Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 494 ggr
MyTwiggs
2008-06-03 14:07
0

Lockande?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

S*Brave new curl Evil doer alias AllanBallan vänder ryggen till i syfte att visa upp sina vågor på ryggen.

Hur lång tid har det tagit för era katters pälsar att utvecklas till sitt slutgiltiga resultat? Allan är 6 månader nu och vi tror att hans päls kommer att förändras. Han har fin och tjock päls nu och vågorna sprider sig för varje dag.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MyTwiggs
2008-06-03 14:11
0

Elviras päls har varit som väckat sidentyg redan från 12 veckors ålder och den blir bara finare och finare. Hennes päls är betydligt tunnare utan att vara det minsta gles.

www.mytwiggs.com

[Wiveka]
2008-06-03 14:30
0

Ja, slutgiltigt vet jag inte. Pälsarna verkar variera beroende på vilken mat de får……nu har de fina pälsar och fina färger. Båda kissarna borstas var eller varannan dag med en superborste, gummipiggar. Styliga vågor blir det!!

Trollhassel
2008-06-03 15:59
0

Min lilla pluttallanballanprinsen! *stolt*

Med Vänliga hälsningar

Myra Dessjack Medarbetare på Reptiler

Anna77
2008-06-03 18:00
0

Underbar bild MyTwiggs !!!

Lullan1
2008-06-03 19:51
0

Allan är så häftigt tecknad i ansiktet, men "smutsfläcken" i pannan Kyss

Buffy-co
2008-06-03 23:44
0

Fina katter har ni hursomhelst!!!Kyss

(frågan kan jag inte besvara..har förstått att det varierar iallafall..och just nu har jag bara en kisse som absolut inte har den perfekta cornish-pälsen..Cool)

AnneAlva
2008-06-04 13:59
0

Fin päls har de båda två! Tycker att Elviras päls är bättre i dagsläget, men pälsen förändras ju ständigt. Man brukar
säga att en cornishpäls inte är färdig förrän katten är runt två år, därefter (även innan såklart!) spelar hormoner, mat och välmående otroligt stor roll för pälsen.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

MyTwiggs
2008-06-04 15:09
0

# 7 Håller med. Elviras pälstyp är definitivt min favorit, men jag tror att Allans päls kommer att förändras mycket. Han har en typisk omogen päls, men jag tvivlar inte på att den kommer att mogna. Det har hänt massor med pälsen den senaste tiden, och det lär inte klinga av.

www.mytwiggs.com