Fota Katt...
Hej kära Forumvänner…
Nu MÅSTE jag köpa mig en digitalkamera ( separerat och kameran flyttade också ;) så då tänkte jag att här inne kanske det finns många tips på bra kameror med tanke på alla vackra katter som fotas av er alla kattägare…jag har en budget på ca 6000 kr och är nyfiken på en systemkamera…såååå tacksam för hjälp och i utbyte kommer det att komma måååååååååånga bilder på nyförvärvet S* Shaneequas Wapi ( numera Wiggo Vårsol ) och min pratande Lady Lova…

Jag har en Canon EOS 350D och är helnöjd! Den nyare 400D är det väl i så fall som kanske skulle vara något för dig? Sen har jag ett annat objektiv än kitobjektivet som följer med, men det funkar bra i början tycker jag. 
Jag kör med nikon D50 med ett 28-200 objektiv. Jag har köpt begagnat på fotosidan, det blev inte alls dyrt. Mindre än din budget för kamerahuset! Kommer inte ihåg vad objektivet kostade dock. Jag är helnöjd, men ska köpa till ett macroobjektiv när jag åker till NY i höst.
Jag har just sabbat min två månader gamla Canon EOS 400D. Inte ett öre på garantin eller vår försäkring…
LCDskärmen har blivit utsatt för tryck när jag bar den i min axelremsväska på kattutställningen förra helgen
Har ingen aning om HUR det gått till Jag hade inga vassa eller sptesiga föremål och tappade inte väskan förstår faktiskt ingenting..
Jag har haft digitalkamera i många år med L CD skärm och aldrig råkat ut får något liknande.. När jag säker på nätet ser jag att jag inte alls är ensam… 6000 konor åt pipan … en hel rex 
Annars var jag supernöjd med kameran…