Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 729 ggr
achintya
2008-05-30 18:28
0

titus är lite dålig

stackars pojken haltar och är inte alls sig själv. är van vid att ha en katt som kommer och möter mig i dörren och skriker efter mat men nu hade han bara ätit halva sin morgonportion och satt och pratade i sängen och kom inte och mötte mig.

Upptäckte igår att han var svullen runt skuldrorna typ, och haltade lite. Nu idag haltar han mer än igår. Det var ju så att han trillade ner från sin hylla igår och det såg ganska galet ut.

Jag kunde iaf få hans uppmärksamhet när mjukmatsburken kom fram och, så han har ätit lite till nu men man är jo orolig för honom ändå.

AbigailGabble
2008-05-30 19:34
0

Nämen, stackars kisse! Och så jobbigt för er. Jag kan absolut ingenting om den typen av skador, men om han har så ont så kanske en veterinär borde titta på honom så att han inte har fått en fraktur? Det kan ju läka fel, menar jag. Och så kanske han kan få lite smärtstillande också.

Hur ni än gör hoppas jag att han snart blir bättre!

AbigailGabble
2008-05-30 19:37
0

Förresten: Jag såg att ni också bor i Göteborg. Om ni bestämmer er för ett veterinärbesök så tipsade min veterinär om Västra djursjukhuset i Högsbo, ett ganska nytt ställe. De har öppet till nio på kvällarna, tror jag. Googla så hittar du dem.

achintya
2008-05-30 21:28
0

mailade hans uppfödare och hon trodde att han kanske stukat sig. Han stöder ju på benet och man kan klämma överallt på honom utan att han verkar ha ont.

men det är hemskt att se sin lille bebis på det viset iaf

Buffy-co
2008-05-31 01:30
0

Hmm stackarn..jag skulle nog kolla med vet. iallafall-det kan ju vara något som måste åtgärdas, dumt att komma in för sent då..
Låter illa med svullnad över skuldrorna tycker jag..men jag är en riktig kycklingmatte..Generad
Lite konstigt att han inte ömmar..men han haltar ju..skumt..och äter inte -så han är ju påverkad av det..
Hoppas han blir bättre sig snart!

achintya
2008-06-01 20:23
0

Tyckte han var lite bättre idag men han är svårflörtad när det gäller mat och ligger mest och dåsar lite här och var.. går helst inte..

han äter ost om man bjuder honom med det är omöjligt att få honom att dricka.. har provat det mesta men det är inget som duger. är jobbigt eftersom det är varmt här. men han har alltid varit dålig med att dricka. eftersom han trots allt äter lite så tycker man att han borde dricka om han var sugen.

har försökt peta ner några droppar vatten men då blir han mest sur.

#4 inget fel att vara kycklingmatte :)

AbigailGabble
2008-06-01 20:49
0

Stackars er! Jag har ju precis gått igenom det där med att ha sjuk katt, så jag lider verkligen med er. Jag gav Peter vätskeersättning med hjälp av doseringsspruta i mungipan, men sånt har man ju inte alltid liggandes. Vätskeersättning kan ju vara bra att prova med annars, Peter gillar det bättre än vatten (han är också dålig på att dricka). Det finns på apoteket (den som är till barn är inte smaksatt), annars kan man blanda själv: 1/2 liter vatten, 1 msk druvsocker eller fruktsocker eller honung, 1/2 tsk salt, 1 krm bikarbonat. Strukna mått!

Men jag är en sån hönsmatte att jag nog hade tagit katten till veterinären om han fortfarande har ont.

A-M.H
2008-06-01 21:01
0

..jag skulle ta honom till veterinären….det är inte så bra att han inte äter….heller….

..det är därför man har försäkring….att använda den när det behövs….eller hur ???Glad

achintya
2008-06-01 21:33
0

jag har tyvärr inget druvsocker hemma

men är han inte bättre imorgon så kommer vi ju självklart att åka till veterinären. han ska ju inte behöva gå och ha ont.

skönt är iaf att han är ganska alert och lyssnar på vad vi sysslar med. han klar i blicken och ser inte sjuk ut förutom när han stapplar  fram som en robot.  

han äter även gelen som finns runt blötmaten så jag får väl lägga upp lite sånt.. det är ju vätska det med.

Anna77
2008-06-02 01:44
0

Krya på dig kissen!

emiya
2008-06-02 01:51
0

Å, hoppas att han är bättre i morgon, eller att han i alla fall kan få snar hjälp hos veterinären!

Pigga på dig, Titus!

EvaG
2008-06-02 02:31
0

Hoppas han kryar på sig.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

AbigailGabble
2008-06-02 12:21
0

Hur mår lillkissen idag? Hoppas att det är bättre!

achintya
2008-06-02 12:36
0

tyvärr är han inte bättre och ville inte ens ha ost att äta så jag ska ringa veterinären nu!

emiya
2008-06-02 14:54
0

Tänker på er!

MyTwiggs
2008-06-02 15:51
0

Lycka till hos vet

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

[Wiveka]
2008-06-02 20:27
0

Håller tummarna!!!

achintya
2008-06-02 21:04
0

är hemma! kisse ska få antiinflamatoriskt  i 5 dagar så jag hoppas han blir bättre.

de röntgade men hittade inte något så det är förmodligen nån skada i mjukvävnaden.

har sett min kisse riktigt arg för första gången också.. han tyckte minsann inte om att få en termometer i rumpan.

3000 gick det på *pust* vad gör man inte för sin bebis..men jag ska skicka papper till försäkrningsbolaget så får jag tillbaka lite grann iaf..  tycker dock att min misse kan låta bli att skada sig, speciellt den månad på året jag som student får minst pengar.

AbigailGabble
2008-06-02 21:33
0

Å, så skönt att det inte var värre! Skrattande 

Känner igen det där med pengarna… Inte så mycket nu, men när jag var student. Dessutom verkar katter alltid skada sig på helgerna, när man bara har de dyrare jourveterinärerna att tillgå… Flört Fattar de inte att dyr veterinär = mindre tonfisk? Glad

Hursomhelst, hoppas att Titus blir bra i ett nafs, och slipper ha ont! Och att matte slipper oroa sig mer.

AnneAlva
2008-06-02 22:42
0

Skönt att ni verkar komma tillrättat med problemet du och Titus, jobbigt när ens bebisar är dåliga. Ledsen

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

emiya
2008-06-03 01:27
0

Härligt att det inte var något värre och att han fått medicin som kan göra honom frisk igen! Hoppas nu att han kryar på sig fort!

Ja, det gräver djupa hål i ekonomin när de blir sjuka, de små liven! Men skönt ändå att det finns hjälp att få…..