Nya tider...
….Nya rutiner.
Det här med nya rutiner kan vara rätt knepigt. Eller vad tycker ni? Jag pratar nu om ändrade relationer. Jag och min sambo har gått skilda vägar efter ett 6-årigt förhållande. Vi är inte osams så allt är bra. Men detta innebär ju lite nya rutiner för mig. Ett problem som uppstod var ju promenaderna med kissarna i sele om somrarna. Hur skulle jag bära mig åt nu? Tidigare, så delade vi upp oss, med varsin kisse. Men nu så är jag ju ensam med 2 kissar. Varav Tjorven är upptäckaren som inte vill sitta stilla en sekund och Dina är den avslappnade lugna tösen som hellre sitter stilla och spanar. Jag hade prövat att ta båda kissarna tidigare en gång och då så kom jag fram till, att jag skulle ha behövt klona mig själv i två. Tjorven drog och Dina satt stilla. Ni kan ju försöka att tänka er in i hur jag såg ut där, med armarna spretandes åt alla håll!
Behöver jag säga, att jag inte var ute särskilt länge med dem?
Nåväl. Nöden har ingen lag heter det visst! Jag tog helt enkelt och gnugga geniknölen mellan axlarna, och kom fram till följande. En STOR tygbur. Jag köpte en stor hundbur på närmare 95*70 cm. Innan jag tar ut kissarna så ställer jag upp buren på gräset. Selar kissarna och tar ut dem. Det går bra i början och ha dem båda, eftersom båda vill äta gräs. Sedan börjar cirkusen! Tjorven åt ett håll och Dina åt ett annat! Dina får gå in i buren, och sedan så tar jag en liten promenad med Tjorven i omgivningarna. Dina fullkomligt njuter över att vara utomhus, så hon bryr sig inte om att hon är instängd i en bur. Efter ett tag så byter jag promenadkisse….under Tjorvens högljudda protester! Promenad och promenad förresten. Det blir oftast fram till närmsta höga gräs. Sedan blir det paus och slappa! Blir jag less på att gå runt med dem, så brukar båda två få vara i buren ett tag. Givetvis är en del av buren i skugga. Tja, så här har jag löst det lilla problemet. Är det någon annan som har ngn. historia om kissar och nya relationer, så kan ni väl dela med er?
Sköt om er alla!
smart ju! det löste du galant!!
Vad gulligt du skriver! Men det gick ju bra till slut, eller hur! 
Ja man anpassar sig till sitt nya liv lättare än man tror.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Jag har varit med om samma sak. Exet tog en katt och jag två och både jag och katter har anpassat oss bra.

Va fiffigt med tygburen!

Det finns ju en sprial att köpa som man sätter ner i gräsmattan till hundar (skruva ner den ordentligt för missarna är rätt starka när de vill). Skruva ner sprialen och sätt fast den lugna kissen där och knata omkring med den andra. Eller sätt båda där och sitt brevid med kaffekoppen! De får helt enkelt nöja sig med att vara ute på ca 5-10m radie.:-)
Sant, men problemet är att åtmonstone Dina, skulle trassla sig ur sele och allt, om jag inte hinner stoppa henne…trots attt jag använder "åttan". Hon är smart den kissen. Hon har lyckats en gång tidigare med det…trots att selen var ordentligt fastsatt. Men det har fungerat bra hittills nu. Var ju drygt ett år sedan detta inlägg skrevs. :) Har fixat två 3 meterskoppel åt dem, till årets säsong!