Ska jag vara orolig
Småbjuttarna är nu fem veckor. Tre av dem äter från skålen men två bara illvägrar. De äter om jag matar dem i min famn. Det roligaste är att de två som vägrar käka ur skål väger mest. Kan det vara för att bjutt har så mycket mjölk och det blir över mer åt de två matvägrarna då de andra förser sig av skålen..HJÄLP..Hur ska jag göra..
Gör ingenting. Dom två ska lär sig att äta när Bjutt stoppar med mjölk. Så länge dom växer, allt är bra!
Jag har haft kattungar som har ätit bara mjölk till 7 veckor (Honey hade så mycket mjölk…) och jag försökte med alla möjliga "babyfood"… Jag var desperat, men kattungarna eventuelt lärt sig och dom är nu normala vuxna (2 år gammal).. :D
Du kan ta det lugnt. Nu när några äter ur skål så är det ju ännu lättare för andra att äta det godaste som finns så det är självklart att de fortsätter med det. Min gamla Pysen diade jättelänge på sin mamma medan de andra åt mat. Och han var större än de övriga. Till slut sa mamma katt ifrån.
Ingen fara om de äter! Så länge de inte matvägrar, rasar i vikt och har diarré skulle inte jag vara orolig.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Ok. Då kan jag pusta ut lite.. Men man är ju förfärligt orolig för minsta sak när det gäller dessa små. Kanske jag som är hispig..
tack för svaren..
Nej inte hispig, jag är likadan sedan jag hade otur och bebisarna dog för mig..
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora