*Bildbomb* Buffy ute o seglar..
Ja…eftersom det är kallt i Sthlm igen (men..solen har kommit fram igen nu på e.m) så vill man gärna gärna drömma sig tillbaka till förra helgen då det nästan var högsommarvärme t.o.m ute i skärgården..
Det blåste faktiskt LJUMMA vindar när vi seglade hem på söndagen!!
Här kommer en hel bildbomd- har ju inte lagt in något på länge så
..
Smilla och Buffy (i sin rosa favvoväska-han gillar att den är liten!!) väntar på att vi ska komma iväg hemifrån….
"kom igen då!!"

Buffy skrattar,svär,sjunger…..
Äntligen på båten!!
(med Smillas flytväst-som är lite väl stor men funkade…hade glömt hans väst i stan..Smilla har man ju bättre koll över-så hon behöver inte när man är vid land..men när vi seglar iväg får alltid Buffy vara i kabyssen-så det funkade då med att Smilla då fick ta västen!)

Framme vid ny underbar ö - hit ska vi segla och bada i sommar..underbara släta klippor..
Buffy tänker att "kaaanske,kanske att jag vågar hoppa???"
*Kolla in bakbenen…*
Jag var livrädd när vi kom så nära med båten - han kan ju fastna med västen i relingen och div. hakar..och "pluppa" i sjön-hemska tanke..så jag fick vara efter hela tiden..
Han är såå envis och snabb - så det gällde att ha båten en bit ut för att kunna slappna av med Buffy på däck!

Men sikken spännande utflykt! Jag gissar att han är båtvan? Våra skulle nog få slag om de skulle ut på sjön, men nog ska vi köpa dem en varsin flytväst så att de kan följa med ut på flotten i sommar allt!
Vart köper man kattvänliga västar? Hur mycket kostar sådana? Vilken storlek är att rekommendera?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Åhh, så herlige bilder 
Max&Terri -og prinsesse Amy http://cornish.blogg.no/

Åh vad han verkar njuta av båtlivet. Jag är så fascinerad av hur man kan ta med sig katten på båten!!!! Buffy har verkligen en härlig period framför sigi sommar Livsnjutare är han definitivt.

Ett helt skådespel.

Försöker igen-inlägget försvann..
#10 #12 Tack tack!!
Jo…Buffy är van sedan han var liten att vara med på sjön- då först i en motorbåt som lät jättehögt..men han låg coolt bakom vindrutan och softade!!
(Min gamla Danne gillade dock ej ljudet-så han låg under dynorna i kabyssen när motorn var på
men så fort den var av så var han framme igen och nyfiken!
)
Mina katter har alltid gillat att följa med på saker,flytta(ett antal gånger-kul kul med kartonger!!) åka bil och båt!
Vi har haft Baltic´s västar(de vanligaste) till både katterna och hund-men nu börjar jag tycka att den till hunden är lite väl "låg" under hakan om hon trillar i sjön på ett dumt sätt-och tex är avsvimmad..Nu har man ju "stenkoll" men..man vet ju aldrig..
Så vi ska försöka hitta en tjockare väst till henne-till katterna tror jag Baltic räcker då de aldrig är på däck vid segling..
Baltic´s västar finns dyra i specialaffärer- och billiga hos Clas Ohlson!!Minns ej priset men ingen stor utgift-kanske 125:- till katt?
Den som är lagom till katt är S; 0-8 kg..och det är den som Buffy har på bifogad bild från förra sommaren-mindre risk att han ålar sig ur den!(den passar alltså till en normalviktig cornish…
Buffy väger nu 5,2kg men jag jobbar med det…)
Smillas var alldeles för stor- han kunde slingra ut ett ben tex.- så den gick inte att lita på alls.(hennes väst är alltså M;
8-15kg!!)
Är det någon annan som har förslag på bättre väst till sin katt (gärna hund också..)??
Vet att faktiskt ÖB hade bra västar förra sommaren-men slut då i min hunds storlek..
De var bredare just under hakan,bättre bredare remmar under magen och bättre handtag!
(till tyngre hund är detta handtag att lyfta i lite väl svagt och dåligt - Smilla väger ju 11 kg - samt banden under magen skär in hårt om man lyfter hunden i västen - men man kan sätta plast från sittunderlägg på remmarna under magen för att avlasta.. Man ska ju helst kunna lyfta henne med båtshaken på en stor segelbåt i värsta fall..
Till katt är banden tillräckligt breda tycker jag..)

….åååh vilka härliga foton….tänk att ni har en liten "kossa" på båten…

Joo…den var menad till dig!!
Åhhhh vilka härliga bilder på härlig sjömanskisse! :D Ser helt underbart ut! Förstår att ni längtar efter fint väder så ni kan ut igen!!!!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Vilka fantastiska bilder! Buffy är verkligen en cool kisse som får vara med om många äventyr.

Jättehärligt! Man blir nästanavis! Den ön såg nästan overligt fin ut!…. Och dessa bilder på Kapten Buffy, är alltid lika roliga och titta på. Tack!
#16 Tack så jättemycket för svaret! Då ska vi se om vi kan hitta en varsin väst åt katterna. Vi har en motorflotte med elmotor som inte låter alls, så det blir nog spännande för dem :) Vi brukar åka ut när sjön är blank och äta middag ute på sjön. Det är helt underbart!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Underbar bildserie och roliga kommentarer. Det verkar härligt att ge sig ut med båt och kunna ta med sig sina fyrfota vänner! 

Vilken fantastisk bildserie, det är inte utan att man blir lite avis. Har själv ingen erfarenhet av båt och katt, men båt och hund har gått hur bra som helst, dock bara motorbåt. Ni har en härlig sommar framför er och vi kommer förhoppningsvis att få se fler bilder.
Vilka helt underbara bilder, tack för att du delar med dig! #1 är ju så coool!!

Vilka härliga bilder! Jag tycker att det är häftigt att han är så cool med att åka båt och traska omkring på öar, han är en riktig sjöbjörn, din Buffy. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Otroligt fina bilder och Buffy är ju så himla söt. Jag blir verkligen avundsjuk, landkrabba som jag är. Tänk vilken tur Buffy har som får vara med om sådana äventyr. Vi har bara åkt Kosterfärja med Karin och hon ville inte gå i närheten av havet när vi promenerade.

#26 Haha…sjöbjörn- det passar honom perfekt ju med sin "hydda"
#27 Buffy var faktiskt lite nyfiken på att bada i somras när Smilla gjorde det (hon är ju en helt badtokig cocker..)- det var näästan att han provade med tassarna..men det var lite väl kallt i vattnet somras..Men - samtidigt är det ju bra om han håller sig ifrån vattnet och har respekt för det..eftersom han oftast är uppe på båten)
Ja..det är tur att Buffy får lite omväxling på bl.a detta sätt nu när han är ensamkatt ett tag(hoppas ej alltför länge..)
Jag har ständigt dåligt samvete för att han är ensamkatt..
Tack allihop för snälla kommentarer!!

Så underbart det ser ut, vill också ha båt….