Sista dagen tillsammans
I dag är sista dagen som alla kattungar är tillsamans.
De fyller 12 veckor i dag och de två första flyttar redan i morgon. De kommer till fina hem som väntat på dem i veckor, men det blir lite tomt här och känns också lite vemodigt.
Undra hur de känner det….
Jag hoppas inte mamma Tindra blir för ledsen, hon månar mycket om sina ungar, men den senaste veckan så har det bara blivit i korta stunder, den mesta tiden har hon (av fri vilja) tillbringat i ett annat rum och solat eller sovit , men ändå..
Jag har precis uppdaterat min hemsida med 12 veckors bildspelet
Men lägger ändå ut ett par av bilderna här också
Först ut är Cello, en kille med attityd, han stannar hos mig
och skall bli min gosegris… sköter han sig bra, så kanske han kommer att få bli pappa om ett år eller så, men det får framtiden utvisa, först och främst skall han bara vara….

Tvåa blir lilla Cembolina som från i morgon kommeratt heta Cajca. Hon är otroligt efterlängtad både av de vuxna i familjen men också av barnen… De kommer lockan 8! i morgon bitti.
Cajca är en riktig söting och lämnar ingen oberörd med sitt lite tuffa kaxiga utseende. hon är också en riktig kelkatt, som gärna kommer och kryper upp i halsgropen mig och alla andra… Jag hade tjejmiddag här i tisdags, det var nära att hon slank ner i en eller annan handväska…

Jag måste ju också presentera lilla Cittra, "Diva".
Det är en liten fröken som brås på mamma, om hon inte hade haft blåögon skulle man säga mamma upp idagen. Hon är alltid hungrig, alltid med, alltid först, alltid i huvudet, alltid alltid alltid… Där hon är han man inte tråkigt. Det är ju väldigt bra att hon kommer till en familj som redan har en cornish, för där Cittra är så skall det busas. I kattungarnas dagbok kan ni läsa om hur det gick vid hennes chippning och vaccinering…

Oj vad stora och fina de blivit! Så glad att de fått nya hem där de blir älskade familjemedlemmar! :D
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

En sista bild, så även Celesta kommer med.
Celesta flyttar till Åland i morgon. Celesta älskar att leka med sin lilla gula tygmus. Det går bra ensam, men bäst är när de andra jagar henne, då morrar hon så det hörs i hela lägenheten.
Celesta gillar inte whiskas blötmat, bläää, då äter jag heldre hundmat säger hon.
På bilden är mamma Tindra också med.

Jag fattar riktigt bra, att Cello stannar! :-) Om den fantastiska första bilden berättar något om hans väsen är du en lyckans ost (säger man faktiskt så i Sverige?;-)… Nu är alla söta som attan, men…
Å vad stora och fina de är! Och jag är så avundsjuk på Ålänningen som får hem Celesta imorgon.

Vad veckorna flyger förbi, jag som skulle hälsa på….. Ja, ja, snyggingen Blaui finns ju kvar 

Himmel vad snabbt tiden går och himmel vad lik Celesta är sin far! Lägger upp en bild på Pyret i precis samma ålder och samma liggställning. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

#Ja de är verkligen lika, det tyckte ju jag redan då Celesta var tre veckor, men då var det kanske mest färgen, men om man jämför din bild och min på Celesta så är de ju nästan oskiljbara.
Pyret verkar dock ha lite lockigare päls vid samma ålder, men det beror kanske på att han är kille, båda mina killar har just nu lite mer päls en tjejerna.
Jag tror jag har en bild till på Celesta i precis samma vinkel.

Verkligen tur att för hennes blivande människor att jag inte hälsat på dig än…. Då hade hon mystiskt försvunnit innanför min jacka, he, he