Två kompisar söker nytt hem
Samson snart 1,5 år vit och blåögd och Ramses 3 år creme och vit söker ett kärleksfullt nytt hem tillsammans. De är båda kastrerade.
Tyvärr är Samson lite för lekfull för familjens nyfödda bebis, han tycker det är jätteroligt att jaga små viftande händer och fötter, därför måste de nu få ett nytt hem.
Katterna är de aldra bästa vänner och söker därför ett hem där de garanteras att få vara tillsammans. De är två trevliga busiga och lekfulla cornishar. De är innekatter men är vana att vara ute i sele.
De fungerar inte ihop med hundar, däremot går det nog bra med någon annan katt. De är väldigt barnkära, men barnet skall nog vara minst 4-5 år gammalt, eftersom killarna har mycket lek i sig.
Ring gärna matte så berättar hon mer. Hon söker det aldra bästa hemmet åt sina kelgrisar…
Telefonnummer till matte är 013-120116 eller 0733-663248
Själv är jag uppfödare till Samson, som på stamtavlan heter S*Avots Yan Qing.
Så lite bilder på sötnosarna

puff
Bilder på Samson, då han var liten finns i massor på min hemsida, han är från b-kullen.

Är det de som är inlämnade till slaka djurhem (www.linkopingsdjurskydd.se)? Finns inga bilder på deras hemsida och knappt nån info, men jag kom att tänka på dessa när jag såg det på slakas hemsida.

Är det inte ganska ofta man ser omplaceringar av cornish rex? Trist, tycker jag.
#5 Jo, det är ofta, men CRX är en stor ras. Mer sällan man ser perser till exempel… kan det vara för att de är lättsammare? Jag tror att många omplacerar sina rexar för att rexar är för krävande för personer som inte är tillräckligt engagerade (?). En perser sitter ju bara och pryder sin plats… Kanske inte så kul, så jag skulle aldrig ha en perser igen, då jag inte tycker att man får något ut av en perser.
OBS! Jag älskade förstås att ha lilla greta i fönstret hemma och hon var så fin… bäst att ni får se henne så att ni inte tror att jag är rasfaschist! Hihi!
MONSTERVARNING!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Jag fick i går mail från familjem som behövde omplacera de två kompisarna. Allt ser ut att lösas till det bästa.
En ny familj, med långkatttvana och en liten kattdam hemma, har fattat tycke för killarna, de har nu bott i hop i några dagar och det ser ut att fungera bra för både katt och familjen.
Samsons och Ramses matte som verkligen är en stor djurvän är trots sin förtvivlan över att behöva omplacera sin två älsklingar ändå glad över att ha hittat ett så bra hem till dem.
Denna tråd därför stängas nu
Härligt!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com