Djurskyddsmyndigheten läggs ned
Är inne å försöker läsa på om införsel av djur och
har fått en massa matrial av jordbruksverket.
Där hittade jag en punkt som gäller om transport, där de hänvisar till Djurskyddsmyndigehetens hemisda, men den borgerliga regeringen har ju lagt ner den, så vart läser man mer om det nu då? 
Någon som vet?
Jordbruksverket tror jag
fråga regeringen…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#1 Leffe ser inte ditt inläggt, annonsen har liksom lagt sig på ditt svar (regeringen har väl lagt ner ditt svar oxå) 
#2 Ja följer du med på den? ;)
# 3 Leffe svarade Jordbruksverket, och det är sant. Det är jordbruksverket som håller i frågor om transporter av djur mellan länder i och utanför EU. Kan vara lite klurigt att hitta rätt på deras sida. Vad är det mer exakt ni söker? Regler ur sjurskydds- eller smittosynpunkt? Sverige har lite halvsuddiga regler och sedan borgarna tog över har de bara blivit suddigare… och färre… 
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Men det va ju jordbruksverket som sa att jag skulle gå in på Djurskyddsmyndigehetens hemisda 

….och när man söker vidare på det så står det att det är numera jordbruksdepartimentet som har hand om det och dom hittar vi inte alls….
#4Transport, vi vill läsa mer om transport! bland annat utrymmen, restider och tillsyn.