Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 5573 ggr
Tette81
6

Knöl bakom örat...

Våran crx hona på 2 år har en knöl bakom örat, vet inte hur länge hon har haft den men det var igår vi upptäckte den! Ca:2cm stor kanske…..stackareLedsen Den kan inte ha varit där så länge, eftersom jag pysslar och gosar med henne ofta, jag borde sett den tidigare isåfall Det verkar inte vara ngt sår lr hål i huden(om hon skulle blivit getingstucken lr ngt) och det verkar inte som det är ömt när man känner på den, ska nog ringa vet å rådfråga imorgon…..men är det ngn som kan stilla min oro lite om vad det kan vara?!? Kan ju inte sluta oroa migFundersam

EvaG
0

Kan det vara någon fettknöl?

Medarbetare på Vilda västern iFokus

MyTwiggs
0

Det krävs bara en liiiten klo eller något för at det ska bildas en böld. Har hon fått en infektion i ett ytterst litet sticksår så kan det bildas en böld trots att såret läkt ytligt, och det gör det fort. Nu vet jag ju inte hur den lilla knölen ser ut, men jag tycker nästan att du ska be någon att titta på den. Om det är en böld kan det vara klokt att punktera den innan den blir för stor, och sedan se till att den läker inifrån.

Lycka till!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Eine
0

Knölar ska man vara försiktig med, jag tycker att du ska låta kolla upp den.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tette81
0

Ringde vet imorse, den har blivit större och nu verkar hon kliat sig så hon blivit röd….. Har fått tid på torsdag, men ska under tiden behandla det sjölv först och hålla koll på henne. Verkar äta och dricka änsålänge. Gråter stackars Diesel, nu visar hon svgt missbehag när man kollar på örat… men är sig likt i övrigt.

Det fanns verkligen inga synligasynliga tecken på huden förut typ hål,som pormaskar lr sår, kollade noga! FörvånadMen det kan vara att det kommer från ngt inne i örat, som man inte ser?!?

Får tacka så mycket, så får vi se hur det går…..Flört

Leffe
0

Du får hålla oss underrättade

Eine
0

Det kan vara en smärtsam varböld!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora