Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 582 ggr
mammatass
0

ärver blandisar cornishegenskaper??

Hej alla cornishälskare!

jag har just fått hem min lilla gulliga 12 veckors kattunge!  mamman är en renrasig cornish  pappan okänd! min fråga vet nån om blandisar ärver cornishegenskapena typ tillgivna ,intelligenta, gillar att gå i sele,hoppar högt osv..nån som har nån erfarenhet!!

[Wiveka]
0

Med blandras, oavsett katt eller hund, vet du aldrig vad du får. Vilka gener som kommer från mamman eller pappan kan man aldrig veta.
Lycka till med din nya kattunge!!!

MyTwiggs
0

Håller med Wiveka. Köper man en blandras så vet man inte vad man får. Därmed inte sagt att man vet vad man får när man köper en renrasig katt. Jag skulle tro att kattens sätt att vara i detta fall beror mer på hur den haft det hos uppfödaren.

Lycka till!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

chikan
0

Jag håller med övriga talare, och tillägger också det lilla jag VET om cornishblandisar - nämligen att de INTE får lockig päls. Flört

Rexjen
0

Gå i sele kan man lära alla katter, det handlar bara om att vänja dem. Vi hade en huskatt som vi gick ut och bajsade på kvällarna. Han var världigt duktig på att gå i band, han gick precis som en hund, stannade knappt för att nosa på något. Han kunde också åka i min handväska då jag cyklade. Det beror helt enkelt på hur mycket man pysslar med katten. Hursomhelst lycka till med din nya kisse.

mammatass
0

tack för inlägg och lyckönskningar! alllt går jättebra-han lärde sig gå i sele direkt första dan…han är lekfull harmonisk ochett litet matvrak som slukar allt som severas! sover snällt i min säng om nätterna ända till kl.7Glad

det där med pälsen visste jag redan min har bara ganska stora öron lång smal svans och ganska långa ben…får se hur det blir när han blir fullvuxen!

chikan
0

Vi hoppas så klart få se bilder på din nya lilla familjemedlem! lockig päls eller inte.

/en av alla bildtokiga kattkärringar på forumet Räcka ut tunganFlört

AnneAlva
0

Grattis till lillkissen! Som övriga redan har sagt så beror lynnet mycket på de han haft kontakt med hittills och de han kommer ha fortsatt kontakt med. Fortsätt pyssla mycket med honom, lek och gosa och vänj honom vid kloklipp och sånt så tror jag du kommer att få en helmysig liten blandis!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

mammatass
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild första dan ute i selen!

AbigailGabble
0

Herregud, en sån bedårande liten misse! Skrattande

chikan
0

Vilken sötnosa! Kyss Förstår att du föll för henne.

MonicaLagerquist
0

Söt liten kisse.Vad heter mammakatt?

Stolt ägare till tre La permer

kissan78
0

Åh sicken söt liten kisse!!

S*Kattmillas Sphynx  
www.kattmillas.se

emiya
0

Vad fin hon är!