Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 1163 ggr
JamesRex
0

hår i avföringen

lille James mår alldeles utmärkt och är en glad liten kattunge som är nyfiken på livet!

vi har bara ett litet problem…ibland när han ska gå på lådan så hamnar allt i lådan utom en liten korv som har ett hårstrå hängande i sej  så han får liksom inte "av" det och det hamnar på golvet….stackarn…(mina hårstrån)

har ni något tips på hur man kan göra för att förhindra detta…

vi städar hemma en gång i veckan så det sköts ju iallafall=)

Eine
0

hår finns överallt, det går inte att undvika att katten får i sig ett strå ibland.Det är bara att torka..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

chikan
0

Det händer här hemma titt som tätt också att det är korvar som sitter ihop med hårstrån emellan. Men tack och lov har de hittills inte hamnat utanför lådan i alla fall!

LinusCRX
0

Hände senast igår. Ut från badrum får Linus som en raket och hasade sig fram i turbofart…. innan jag fattade att han hade en liten korv hängandes i baken. Vi lyckades lösa problemet för honom, men det såg ju för rolig ut när han kom kanandes ut från badrummet Skrattande

smurfan-13
0

Städa oftare ;)

Att ha håret hårt uppsatt tycks ha bra effekt på mängden hår i djurens avföring med ;)

pallemaxwell
0

Här hemma kallas det bajs-tricket.

En katt kommer farandes, från toahållet. Hasar sedan en bit på rumpan, FAR IVÄG IGEN, och hasar lite på mattan osv. När det händer (inte så ofta) så fångar vi katten och om det hänger en korv i ett hårstrået klipper vi av hårstrået. Vi drar inte i det.

[Johanna84]
0

Åh vad skönt att bara behöva städa en dag i veckan. Hemma hos mig blir det dammsugning och golvtorkning varannan eller varje dag, fast jag hatar att städa men jag har även en rätt så stor hund som drar in sand och sånt. Har aldrig varit med om just det bajsproblemet faktiskt… :) Du får väl kanske städa lite oftare då så borde det ju bli mindre hår… ;)

Mvh/Johanna

A-M.H
0

…ha ha ha..måste skratta..detta har dags datum bara hänt en gång här hemma…..och Cigge av alla…. våran absolut "renligaste" katt….ja ni vet han är aldrig smutsig i öronen eller nån annanstans luktar alltid gott….ja allltid….skulle aldrig ens drömma om att kissa utanför lådan ( hans korta strilperiod.. men hemska… under fertilitet undantagen)..han råkade ut för detta…..stackaren…ni skulle bara sett hur förnärmad han var när jag var tvungen att "torka" honom i baken…Ledsen

..ett under egentligen att det inte händer oftare…jag har ett långt…ja väldigt långt hår…(hussens är desto kortare)…och varje dag släpper man ju lite hår och helt hårlöst är det ju inte hemma om man så dammsuger varje dag…

JamesRex
0

haha, ja det är sant…jag har tom klippt mej för att underlätta liteGlad

Jag har hört att annanasjuice ska vara bra för att bryta ner hår..vad tro ni?  

/lilljames som åker kana på rumpan (men visst ser det lite gulligt ut ändå)