..matvägrar...
..hör och häpna…två svarta killar hemma matvägrar…
…i lördagskväll..natt när vi kom hem..ville Cigge inte ha mat….ingenting….det är anmärkningsvärt ska ni veta…ingen mat på söndagmorgon heller….sen kräktes han….och var även på toa ..inte diarre´…igår åt han lite grann och jag har även gett honom lite vätskeersättning för att han ska få i sig "salter" och elektrolyter…han drack vatten igårkväll och i morse då han även ville ha mat..men inte Orijen, inte Nutro…näe..jag har en liten provpåse med babymat (RC) det mumsade han i sig…
..den andra svarta killen…Gunvald..han är minsann hungrig han…men plötsligen vägrar han äta Orijen..han vill ha Nutro..har fått en stor påse på prov och de har fått ibland som lite godis och ibland lite iblandat i vanliga maten…hur korkad får man vara…
Alf och Alma äter och mumsar som vanligt….men det blir liksom störningar i utfodringen…..som ni förstår..två som äter och två som krånglar…och Gunvald är en stor elegent pojke på 3,4 kg så han har liksom inte "råd" att gå ner i vikt..sen är jag ju lite orolig för Cigge förstås….
…ni kan se det matstrejkande "paret" på fotot
…råd och/eller tillrop mottages…
..

Men fy då, hoppas att det bara var något tillfälligt som fick honom att kräkas. Kanske grabbarna mår lite illa och inte vill äta?
Har varit med om att mina katter fått den mat de brukar äta . Köpt ny säck och de började spy som attan för att sedan vägrat äta mer. Gick till affären och frågade om det kunde bero på något fel på maten i säcken jag köpte. Fick rådet att ringa foderföretaget (i detta fall Royal Canin). Fick besked att det skulle komma en check på posten direkt till nytt foder. De var tacksamma att jag ringt för de kollar då om fler klagat på den sändningen så de kan åtgärda.
Nämen usch vad tråkigt. Hmmm… vad kan det vara? Hårbollar???? Hoppas det ordnar sig. Det är ju verkligen inte likt killarna att matstrejka vad jag har förstått. Om de känner sig risiga magen kanske Canikur kan hjälpa.
Är det en ny påse foder skulle man ju kunna misstänka något med det, men de andra två äter ju….hmmm…inte lätt… Hoppas någon annan har bättre svar än mitt virriga här… 

Vårkänslor? Min devonhona både spydde och matvägrade - och jag tog henne till veterinär…. Följande dag var hon löpsk - första gången i sitt liv…. *skäms*.;-)… Var pojkarna på en utställning på helgen? Det skulle kunna också påverka - för mycket olika dofter? Var du bårta själv?…. "Matteabstinens"? - var de svarta charmörer inte mycket beroende om matten sin?…. Om de faktiskt äter något (Baby RC), tror jag inte att det är något dessto värre? …… Hoppas att det går snart över……
Cigges halvbrorsa här har också matvägrat de senaste två dagarna. Han har fått i sig liiite Mjau oxkött, men vill inte ha.. Godis går bra, men han brukar alltid äta så duktigt annars. Han verkar pigg annars och vi har lekt på förmiddagen, sedan har han legat och sussat på min mage då jag läst en stund… Jag undrar… Han brukar vara så glupsk, lille Pitzie!
Jaja.. I kväll kommer BARFleverantören med ett lass, och då blir det färskt hjärta, och det kaaaan han ju inte motstå! (?)
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Hoppas grabbarna piggar på sig.
Stolt ägare till tre La permer

Hoppas VERKLIGEN de kryar på sig…killarna…inga råd tyvärr…
Kärlek från familjen Tiger
Det har ju cirkulerat så mycket magsjukor på sistone. Senast efter BIRKASutställning (tror jag det var) - var det ju många katter som blev dåliga i magen. Inte mina peppar peppar ta i trä…
Jag tror på magsjuka jag tyvärr..
Kramar i massor till de två sjuklignarna

Håller med övriga talare, något lite smågalet är det nog, men det är säkerligen övergående. Hoppas de slutar krångla snart!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Usch hoppas de får matlust snart och att det bara är tillfälligt. Berätta hur det går…. kram
*urk* Hoppas killarna piggnar på sig …… låter inte så himla kul oavsett vad det är ….. grabbarna är ju normalt full med bus juh!!
Kramar till er alla!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Hmmmmm ja det låter ju konstigt-bara två av fyra..de som var på utställning-men det var ju ett tag sedan nu, det borde väl kommit tidigare?Och..ingen magsjuka…hmmmm
Har dom kunnat dela på något "kul"-alltså fått i sig något som gör att det stoppat till i systemet- de hade inte bajsat än eller var det bara att de inte hade diarre?
Är de pigga och som vanligt annars alltså????
Låter konstigt…bara svarta ligan matvägrar….
Tänk om man kunde prata med djuren-vad lätt allt vore då!!
Kan inte komma på något vettigt-men om de är pigga som vanligt, borde det väl inte vara någon fara..De kanske har något ryck bara..
(Buffy gillar inte heller Orijen längre- men om jag häller vatten på så går det bättre-han dricker vattnet och sen äter torrisarna direkt efter alltså, inte ligga i blöt..
Jag försöker övergå helt till torrfodret eftersom det är smidigare-men han vill ju gärna ha sitt Mjau från tetra.)
Ja- inget vettigt att komma med- hoppas det löser sig snart!

…Gunvald äter allt han ser nu..igen…men Cigge han vill inte…åt lite i morse..RC babycat och Nutro…sen ger jag honom koncentrerad vätske ersättning via 1 ml spruta….så han får lite socker (energi) och salter..med apelsinsmak stackaren….men han sväljer…
..har känt igenom honom från nos till svanstipp..ömmar ingenstans, inga sår….ömmar inte i någon tand…nosen är kall och fuktig….ja jag vet inte….

Kan det inte vara så att han fått i sig "något" och mår illa? Gunvald fått i sig samma men Cigge lite mer -och tar lite längre tid på sig innan illamåendet släpper?
Vet däremot inte vad det skulle kunna vara…
jag vet att du har tip-top städat…men detta var den enda tanken som slog mig…att han mår illa??
Det är ju ändå positivt att han inte verkar ha ont någonstans, ingen feber osv.. jag tror han börjar äta snart igen!!
Han får ju proffshjälp också- bra att matte är sjuksköterka!!
Men svarta pojkarna då! Det låter inte bra. Skönt att höra förstås att det är bättre med Gunvald nu igen, så snabbt. Tyder väl på att det inte var något farligt! *hålla tummarna* Hoppas att Cigge också skärper till sig snart och förstår att han inte får oroa oss och sin mamma så där!

Hur mår Cigge idag?
Stolt ägare till tre La permer