God morgon 15 maj
God morgon
Jag har inte varit så aktiv här sista tiden men duttar in och läser då och då. Just nu hinner vi inte med mycket, jobb och katter tar allt tid just nu. Iris har 2 veckor kvar, sen kommer det förhoppningsvis ett gäng bebisar. Hon är lagom stor och rund, tror det blir 3 som sista gången.
Abbe är hormonell så det sprutar om honom men sköter sig bra förut om att han sjunger dygnet runt haha. I början/mitten av juni kommer hans första flickvän på besök.
Ha en underbar dag alla
God morgon. Idag hade jag tänkt skulptera några katter… men jag är ju lite klantig jag, så jag har skurit mig i fingret. Det är inte så snyggt med plåstermärken i leran… inte lera i såret heller… Det blir till att läsa någon bok eller något.
Jag har skaffat Doris Lesslings bok om katter…. Någon som läst den?
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Nu börjar det hända saker här. Nästa torsdag kommer en sjukgymnast hem till mig med en massa hjälpmedel som ska användas efter operationen, men som han tyckte att jag egentligen redan borde använda. Det närmar sig så nu börjar jag reagera och bli lite nervös.
Sköt om er
#1 Jag fick den i julklapp, men har inte läst den än!
#1 Själv sitter jag och läser Hästarnas dal av Jean Auel. Sedan blir det att läsa tre till i serien
#4 Då vet du varifrån jag tar namn när jag namnger mina German Rexar….God dag förresten!!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

God morgon! Själv ska jag fira mitt sista år som 20plus 

God eftermiddag!
Nu börjar förkylningen vända, eller den har inte blivit värre i alla fall. Fick tips om att ta en allergitablett när man är förkyld för man är lite extra nedsatt då och man kan bli tillfälligt allergisk. Jag tror minsann det hjälpte :-) Är inte helt tvärförkyld men rejält tung i huvudet och snörvlar en del…
Stackars dig Anna, du är drabbad av både det ena och det andra.Hoppas det vänder så du kan njuta av våren.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#8 Är inte våren lika med förkylning

#1 och ## Jag fick den som julklapp - och läste. Hör till de finaste som jag har läst på länge… Tycker att hon på något vis har hittat in i katternas själ. Hoppas att ni tycker om den också.
… Good eftermiddag annars! …….By the way - lärde igår att katterna kan ha pms…. var helt säker att min lilla devonhona var sjuk - tog henne till vetten, för jag mistänkte att hon hade förstoppning eller livmoderinflammation…. och idag är hon i fulllöp, men inte skrikande……. Gissa om jag är lite generad? LOL..

Go´kväll allihop!!
Förstår att du blir lite orolig inför op. men tänk vad skönt det blir när det är gjort!!
Och det är ju skönt att något äntligen händer.Det går säkert jättebra!!
(Hoppas inte strejken försenar op. bara…)
Ja det där med antihistamin vid förkylning används i vissa länder - men vi får inte rek. det på apoteken i Sverige till kunderna, det saknas väl vetenskaplig bevisning, men många av personalen som fått lära sig om detta tar det själva..inget farligt att testa ju..Jag har dock inte märk någon skillnad, jag tar ju allergitabl. då och då året runt..men det är ju mycket troligt att du blev bättre av det!
Hoppas du snart blir bra!!
Hej
Sitter här på nattkvisten. Min far och veterinären håller på och jobbar med ett av fåren. Jag håller mig inne jag. Är bara i vägen.
Nu har det varit fullt upp att göra både på jobb och här hemma. Hoppas ni får en bra morgondag.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld