Vilken färg

Brunsköldpaddstonkanes? Om hon har mörknat kraftigt sedan födseln så är hon någon typ av maskfärg. Sköldpadda är hon absolut med tanke på fläcken som är på örat. Vitfläck är hon också och supersöt!
Håller med AnnaS.Full pott, vilken liten tjej!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Hur ser ni tonkanes..??

För att hon redan nu är så mörk, hon hade varit ljusare om hon varit siammaskad och burmamaskad går inte eftersom pappa är siammaskad(?)
Men på mammas sida har hon mycket siamesmaskad, so kanske hon är f 09 33 ändå? f och n kan vara MYCKET mörka, och cornishar har dåligt kontrast i alla fall. Om du vill, du kan DNA-testa henne :D

Alla typer av maskning har registrerats som 33 i många år, så det är många katter som är felregistrerade. Det är först på senare år man har insett att det finns fler maskfärger. Det enda som ger ett säkert svar är ett DNA-test :-)
Tack för era svar. Pappan är dna-testad. så han är rätt reggad. Kan hon verkligen vara choklad när hon är så blå Min son sa att hon ser ut som blåbärsglass

Choklad tror jag inte att hon är, utan mer på brunsköldpaddstonkanes och vit.
Finns det någon som har bilder på brunsköldpaddstonkanes maskad och vit. heller blåsklöldpaddmaskad med vitt

Håller med övriga om att hon är sköldpaddsmaskad med vitt. Om hon är siam eller tonk tror jag kan vara svårt att se med blotta ögat, utan jag tror skarpt på DNA-test.
I vår första kull fick vi dessa två killar, vad tror ni om färgen? Rent spontant tänker man att en är tonk och den andra är siam eller hur? Men det är genetiskt omöjligt eftersom föräldrarna är maskbärare och kan således bara ge samma maskning tillsammans.
#12: Röd och creme maskad är altid mycket mycket ljusare än brun/blå. Och brun siam kan födda "inte vit", men mycket mörk (som Fabio efter Linssi & Darwin, http://www.lenanen.com/photo199788.html). Min Darla var vit vid 5-6 veckors ålder och hon är creme siammaskad.
Gråis har blå öron? Tänker att han är siam. Har du DNA-testat honom?
Jag känner mig så dum och udda, för jag har aldrigt testat färg och tänker inte göra det heller. För mig är det inte viktigt, visst har jag knäppa åsikter ibland..?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Tack för bilderna. Jag tycker att det ser mer ut som blått när jag ser bilderna på Gina. Men jag kan ju ha fel. ska spännande och se hur Claudia blir

#13 Det jag menar är att det redan syns skillnad när de är nyfödda. Vissa säger att man kan se om de är siam- eller tonkmaskade redan då.
Gråis har blå ögon bild men inga tydliga points se bild ovan, han ser tonkanes ut, men han har blå ögon. Hans rödmaskade bror har tydliga points och samma ögonfärg. Det jag menar är att man inte kan se med blotta ögat vilken typ av maskning de har. Vi ska DNA-testa honom, man vill ju veta vilka anlag han bär på.
Jag tycker det är intressant.
#17 och #18 är Doris och Gina DNA-testade så ni säkert vet att det är tonk- resp. siammaskade?
#21 Fina Ego! Ja, här syns tydligt att man inte kan använda ögonfärgen för att veta vilket typ av maskanlag katten har.
Skulle det vara rätt så skulle hon ju vara gulögd
#22 Nej, Doris är inte testad. Men vi har fått hjälp med färgbestämningen av MonicaL som har Doris pappa Max. Hon har stenkoll, så det stämmer säkert 

#23 Även om man har stenkoll på färger så är DNA-test det enda som kan avgöra masktypen på en maskfärgad katt. Alla kriterier för de olika maskfärgerna som gäller på andra raser gäller inte alls för rexraserna. Så om man vill veta vad sin maskfärgade katt har för färg så måste man DNA-testa
#24 Ja, visst har du rätt! Jag håller helt med dig, men jag har inte sett att det finns anledning att DNA-testa Doris då hon av olika anledningar iallafall inte kunde gå vidare till utställning eller avel. Hon är min sötaste lilla hemmakatt, och så kommer det att bli 
#22: Fabio föddes som "beige", och först trodde jag att han är creme (men mycket konstig creme i alla fall), men efter bara några dagar började han tar mera färg på "points", så är han n 33. Hans pappa är n 09 33 och mammas syster är f 33, och Fabios syster är mycket bra f 33 - so Fabio kan inte vara tonkinese.
Min kompis har cornish flicka som ser ut absolut som tonkinese (gröna ögön, dåligt kontrast), men hon är siam! Jag vet det med anledning av stamtavla, men hon är också DNA-testad nu (som 33).
Så färgerna är inte lätta!

#23 och #26 Håller helt med er! Det ska verkligen bli spännande att se om jag reggat Gråis rätt, han är reggad 33, men jag är osäker på om det stämmer…