Månadens Cornish juni
Tema: "Renligaste Cornish" (rexar som tvättar sig)
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - juni 2008 tema "Renligaste Cornish"
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 maj. Bilden ska vara i bilaga. Alltså "frimärket" till höger i inlägget. Bilder direkt i inlägget tas bort.
Skriv i tråden kattens "tilltalsnamn", riktiga namn, färg kön och ålder samt en liten kommentar om varför just den katten ska bli månadens Cornish
Obs! Endast en bild per katt!
Ägaren till vinnarbilden får en större Avatar om denne inte redan har en sådan
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
SillyZones - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
AnnaKarin - Sajtvärd på Burmilla iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
ÅsaF - Sajtvärd på Iller iFokus

Här är ett bidrag på Selma (S*Godreign's Zenobia of Palmyra). Hon är svartsköldpadd och en riktig dam (fast bilden kanske antyder annorlunda
). På bilden är hon 11 veckor, men blir 6 månader den 2:a maj.
Hon påminner mig om en liten fransk adelsdam från 1600-talet som ligger på sin divan för den dagliga tvagningen och jag tycker att hon ska vinna för att hon är en sådan mysig sötnos. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Bidrar med en bild på Thera (S*Mile High's Janella) som tvättar Isis (S*Djäknens Great Gift of Godess). Thera är svartsköldpadd och vit och ca 3,5 år och Isis är vit oddeye snart 4 år. Vanligen är de inte de såtaste vänner så denna gest av tillgivenhet tillhör inte vanligheterna och värmer mattes hjärta.
Motivering: En tvätt förlänger livet!

Haha…ursöt "dam"..
hon ser lagom "nonchig" ut tycker jag
Hihi..helt underbar bild på Cigge….!
"men matte - måste du fota nu???…"
(Känner igen den "menande" blicken….)
Härliga bilder! Ska försöka hinna fota när Herrn tvättar sig men han slutar gärna när kameran kommer fram, vad det kan bero på?
Aggeelin / medarbetare på Livskvalitet

#8 Haha! Men hjälp. Att hon inte trillar ner!
#8 Haha ojoj vad dom kan hitta på för ställningar
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

#8 Himmel, vilken bild! Den där katten måste ju vara som en ormmänniska, vad kan annars förklara den där kroppskontrollen?! 
#11 En till balansakt, jag blir riktigt imponerad! 

#11 Hahah! Den "posen" känner vi igen! Alice gör exakt likadant!

Jag hittade denna gamla bild var Elica förberedersig inför kvällen på sverigebåten (eller är det finlandsbåten för er? ;-) efter tågresan på väg till sitt nya hemland……….
LillOyhas Elica heter hon, och är på bilden en liten tös på knappa 3 månader, idag knappt 1,5 år - och en aning kraftigare bygd. - men lika vig ändå - och ser till att både hon och andra katterna faktiskt är rena!

Här kommer en bild på GIC S*Fylgias Skirner. En bild från hans nya hem. Han måste bli fin inför fotograferingen. Synd bara att jag han knäppa innnan han var färdig.
Han är 3 år gammal och kallades här skutt, eller skrutt i bang bang. Svart och vit. Numera lycklig kastrat…
Då han inte finns hemma hos oss längre, skulle det vara mysigt att få mötas av honom varje gång jag kommer hit.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Detta är S*Velvetyhill Galadhriel, till vardags kallad Isa. Hon är chokladmaskad med vitfläck, och är idag 1,5 år. På bilden är Isa inte mer än 3 månader.
Isa låter hälsa:
Man måste faktiskt ta en paus från iFokus ibland för att hinna med sin hygien. Men det behöver inte betyda att man måste lämna datorn! 
#20: haha störtskön bild!

Oj vad rexarna är renliga!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Joo, dom är renliga - till den graden, att de tar hand om smutsiga små devonungar med.;-)… Den här bilden kan vara lite OT(?), men jag tycker att den passar hit, och kunde inte motstå frestelssen…… Den får representera Ascanio (den rödvita killen, två år, kastrerad), för paddan i mitten är fel ras, och andra paddan har sin egen bild med….. I början var lilldevonen (Cheapy) så motsträvig mot tvättande, att det var en lång kamp, före cornisharna fick henne till "tvätttunneln" - och då behövdes de båda. Och vad lillusen tyckte om saken - det ser man från hennes min. ;-)
Fuffens och Hugin tävlar tillsammans den här månaden. Varför de ska vinna är väl uppenbart? De sitter ju snällt i badkaret och tittar uppfodrande på sin Matte och undrar varför hon inte sätter på kranen någon gång! Renligare än så blir det inte.
Fuffens är en ettochetthalvtårig kastrathane med fin-namnet Struntens Olvier Oredal. Han är creme bicolor. Hugin är rödmönstrad, tvåochetthalvt år gammal och heter S*Fylgias Hugin i stamtavlan. Hugin är också en kastrerad hankatt men har fyra fina bäbisar efter sig.

Chikan, den bilden är toppen! LOL
#30 uuunderbar!!

#30 Så bäst! De är ju bara så underbara de där två! 
Hallå! Måste det handla om kroppslig renlighet eller? Undrar S*Brave new curl Evil doer (alias Allan). Allan är en riktig städhulda och han är mycket bra på att hålla rent från tappade matbitar på golven, vare sig det gäller små skinkbitar som kanske TÄNKER falla ner på golvet, eller salladsflisor, gurkor och granatäppelkärnor som sprätter iväg.
Allan är BÄSTIS med damsugaren, som inte sällan är den enda levande varelse som orkar leka med honom. Huslig renlighet är Allans grej, men tyvärr gömmer han de flesta (leksaks) råttorna under mattan!
Här ses Allan med son kollega "Dammis". Allan kommer alltid farande när vi öppnar städskåpet, redo att hjälpa till! Renligare katt än så får man väl leta efter… Jag menar, det är ju överkurs, då nästan alla katter håller sig själva rena!
Allan har en svårbestämd färg en blå-vit bicolor/harlekin och ev. smoke. Fin är han oavsett!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Några dagar kvar

Två dagar kvar
S*Qurra Moyaz Urd "Elvira" är ren som en nyponros. Hon är så noggrann när hon putsar sig att man får en känsla av att hon skulle hitta ett nytt ställe att putsa trots att hon var nybadad. Elvira brukar ligga som en vacker dekoration på våra nytvättade kläder då vi har tvättat, och det gör att hon ständigt har en svag doft av tvättmedel. Om Elvira hade varit en människa hade hon förmodligen varit den typen som går på spa. Elvira är verkligen en renlig liten dam!
Elvira är född 30 November 2007 och fyller således ett halvår om bara några dagar. Hon är crememaskad med vitfläck och hennes päls är som renaste siden, väckad med presission.
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
. Han är snart 2,5 år och är brunspotted med vit medaljong. Här gör han sig fin på utställning…