara borta då!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#11 Antar att efter den 15e så måste jag väl också börja kalla mig själv för gamling… Vart tog ungdomen vägen? ;D
Tack! Mumsikoff är vårat stamnamn. Det är en sammanslagning av Mumsik, ett påhittat ord vilket min mamma alltid använde när hon pratade med mig när jag var liten (typ som älskling etc.) och ändelsen -off som många associerar till ryska efternamn. Eftersom vår familj kommer från Ryssland så blev det ett perfekt och personligt stamnamn tyckte vi :) Kul att du gillar det :D
#13 Min far har ett stort område med hus och gård. Efter problem med mitt ex har han fixat ett hus åt mig i utkanten med egen gård. Han fick om han ville ta dit en del djur och det gjorde han. Så nu finns här förutom mina 3 katter och hund, en hund till 15 får och 4 hästar. Mina barn är hur lyckliga som helst och grabben vill inte ens gå på hockeyskola.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
#16: Å, det låter ljuvligt! :-) Jag förstår sonen. ;-)