Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 424 ggr
PetrasLova
2008-05-21 15:27
0

Kattfight?

Hur leker era katter? Det kan gå rätt vilt till här emellanåt…Lova liksom kramar Wiggo framifrån och tar tag om halsen på honom och han kämpar och så byter de hals osv…jag har aldrig haft två katter samtidigt så jag behöver era förtroliga råd Generad

rexmamma
2008-05-21 15:33
0

Det kan se väldigt rått ut när katterna leker. Är det på allvar så märks det! Vrål (inte bara små stidstjut) och attacker där rivsår och bett är följden. Tro mig, du märker skillnaden. Vi har haft båda varianterna här hemma. Säkert är det bara brottning på lek och för att mäta krafterna du har mellan dina kissar.

PetrasLova
2008-05-21 15:35
0

Tack snälla Rexmamma Kyss

Elica
2008-05-21 15:42
0

Joo, jag är ännu också många gånger mycket orolig när jag tittar hur katterna flyger omkring och brottas - speciellt när jag har en relativt ny, ung hane hemma……..En natt hörde jag så mycket bråk, att jag stängde andra katter ut från sovrummet - för att "skydda lillusen". Tor ni att det blev uppskattad? : P…. Han började själv pipa framför dörren - och när jag öppnade den, rakt på de "stora". Svansen i vädret och med en glädje/hotnings piip. Ingen har haft en skroma…

MyTwiggs
2008-05-21 16:00
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Våra katter leker helvilt och man kan knappt fatta att de verkligen tycker att det är kul. De är hårdhänta ibland, men så är katter!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Aje-T
2008-05-21 16:11
0

Våra jagar varandra och ligger i bakhåll. Men, ibland blir Mauritz för våldsam och då skriker och morrar Karin. Dock har hon inte fått några skråmor, bara päls som yr och vi som skäller på Mauritz att ta det lite lugnt…..

AnneAlva
2008-05-21 17:28
0

Som rexmamma säger så hör du skillnaden om det är ett riktigt bråk. Att kramas, brottas, bitas och sparkas hör till de vanliga lekstunderna hur märkligt det än kan te sig i våra ögon. Glad Om någon tar i för hårt så att den andra skriker kan man ju gå emellan, annars brukar det vara bra att låta dem hållas.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
2008-05-21 18:19
0

Jag håller med om att man märker skillnaden. Men jag var också lite orolig i början, innan jag lärt mig tyda tecknen. Hemma hos oss yr det tussar varenda dag nästan! Men det är aldrig något allvarligt bråk. Ofta låter det ganska så mycket också. Små halvkvävda ljud och pip när någon tagit i lite för mycket. Men när jag ibland går emellan för att jag tycker att det ser lite väl hårdhänt ut tittar båda katterna mycket förnärmat på mig "det här sköter vi själva Matte, det är på lek!".

Spotless
2008-05-22 13:18
0

Jag håller också med Rexmamma! Att dina katter håller på att lära känna varandra gör också att de nog är aningen mer hårdhänta mot varandra än vad de kommer att vara framöver. Nu handlar mycket om att prova vad den andra tål och att mäta krafter, både vilja och styrka.