Rödtott på 1,5 år omplaceras!
Har idag fått tråkiga nyheter från Balthazars familj, husse i familjen har fått otrolig allergi och har återkommande anfall av astma etc. Matte är helt bedrövad, emn tyvärr finns ingen annan utväg än att omplacera hennes bäbis snarast.
Balthazar är en vacker, ståtlig herre på 1,5 år som älskar livet och sina medmänniskor. Han är väldigt tolerant och snäll mot andra katter och älskar människor. Han älskar att gosa under täcker och spana genom fönstret på fåglar och bilar utanför. Att leka är superkul och då gärna leka apportering med sin matte och favoritmusen :)
Balthazar är nyligen kastrerad och har gått i pension från avel. Jag kommer omhandha hans omplacering och ser gärna att han hamnar hos någon med en eller flera kattkompisar eller hos nån som är hemma mycket.
Om någon vill veta nåt emr, eller är nyfiken på Balthazar är ni välkomna att skriva i tråden, maila/pm:a eller ringa ;)

Ska kanske tilläggas att Balthazar är vaccinerad, kastrerad, chipmärkt och försäkrad. Han här registrerad i SVERAK och flyttar med ett litet klösträd, filt, leksaker etc.

Vad tråkigt! Lycka till med att hitta rätt hem till Balthazar.
O denne snälle och gosige kille. Jag önskar så att jag hade plats för honom.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#4 Det önskar jag med, men jag kan inte ha hemmet fullt endast av kastrater :(

Vad tråkigt med hussen, jag håller tummarna för att han ska få ett nytt jättebra hem!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Så tråkigt för er.. nu har ni väl haft mer än nog av jobbigheter.
Hoppas så innerligt på en snabb och bra lösning.

O han är ju så vacker!!…synd att han inte kunde bo kvar hos sin familj.

Lilla B har haft det så oturligt med att hitta hem. Fast har är så underbart fin och gullig!
Kan ingen av de hem där han varit som fetrtil funka bra nu när han "har lugnat ner sej"? Fast det har du säkert redan tänkt på. Har ju inte plats, men håller tummarna.
Annika

Lycka till…!!
Hoppas verkligen det löser sig..så att han får ett hem för resten av hans liv…stackars matte och husse- inte lätt.

Tack alla! Ni får jättegärna fråga runt hos familj och vänner om någon är intresserad, Balthazar är verkligen en superspeciell katt och har såååå mycket kärlek att ge!
#9 Balthazar har bara haft 2 fodervärdar varav en funkade det inte hos pga att han började strila frenetiskt och hos den andra fick ett barn i familjen (en bebis på ett par månader) allergi mot katten. Har kollat med båda hemmen med det är itne aktuellt.
Har någon några tips på vart jag kan annonsera? Helst inte Blocket.se, då jag inte är så förtjust i vilka människor som svarar där ibland…. Balthazar måste flytta ganska omgående då det är svårt för husse med allergin.
Hur har det gått? Vart finns han? =)

Förlåt, hade helt glömt denna tråd! Tack alla ni underbara! Har under flera månader fått mail från folk som undrar hur det har gått med Baltis och från folk som har erbjudit hem, jag är onekligen tacksam för all välvilja och hjälp!
Jag och Balthazars familj har löst situationen. Matte i familjen har fått sin vilja igenom och husse får helt enkelt gå på stark medicin varje dag, för Balthazar stannar. Det gick så långt att matte nästan hotade att flytta med Baltis :D Familjen har också byggt en stor rastgård av sin altan, ser till att tvätta alla sängkläder och kuddar, mattor etc. varannan dag samt badar Balthazar minst varannan vecka.
Så
tack för all hjälp, men denna

Förlåt, hade helt glömt denna tråd! Tack alla ni underbara! Har under flera månader fått mail från folk som undrar hur det har gått med Baltis och från folk som har erbjudit hem, jag är onekligen tacksam för all välvilja och hjälp!
Jag och Balthazars familj har löst situationen. Matte i familjen har fått sin vilja igenom och husse får helt enkelt gå på stark medicin varje dag, för Balthazar stannar. Det gick så långt att matte nästan hotade att flytta med Baltis :D Familjen har också byggt en stor rastgård av sin altan, ser till att tvätta alla sängkläder och kuddar, mattor etc. varannan dag samt badar Balthazar minst varannan vecka.
Så tack för all hjälp, men denna tråd kan låsas!
vad bra =) det är så det ska vara. kvinnor styr männen ^^
Härligt att höra!