Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 475 ggr
Avots
2008-05-20 22:02
0

Panerad cornish!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här hemma är det lungt nu då min c-kull börjat flytta. Nu är bara de två killarna kvar hemma. De är båda betydligt lugnare än någon av tjejerna var, även tillsammans!

Fast Cymbal är definitvt den vildare av de två. I dag har han dykt i mitt badkar. Han föll i då jag badade, och skönk först ner under vattnet, till och med öronen kom under, sen började han simma, innan jag lyckades fånga upp honom.

Jag låg ju kvar i badkaret och försökte torkade av honom lite, innan jag släppte ner honom på golvet, han var inte så glad! han fnös och nös!

Men gissa vart han gick!Fot i munnnen

Till kattlådanFörvånad

Kattsand är väldigt klibbigt, helst om man som jag använder den väldigt klumpbildande everclean!! Då jag äntligen lyckats kravla mig själv ut badkaret hade jag en boktavligt talat sur och som min syster sa panerad liten kattunge att ta han om

Han blev alltså tvungen att få ett bad till!, denna gång med huvudet ovanför vattenytanGlad men nu är han vit och fin igen!

Tyvärr tänkte jag inte på att fota min lilla panerade cornish, men på bilden ser ni hur trött han blev och fluffig!

Eine
2008-05-20 22:08
0

näe guuuud..putten

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cetla74
2008-05-20 22:08
0

Visst är det konstigt att de precis efter bad ska ner i lådan!! :-D

emiya
2008-05-20 22:24
0

Nämen, sötnosen!

omak
2008-05-20 22:31
0

En panerad liten klantkatt! Gulle!

Buffy-co
2008-05-21 00:32
0

Hihi…kan inte annat än le…ser det framför mig!!
Men-förstår att du inte log så mycket just då-men väl efteråt??Skrattande
Nej…våt klumpsand är vidrigt..den smetar och kladdar och blir som cement på fuktigt badrumsgolv..
Just nu har vi kattlådan i ett "!skräprum" istället-såå skönt att slippa kattsands-fläckar att skrubba från klinkers…

Kul berättelse!

Han är heeelt bedårande på fotot..vilken rosa gosnos!!Kyss

chikan
2008-05-21 00:59
0

Men gose gose gosekillen! Uuuunderbar bild, och rolig liten berättelse.

MyTwiggs
2008-05-21 08:56
0

Vilken liten busunge! Han som är så stillsam och försynt, och ändå är olyckan framme! så kan det gå!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Avots
2008-05-21 11:51
0

#7 Det stillsamma och försynta har minskat betydligt hos Cymbal! nu då tjejerna har flyttat så märks det mer och mer vilken liten buse han är. Det är nog min Cello som är den riktiga soffpotatisen och det syns också på hans "hängmage" som redan börjat synas.

LinusCRX
2008-05-21 15:45
0

Hihihihihi… panerad cornish… inte kul när det händer och ett elände att ta hand om, men väldigt skojigt att läsa Skrattande

Den yngsta är väl den som badar mest när husse ska bada, men som tur är har han inte kommit på att man ska rulla sig i kattlådan än.

Aje-T
2008-05-21 16:05
0

Hahahaha, vilken liten busunge. Tänk vad mycket roligt man för vara med om med en cornish i huset! Skrattande

AnneAlva
2008-05-21 17:25
0

Haha, jag kan riktigt se honom framför mig, som en liten rödspätta fast mindre platt. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Fritz
2008-05-21 18:02
0

Man har aldrig tråkigt med en Cornish!