Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 370 ggr
PetrasLova
0

Orijen kattungefråga

Hejsan ni alla vänliga själar!

Är det ngn som använder Orijen till både sina kastrater som kattungar?Hur fungerar det? Jag ser att de inte gör ngn skillnad på sitt kattungefoder utan deras foder är anpassad för båda…?Vuxen som "bäbis"

A-M.H
0

….du kan ge både kattungen och kastraten Orijen…samma mat ur samma påse…Flört

..jag hade samma undran när Gunvald kom….och frågade några uppfödare…..och fick detta svar….enkelt va' ?

..hade även en "matbar" för Gunvald och så att han fick fri tillgång till mat och så hade jag koll på att han åt ordentligt och att inte de glupska kastraterna störde honom ( om nu nåt skulle ha stört den killen…ha ha ha..) och/eller åt upp hans mat…

..kramiz till dig Petra och alla "barnen"

PetrasLova
0

Love Letter Hej tjejen!

Tack snälla för svar…gud vad bra och så praktiskt…Lova alias "Arga Tanten" börjar att coola ner sig lite nu…igårkväll sprang de omkring här med svansarna  rätt upp och jagade varandra och idag likaså…nu äter de bredvid varandra också…JAG ÄR SÅ STOLT OCH LYCKLIG 3 barns Mamma nu!

Kramelikram Familjen Soulmates

p.s när vi har bott in oss med varandra kommer vi till dig på skogsutflykt!

Spotless
0

Du har ju redan fått ett bra svar, jag kan bara instämma. Mina kattungar äter Orijen nu, liksom de vuxna. Men har du en kastrat som lägger på sig bör du göra som A-M.H säger och ordna med en matbar som bara lille Wapi kommer in i, Orijen är ett kraftigt foder.

Vad roligt att du ser framsteg! Jag vet precis hur du känner dig, stolt som en tupp och det med rätta!

PetrasLova
0

Åh tack för svar Angel!…har klurat på matbar…nu när jag varit hemma med dem hela dagarna så har jag utfodrat W var 3-4:e timme och Lova likaså fast Lova får mkt mindre mat förstås…jag befarar att min Lova som går under täcknamnet Hungran kommer att slakta kartonghålet? Hursom så behöver en bra lösning komma till så Lova inte muterar CRX rasen till elefant Hemlis och W blir en size 0 Gråter

Spotless
0

#4 Hungran! Skrattande Jag har några sådana jag också. Och en av mina utflyttade, Frode, gjorde en rolig grej när nya lilla Ivan (också från mig) flyttade in. Camilla och Kim hade gjort en egen liten matsal till Ivan. I många kök finns ett "hål" (för en tänkt diskmaskin), där satte Kim upp en kartongskiva med ett litet hål i lagom stort för Ivan men för litet för Frode. Ganska snart hördes underliga ljud från köket och när de gick för att kolla hittade de Frode med denna kartongskiva runt halsen. Skrattande Efter lite förstärkningar och omkonstruktion så löste de problemet med mattjuven.

Buffy-co
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till tjej som fick Orijen från det hon kom till mig..(och mjau-tetra)

Denna -bifogad bild- matbar gjorde jag när jag hade Mischa hos mig- Buffy lyckades inte bryta sig in i den-trots att han är proffs på att forcera de flesta skåp osv..
Och-hålet  går inte att gnaga upp..
(Den står uppe på bänken pga att jag har hund..just denna plats var lite tillfällig..Hon hoppade upp via trapp-pallen de första veckorna..)

Gjord av en billig Ikea-back med lock-upp och ned..

PetrasLova
0

# Hej Annika :) åh vad fiffigt! Tack för tipset med bild och allt Glad