Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 2600 ggr
MonicaLagerquist
0

Operation av kattunge ,navelbråck

Ja den lilla honan som jag gav  till min kompis har naturligtvis fått navelbråck,Turligt nog så är hennes syster frisk så vi byter bara katt.
Nu har jag pratat med veterinärn och det lutar åt att jag kommer att operera Unni vid tolv veckor och samtidigt kastrera henne.Har inte riktigt bestämt mig det beror dels på vem som köper henne och dels hur mycket hon väger då.Det som komplicerar det hela är att jag måste kastrera vid tolv veckor eller vänta tills 17 veckor.Pga sommarvärmen.
Ja att planera för sin uppfödning är lätt.Man får bara vara medveten om att ibland får man planera om snabbt.

Stolt ägare till tre La permer

majsan
0

Det skriver jag under.. Allt kan ändra sig på en sekund.. Hoppas op går bra..

MonicaLagerquist
0

Ja att operationen går bra är jag övertygad om.Har fullt förtoende för Stina.

Jag är överlag i princip aldrig orolig inför operationer.Mina barn har gjort en mängd operationer tappade räkningen när vi passerade 150 op.

A-M.H
0

…..sommar värmen….tänkte du på rötmånaden….nu kanske jag är ute och fullständigt cyklar….du kanske menar nåt annat….min veterinär säger att det är bara en "skröna" att inte opereras då…..men som sagt Monkan….jag är kanske helt ute i det blå….Fundersam

Eine
0

1 kilo är bra vikt när man ska kastrera, allt däröver är bonus. Det kommer att gå bra! Börje Rembacken på Hellströms veterinärklinik hjälpte  mig, jag kan varmt rekommendera honom.Han är påläst.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

MonicaLagerquist
0

Den veterinär jag pratade med kasterar inte i augusti pga risken för infektioner.

Börje känner jag ju sen tidigare.Det var han som hjälpte mig via telefon när jag "lagade" Nemus svans.

Fast idag ringde jag till Stina och  pratade med henne.Jag har ju gott om tid på mig att fundera.

La_Joz
0

#5 Ursäkta att jag sitter här och skrattar för mig själv, men visst var det väl Nemus svans"lagning" som du beskrev för mig i helgen? Satt och tänkte på det på lunchen idag och började skratta högt i personalrummet. Mina arbetskamrater måste tro att jag är knäpp!

Lycka till med operationen på den lilla!

MonicaLagerquist
0

Jo visst var det så.Det är än så länge den enda katten jag lagat.

La_Joz
0

#7 Ja, försök nu inte ge dig på att laga Unni själv. Fast vem vet, det kanske bor en veterinär i dig? Flört

MyTwiggs
0

Nu blir jag ju nyfiken på den historian… Vad hände med svansen?  Skrattande

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

MissB
0

Ja, hur det gick det egentligen till? Vi är fler som är nyfikna.. Flört

MonicaLagerquist
0

#9 #10

Den historien lämpar sig inte för internet men fråga mig när vi träffas.

MyTwiggs
0

# 11 Det ser jag fram emot! Skrattande Jag har säkert någon riktig rysare att dra i utbyte!

Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com

Buffy-co
0

HAHA…Monica….jag ju bara kan tänka mig…Hemlis