Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 654 ggr
minimi
0

Fått en hundvalp av misstag?!

Vår rexflicka på 9 mån vill alltid slicka på oss när vi klappar henne och vi har tänkt att det var bara hon som gjorde så. Nu har vi fått hem vår nya kisse (13 veckor och jättesöt) och hon gör precis likadant! Våra huskattspojkar skulle aldrig göra så; de bara tar emot kel och skulle absolut inte slicka på otäck människohud. Gör era katter också så här eller har vi av misstag fått två hundvalpar?!

Buffy-co
0

Hihi..aldrig tänkt el. märkt just detta,låter lite gulligt - visst har de däremot slickats ibland - men min förra katt Danne slickade mig mest i ansiktet, i sängen - som för att "tvätta mig"(AJ-vad ont det gör efter en liten stund….jag fick avleda honom..)
Men aldrig att de just slickats vid klappning speciellt mycket..

Kanske de gör så här för att "slicka in sig"-markera sin saliv på er..att ni är "deras revir"..- men nu spånar jag bara rakt ur en trött hjärna..Katter är ju ej flockdjur - men revirdjur..

Nej jag vet inte-en tanke bara…Fundersam

Säkert någon annan som är bättre på kattens beteende kan svara..

MyTwiggs
0

Vi hade en Abessinier som slickades nästan maniskt så fort man rörde henne, och det var ganska problematiskt. Det var inte så frestande att kela med henne. Vi försökte ta reda på vad det berodde på, och efter mycket luskande och många telefonsamtal till diverse beteendekunniga konstaterade vi att det helt enkelt var en märklig störning som kunde ha många orsaker. Vi tog hem henne då vi hade katthemsverksamhet och hennes bakgrund var ganska okänd. Så kan det vara… Nu bor hon hos ett äldra par på landet som inne/utekatt och har lugnat sig lite.

Nu tror jag inte att dina små sötnosar har någon störning. De är förmodligen bara lite extra gossigossiga, men så kan det vara i alla fall. Ville bara lägga in en liten katter-som-slickas-historia.

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

ylvan
0

Min Nellie vill gärna slicka mig i håret, kan vakna vid 5 tiden av att hon är i full färd med att snygga till mig inför dagen…Jag är inte lika förtjust däremot, inte kl 5 i alla fall.

HemlisOtacksamt va!?

minimi
0

Än då länge har frisyre fått vara i fred men mina katter är också värst på nätterna. Väcker oss ofta och vill helst slicka i ansiktet, gärna på ögonlocken och det gör ont! Visst är det trevligt att de vill gosa, men lite färre pussar hade inte varit fel.. ;)

Avots
0

Min Tindra gillar att slickas i ansiktet, vid tinningen och gärna på nästippen och väldigt gärna då vi skall sova. Trevligt men efter ett tag så gör det ju ont!

En av hennes ungar i denna kull är likadan…

Har också hört om andra slickepottar till cornishar..

PiaW
0

Didi kör manikyr på mig på morgonen. Tvättar fingrar och naglarna noga noga Kyss

Clee
0

Tamsin slickar när hon gosar - och hon gosar jämt. Jag försöker vänja av henne med det genom att lyfta bort och ignorera henne när hon slickat så jag hoppas att hon förstår att det blir mer gos om hon slutar slicka.

Leffe
0

Min Sessan gör inget annat än slickar mig när vi kelas

pallemaxwell
0

Ja min Ella tvättar mig intensivt och biter mig i nästippen och handleden när hon är kelen. Lyfter jag bort henne ger hon ifrån sig ett bestämt "Meeeow" och hoppar tillbaka igen och gör om allt. Hon är en väldigt intensiv och bestämd katt…

Tette81
0

Tihi, underbart med pussiga katterKyss Vi har 3 rexar som är precis som små hundvalpar, och vill "pussas" hela tiden! I övrigt är dom mer hundlika än alla dom huskatter vi haft förr…. helgosiga!!!

trixi3851
0

Ida står på bröstet och ska klappas samtidigt som hon ska slicka på näsan!

Aje-T
0

Mauritz slickade mitt hår i början men jag lärde honom av med det, är rädd att mina lååånga hårstrån ska fastna i hans mage eller nå't.

Karin väcker mig varje morgon med ett slick på munnen och bett i näsan. Precis som #9 Ella, konstigt Förvånad