OT-Akut omplacering, Hund
Hej!
Jag vet att detta inte hör hemma på denna sajten egentligen, men det är akut, så jag hoppas att det är OK…
(Om ni undrar varför jag skriver detta, så är jag djurskyddsombud i Skåne och hjälper bl.a. till med omplaceringar)
En tik, labbe/collie på 9 månader. Behöver nytt hem, helst idag…
Mamman i familjen jobbar borta i veckorna och kommer bara hem på helgerna. Hon har nu utvecklat en stark allergi mot hunden, så hunden skulle behöva bort idag innan hon kommer hem!
Vet ni ngn i Skåne eller inte så långt ifrån som söker hund?
Kontakta mig snarast på 0708-604380 om ngn kan ta hand om henne!!
Om inte annat, så tillfälligt tills vi hittat ett permanent hem till henne!
Lilla vovven, vi är många här, så kanske någon kan hjälpa till åtminstone tillfälligt.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
**Du har meddelande från mej. Bor ju oxå i samma stad som dej och kanske kan hjälpa till?
**
Vi hade ställt upp som jourhem om vi inte bott så långt borta!
Lycka till!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Hoppsan! HAde jag inte lagt in ngn bild här!! Tack för hjälpen, Leffe!
Hur går det?
Mkt märkligt, alltihop…
Uppfödaren mailade mig panikartat förra fredagen och sa att hunden måste bort innan kvällen, så jag satte in annonser överallt och la ut trådar här på djursajterna.
Kunde äntligen pusta ut då jag fått tag i ett jourhem.
Senare samma dag får jag veta att mamman som drabbats av allergi inte skulle komma hem den helgen, utan stanna på arbetsorten.
Skönt, tänkte jag. Då hinner man hitta ett permanent hem till honom från början, så slipper han hoppa först till ett jourhem o sen till ett permanent.
I torsdags ringde uppfödaren o undrade om jag fått ngn kontakt med ägarna. De hade slutat att svara när han ringde, svarade inte på sms eller mail han lämnade.
Han trodde då även att det kanske inte var ngn allergi, utan kanske att de hade tröttnat eller inte hade tid med hunden o skämdes för det, så att de därför inte vågade svara…
Jag skickade också sms till ägaren och han svarade att jag gärna kunde höra av mig i veckan.
Så i torsdags, eller möjligtvis fredags ringde jag dem. Inget svar, så jag pratade in på telefonsvararen.
Har ring flera ggr sen dess, men inte hört nåt…
Så jag vet faktiskt inte alls hur det ligger till i dagsläget!
Man kan ju verkligen undra hur akut det egentligen e, eller om d verkligen e allergi…
Sak samma… Om de hör av sig igen så kommer jag såklart att försöka hjälpa till, hellre d så hunden kommer till ngn som älskar den!
Jaja,,, en liten uppdatering, om än intetsägande…
Men gud vilka människor det finns. Låter mera som att de har svårt att bestämma om de ska ha hunden kvar eller ej. ;/
Nu har jag fått tag i dem iaf!
Har även hittat ett hem till Shojgu, så jag ska hämta honom i Malmö ikväll och lämna honom i Trelleborg!
Skööönt att det löste sig till sist!! =0)
Jätte skönt! =)
Ja, jätteskönt att veta att han får det bra.
Förresten!
Om ngn kan tänka sig att vara jourhem till ett djur i framtiden, eller hjälpa till på annat vis, så kan ni väl höra av er till mig?
Jag hjälper till med omplaceringar i hela landet, så det är inget problem om man inte bor i Skåne.
Annat man kan hjälpa till med är t.ex. transport av djuren som omplaceras etc.
Säg till mig så får ni veta mer!
Är det ett livslångt hem du har hittat åt honom? Är ju jätte bra isåfall! =)
Har skickat ett inlägg åt dig och hoppas att du kan hjälpa mig på något sätt =)
ja, det verkar som om det kommer att bli hans hem framöver.
Men man kan ju aldrig veta… Jag tror att det blir jättebra!
=0)
har svarat på ditt PM!
Hoppas på det! =)
ok =)